چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
کد خبر: 900274
۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۰۰:۴۱
حجت الاسلام صغیرا

حوزه/ استاد حوزه با بیان روایات و احادیثی پیرامون اجر صبر بر بداخلاقی همسر، گفت: بنا بر روایتی از رسول خدا(ص) مردی که بر بداخلاقی همسر خود صبر کند خداوند اجر شاکرین را به او می دهد، لذا اگر می خواهیم وارد بهشت شویم باید از همین جا در آن را به روی خود باز کنیم.

حجت الاسلام علی صغیرا در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اصفهان، در راستای سلسله مباحث سبک زندگی اسلامی در ماه مبارک رمضان، با اشاره به آیه ۲۱ سوره روم و آیین همسرداری در نظام اخلاقی و سبک زندگی اسلامی، اظهار کرد: وقتی که زن و شوهری با یکدیگر ازدواج می کنند خداوند مودت و رحمت را به عنوان دو هدیه به آنها می دهد و زمانی که بین زن و شوهر مشکلی پیش می آید باید این مودت و رحمت را با ابراز محبت و توجه بیشتر در بین خود افزایش دهند.

وی افزود: زوجین با یکدیگر یا تطابق شخصیتی و یا تفاهم دارند و اگر تفاهم نبود باید با هم به توافق برسند، یعنی با هم صحبت کنند، چرا که باید در خانواده بین زن و شوهر گفت و گو وجود داشته باشد و این مسئله بسیار مهم است.

حجت الاسلام صغیرا با تاکید بر لزوم و اهمیت گفت و گو در بین زوجین، تصریح کرد: وقتی زن و شوهر گفت و گو می کنند از نیازها و احساسات یکدیگر آگاه می شوند، اما وقتی صحبت نکنند و یا قهر نمایند رحمت خدا هم نسبت به آنها کم شده و یا ازبین برود، لذا اگر تطابق و یا تفاهم نبود باید یکدیگر را تحمل کنند.

وی اضافه کرد: پیامبر اکرم(ص) در روایتی فرمودند: "چند دسته از زنان امت من هستند که عذاب قبر ندارند و روز قیامت با حضرت زهرا سلام الله علیها محشور می شوند و یک دسته از آن زنان کسانی هستند که بر بداخلاقی شوهر خود صبر می کنند.

استاد حوزه با بیان روایات و احادیثی پیرامون اجر صبر بر بداخلاقی همسر، گفت: بنا بر روایتی از رسول خدا(ص) مردی که بر بداخلاقی همسر خود صبر کند خداوند اجر شاکرین را به او می دهد، لذا اگر می خواهیم وارد بهشت شویم باید از همین جا در آن را به روی خود باز کنیم.

وی خاطر نشان کرد: برخی از علمای بزرگ که حتی خدمت امام زمان(عج) رسیدند بعضا همسران خوش اخلاقی نداشتند، اما صبر می کردند و بعضی از امامان نیز همسرانی داشتند که بدرفتاری می کردند، اما امامان ما با آنها مهربان بوده و آنها را عفو می کردند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • fariborz IR ۰۵:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۶/۳۰
    3 0
    با سلام زوجه حقیر بمدت نزدیک چهل سال بیماری صعب العلاج داشت و در اینمدت میخواست تمام اموال و خانه بنامش گردد، بنده چنین کردم که دست از لجاجت بردارد و بیماریش تسکین یابد ولی باز براه نیامد وحتی از بنده شکایت اجرت المثل کرد ک دیگر صبرم تمام شد در خواست طلاق دادم یکسال کارم در دادگاه بود تا طلاق بائن انجام گردید، بخدا قسم در طول مدت زندگی کارم زحمت و نگهداری از وی بود حتی صبر کردم بچه ها سامان یابند و برای هرکدام مامنی، آیا حلال کردن و بخشش چنین زنی امکان دارد؟
  • مصطفی سیف الدین IR ۱۳:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۵
    0 0
    بسیار عالی وارزشمند...خدا خیرتان دهد
  • ایرانی IR ۱۱:۴۵ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۲
    1 0
    خدایا خودت کمکم کن سخته خیلی سخته اما به پاداشش که فکر میکنی می‌ارزه
  • IR ۱۶:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۰
    0 0
    منظور بداخلاقي روزمره و فشار زندگي نه بعضي مردهايي كه با دستور مادرش عمدا عذاب مي دهد تا مريض بشه و ازارشان ادامه داره اينا فاسدند
  • صبا IR ۲۰:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۹
    0 0
    به نظر من صبر رو عامه مردم اشتباه معنا میکنند به معنی دست روی دست گذاشتن در صورتی که گاهی سکوت باعث حق به جانب تر شدن فرد میشه صبر یعنی دست به کار شو با دعا و توکل بر خدا برای مشکلت راه حل پیدا کن یکی از راه حل ها محبت بیش از اندازه ست محبت باعث میشه خیلی وقت ها فرد به مرور زمان متوجه اشتباهش بشه و اون رو اصلاح کنه
  • هادی IR ۱۳:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۱
    1 0
    سلام طاعاتتون قبول. فرزند اول خانواده هستم پدرم معتاد بودن با وجود ملک و خونه ای که داشتیم وضع مالی خوبی نداشتیم ولی پدرم خیلی مهربون و قلب پاکی داشتن فقط به خاطر اعتیاد که داشتم همیشه مادرم به او توهین میکرد و حتی به پدرو مادر مرحوم پدرم فوش می‌داد ولی پدرم هیچ وقت جواب نمی‌داد و چیزی نمیگفت خیلی ناراحت می‌شدند ولی صبر میکرد. حالا پدرم فوت شده . میخوام بدونم آیا جواب اون همه صبری که در برابر اون همه توهین داشتن الان چی هست ؟ پدرم تازه فوت شده اگر میشه لطفا براش فاتحه یا صلواتی بفرستید.