پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
رئیس ستاد مرکزی طرح اطعام مهدوی

حوزه/ رئیس ستاد مرکزی طرح اطعام مهدوی با بیان این که تاکنون ۹۵۰ هزار بسته معیشتی بین نیازمندان و مددجویان کمیته امداد توزیع شده است، گفت: در طرح آشپزخانه‌های اطعام مهدوی ۵۲ میلیارد تومان هزینه شده است.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تهران، مجید باجلان، معاون اداری و مالی و رئیس ستاد مرکزی طرح اطعام مهدوی کمیته امداد امام خمینی(ره) با اشاره به اینکه امسال کمیته امداد ماه مبارک رمضان را با پیوستن به «پویش ایران همدل» آغاز کرد، اظهار داشت: هر ساله کمیته امداد امام خمینی(ره) در ماه مبارک رمضان با توجه به تکالیفی که بر عهده دارد، جشن‌هایی از قبیل جشن رمضان را برگزار می‌کرد؛ امسال باتوجه به شیوع بیماری کرونا در کشور از فضاهای صدا و سیما استفاده و طرحی به نام همسفره و اطعام مهدوی را راه‌اندازی کردیم.

وی ادامه داد: با توجه به بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی در نیمه شعبان و اشاره ایشان به رزمایش مواسات، همدلی و کمک‌های مومنانه، کمیته امداد امام خمینی(ره) طرح اطعام مهدوی را به نیابت ۳۱۳ یار امام زمان(عج) با هماهنگی وزارت بهداشت و درمان در کل کشور راه‌اندازی کرد که در ادامه چند برابر شد.

باجلان خاطرنشان کرد: هم‌اکنون بیش از هزار و ۵۰۰ آشپزخانه اطعام مهدوی افتتاح شده است؛ این آشپزخانه با توجه به کمک‌هایی که از مردم جمع‌آوری شده است، غذاهای گرم طبخ و با هماهنگی نهادها، گروهای جهادی و بسیج بین نیازمندان و مددجویان کمیته امداد توزیع می‌کند.

رئیس ستاد مرکزی طرح اطعام مهدوی کمیته امداد امام خمینی(ره) اضافه کرد: هم‌اکنون بیش از ۳۷ هزار نفر به‌طور مستقیم و غیرمستقیم در آشپرخانه‌های اطعام مهدوی در حال فعالیت هستند و تا به امروز سه میلیون و ۷۰۰ هزار غذا طبخ و توزیع شده است.

وی گفت: پیش‌بینی اولیه کمیته امداد طبخ و توزیع پنج میلیون غذا بود؛ اما با همکاری و کمک‌های مومنانه از این عدد عبور خواهیم کرد. با توجه به اینکه در هفته اطعام و اکرام قرار داریم، سیل نذورات مردمی و هیئت‌های مذهبی و توزیع آن بین نیازمندان و مددجویان کمیته امداد باعث می‌شود همان‌طور که رهبر معظم انقلاب اسلامی فرمودند، خاطره خوشی در ذهن هموطنانمان ایجاد و ماندگار شود.

باجلان در خصوص اینکه تا چه زمانی توزیع غذا گرم ادامه خواهد داشت، گفت: کمیته امداد با توجه به برنامه‌ریزهایی که انجام داده مطابق بودجه سالیانه هر ماه باید معیشت مددجویان را تأمین کند؛ با وجود شیوع بیماری کرونا در کشور، کمیته امداد با هماهنگی بنیاد مستضعفان کمک به نیازمندانی که به دلیل کرونا شغل خود را از دست دادند در دستور کار خود قرار داد.

رئیس ستاد مرکزی طرح اطعام مهدوی کمیته امداد امام خمینی(ره) خاطرنشان کرد: بنیاد مستضعفان در زمان بیماری کرونا مساعدت‌ها و اقدامات زیادی نسبت به کمیته امداد داشته و اهدای ۲۰۰ میلیارد تومان را به‌منظور امدادرسانی به‌صورت متمرکز و با هماهنگی‌هایی که با استاندارها شده در دستور کار خود قرار داده است.

وی ادامه داد: قطعاً این رزمایشی که رهبر معظم انقلاب اسلامی دستور دادند به ماه مبارک رمضان ختم نخواهد شد و کمک‌های کمیته امداد پس از ماه مبارک رمضان نیز به نیازمندان ادامه خواهد داشت.

باجلان با بیان اینکه فقط بسته‌های غذایی گرم در شهر و شهرستان‌ها توزیع شده است، گفت: در مناطق روستایی، مرزی و صعب‌العبور بسته‌های غذایی توزیع شده است؛ مبلغ غذاهای توزیع شده تاکنون ۵۲ میلیارد تومان بوده است؛ همچنین در خصوص بسته‌های غذایی تاکنون ۹۵۰ هزار بسته غذایی به ارزش ۱۹۵ میلیارد تومان بین نیازمندان و مددجویان توزیع شده که ارزش هر بسته غذایی ۲۵۰ هزار تومان بوده است.

رئیس ستاد مرکزی طرح اطعام مهدوی کمیته امداد امام خمینی(ره) خاطرنشان کرد: خوشبختانه کمک‌های مردمی امسال خوب بوده و مردم به ندای رهبر معظم انقلاب اسلامی لبیک گفتند و این موضوع را می‌توان در سراسر کشور دید.

وی در خصوص امکان تمدید مهلت بازپرداخت وام‌های مددجویی با توجه به شیوع کرونا در کشور گفت: تابع بانک مرکزی هستیم و اگر ابلاغیه جدیدی در این‌خصوص صادر شود، اجرا خواهد شد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha