جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
محمد استوارمیمندی

حوزه/ مدیر حوزه‌ علمیه فارس با قدردانی ازنقش اوقاف در دستگیری از نیازمندان جامعه گفت: در شرایط شیوع ویروس کرونا که خانواده‌ها استرس و نگرانی دارند، اتصالشان به منابع معنویت باعث آرامش می‌شود به خصوص اینکه کارشناسان معتقدند اضطراب در تضعیف سیستم ایمنی بدن نقش مهمی دارد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از فارس، حجت‌الاسلام والمسلمین محمد استوارمیمندی، مدیر حوزه‌ علمیه استان فارس در گفت وگویی اختصاصی، در پاسخ به اینکه چگونه می‌توانیم از برکات ماه مبارک رمضان برای مقابله با کرونا که هم‌اکنون همه‌گیر شده است، استفاده کنیم، گفت: رمضان، ماه ضیافت الهی و معنویت است و قطعاً معنویتی که انسان را متصل به منبع توحیدی پروردگار کند، آرام‌بخش است.

وی افزود: علاوه بر در شرایط شیوع ویروس کرونا که خانواده‌ها استرس و نگرانی دارند، اتصالشان به منابع معنویت باعث آرامش می‌شود به خصوص اینکه کارشناسان معتقدند استرس و اضطراب در تضعیف وتخریب سیستم ایمنی بدن نقش مهمی دارد.  وی ادامه داد:کسی که ارتباط با معنویت دارد به آرامش می‌رسد زیرا فعال ما یشاء را خداوند می‌بیند و وقتی به آرامش روحی می‌رسد، سیستم دفاعی بدن او نیز تقویت می‌شود.

مدیر حوزه علمیه فارس تأکید کرد: شب های قدر یکی از خاص ترین زمان ها برای اتصال به منبع معنویت و ارتباط با خداوند و آرامش است به ویژه که این امر از راه توسل به ائمه معصومین علیهم السلام و امام زمان(عج) محقق می شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین استوارمیمندی ادامه داد: کسی که متوجه ذات پر قدرت الهی شد، برای رفع همه مشکلات از جمله برطرف شدن شر این ویروس متوجه ذات اقدس الهی شده و متوسل به اهل بیت(ع) می‌شود و همین می‌تواند موجبات جلب رضایت پروردگار می شود و در تسریع ریشه‌کنی این بیماری مؤثر است.

کارنامه درخشان سازمان اوقاف در رسیدگی به امور نیازمندان

مدیر حوزه‌ علمیه فارس بیان کرد: کار سومی که در این زمینه مؤثر است، این است که کسانی که در وادی معنویت هستند به توصیه پیامبر(ص) در خطبه شعبانیه مبنی بر رعایت حقوق فقرا، ایتام، صله رحم و دستگیری نیازمندان توجه ویژه داشته باشند.

وی به فرمایشات مقام معظم رهبری در این باره نیز اشاره کرد و گفت: فرمان معظم‌له انگیزه مؤمنان را برای کمک به نیازمندان تقویت می‌کند. هرچقدر که خیران و نیک‌اندیشان موقوفات و مبرات خود را در راه توانمندسازی نیازمندان به خصوص در ایام رمضان به کار گیرند، مسلماً موجب جلب سرازیر شدن رحمت وبرکات خداوند می‌شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین استوارمیمندی در ادامه سخنان خود با اشاره به توزیع ۷ هزار بسته معیشتی از محل موقوفات استان فارس گفت: سازمان اوقاف و امور خیریه کارنامه درخشانی در رسیدگی به امور نیازمندان و فقرا دارد که از محل موقوفاتی که برای اطعام ایتام و فقرا وقف شده‌اند، این کار را انجام می‌دهد.

وی اضافه کرد: حضور اوقاف در این عرصه هم خیران را دلگرم می‌کند و هم می‌تواند فرایند کمک‌ به نیازمندان را جهت‌ بدهد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha