شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
تصاویر/ مراسم تودیع و معارفه مسئول دفتر مراکز تخصصی حوزه های علمیه _ حجت الاسلام والمسلمین کلباسی

حوزه/ ابن عباس به محضر امام علی (ع)رسید و دید که حضرت مشغول پینه زدن می باشند، بعد از سخنانی، حضرت فرمودند: «دنیا و حکومت پیش من بی ارزش است. قدرت برای حکومت و حکومت برای قدرت هیچ جایگاهی برای من ندارد».

حجت الاسلام والمسلمین کلباسی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه،‌ ضمن تسلیت ایام شهادت مولی الموحدین ،امام اول شیعیان علی بن ابیطالب(ع)،‌گفت: حضرت علی (ع)نسبت به دشمنان خود جاذبه، دافعه و شناخت داشتند. این موضوع ریشه در قرآن و تعالیم وحیانی نیز دارد.

رئیس مرکز تخصصی مهدویت افزود: برای همین روی نقش دشمن و این که دشمن کیست، چگونه است و باید چطور برخورد کرد، حضرت بسیار هوشمندانه و دقیق عمل می کردند. اما اولین دشمن انسان، هوای نفس است که بیشترین ضربه را به انسان می زند و حضرت علی(ع) آنچنان نفس را مهار کرده که می فرمایند، شما نمی توانید با من مبارزه کنید، چرا که حضرت نفس را در درون مهار و تحت کنترل درآورده و به هیچ یک از کنش های نفسانی تمایلی نشان نمی دهد، مال و مقام برای او ارزشی ندارد.

وی اظهار داشت: ابن عباس به محضر امام علی (ع)رسیده دید که حضرت مشغول پینه زدن می باشند، بعد از سخنانی، حضرت فرمودند «دنیا و حکومت پیش من بی ارزش است. قدرت برای حکومت و حکومت برای قدرت هیچ جایگاهی برای من ندارد».

این استاد حوزه اظهار داشت: دشمن دیگر بیرونی و کسانی بودند که پوست عوض کردند که حضرت در میدانهای مختلف با آنها جنگیدند و رنگ عوض کرده بودند و در پوشش دین با حضرت می جنگیدند و این امر بر بسیاری از افراد مشتبه بود و برای همین با حضرت مقابله می کردند.

حجت الاسلام والمسلمین کلباسی گفت: اینها و موارد دیگر نشان می دهد که حضرت علی(ع) به خوبی دشمنان را می شناختند و تحت تأثیر عوامل، برنامه و پوشش آنها قرار نمی گرفتند.

رئیس مرکز تخصصی مهدویت افزود: حضرت با شناخت دقیق از دشمن درون و بیرون به مقابله با آنها می رفت و عاقبت هم همین مسئله منجر به شهادت شان شد.

وی اظهار داشت: یاران دیروز در هم دستی با دشمنان جنگ های زیادی را شعله می انداختند و حضرت با معرفت به حیله و نوع عملکردشان وارد میدان می شدند و با آنها مقابله می کردند.

313/40

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha