شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
هیسپان تی وی

حوزه/ برنامه «هالیوود کات» (Hollywood Cut) از شبکه اسپانیایی زبان هیسپان تی وی به پشت پرده و حقایق پنهانی فیلم های هالیوودی می پردازد، در این قسمت به تکنیک های اسلام ستیزانه در هالیوود خواهد پرداخت.

به گزارش خبرگزاری حوزه، در این برنامه «هالیوود کات»، ۵ قسمت به رویکرد خصمانه هالیوود در برابر کشورهای اسلامی به تفکیک اشاره خواهد نمود و یک قسمت نیز به معدود فیلم هایی خواهد پرداخت که تصویری معتدل تر و نزدیک تر به واقعیت از مسلمانان ارائه می دهد.

با بالا گرفتن موج اسلام هراسی در غرب برنامه Hollywoodcut  به بررسی رویکرد هالیوود در مورد اسلام و نقش هالیوود و رسانه های تصویری مرتبط با آن در افزایش جنون اسلام ستیزی در جهان خواهد پرداخت.

مهم ‌ترین نقص تصاویر مربوط به مسلمانان در فیلم‌های هالیوودی، تک بعدی بودن آن است. روی هم رفته، ویژگی‌های معمولی خاصی بی‌چون و چرا با مسلمانان و اعراب ارتباط داده می شوند؛ عمومی ‌ترین خصیصه‌ها عبارتند از: قساوت، خشونت و خطرآفرینی. تهدید سیاسی، ستیزه ‌جویی و نفرت؛ تعصب و بی‌منطق بودن در مذهب، مرد سالاری و نوکر صفتی در میان زنان، فقر و عقب‌ماندگی و فقدان ظرافت و فرهیختگی.

در فیلم های هالیوودی به ندرت تصویری از فلسطینیانی که سلاح ‌شان در هم شکسته می‌شود، خانه‌هایشان منفجر می‌شود و تظاهر کنندگانی که به آنها شلیک می‌شود و کشته می‌شوند، وجود دارد. تماشاگران، مادران مسلمان را نمی‌بینند که برای کودک‌شان آواز می‌خوانند. پزشک مسلمان را  نمی‌بینند که از یک بیمار مراقبت می‌کند یا معلم مسلمانی که درس جبر می‌دهد.

موج نوین ایران هراسی: تم اصلی این فیلم ها ارائه چهره ای خشن از ایران بوده است که در حیطه جنگ سخت بعنوان تهدید بالقوه علیه امنیت ایالات متحده و امنیت جهانی فعالیت می کرد. در موج جدید فیلم های ضد ایرانی این رویکرد بسیار پیچیده تر شده و ایران به عنوان کشوری مرموز ، خطرناک و تروریست پرور که به صورتی فریبکارانه امنیت دنیا را به خطر انداخته است به تصویر کشیده می شود. طلایه دار این موج نه فیلم های سینمایی بلکه سریال های متعددی است که بصورت متناوب یادآور این رویکردند.

برنامه «هالیوود کات» محصول واحد برنامه های شبکه پرس تی وی است که به صورت زبان گردانی جمعه ساعت ۴:۳۰، ۱۰:۳۰ روی آنتن شبکه هیسپان تی وی می رود و شنبه ساعت ۴ بازپخش می شود.

۳۱۳/۶۰

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha