جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
تصاویر/ کمک مؤمنانه دفتر آستان قدس رضوی در آذربایجان غربی

حوزه/ معاون فرهنگی حوزه علمیه خواهران استان مرکزی با بیان اینکه ۱۵۰ میلیون تومان کمک های مؤمنانه جمع آوری شد گفت: این کمک ها در راستای خرید اقلام بهداشتی و معیشتی هزینه شده است.

خدیجه قربانی در گفت و گو با خبرگزاری حوزه با اشاره به اینکه بانوان طلبه استان مرکزی بر اساس نیاز استان، کارگاه تولید دستکش یکبار مصرف را راه اندازی کردند تا به صورت رایگان در اختیار مراکز درمانی و نیازمندان قرار دهند. اظهار داشت: بانوان طلبه این استان به صورت خودجوش اقدام به این امر کردند و اکنون در حال فعالیت هستند.
وی افزود: همچنین کارگاه های ماسک در اراک و شهرستان های آن فعال شد که از زمان شیوع ویروس کرونا تا امروز ۸۰ هزار ماسک دوخته و در اختیار مردم و مراکز درمانی قرار داده اند.
معاون فرهنگی حوزه علمیه خواهران استان مرکزی ادامه داد: ۱۰ تن از طلبه ها نیز در منازل خویش اقدام به دوخت و دوز کرده اند و از این هنر خیاطی در راه خدمات رسانی به مدافعان سلامت و مردم نیازمند بهره برده اند.

به گفته وی هزار بانوی طلبه در روزهای کرونایی استان مرکزی پیشقدم شده اند.

قربانی با بیان اینکه ۱۵۰ میلیون تومان کمک های مومنانه جمع آوری شد گفت: این کمک ها در راستای خرید اقلام بهداشتی و معیشتی هزینه شده است.

وی اضافه کرد: همچنین قربانی کردن گوسفند برای سلامتی مردم و مدافعان سلامت نیز انجام شد که در میان نیازمندان توزیع شد.

معاون فرهنگی حوزه علمیه خواهران استان مرکزی با اشاره به اینکه مدافعان سلامت در این استان مورد تقدیر قرار گرفتند گفت: طلبه ها با حضور و اهدای شاخه های گل و نصب بنرهای فرهنگی از خدمات و زحمات کادر پزشکی و پرستاری قدردانی کردند.

وی خاطرنشان کرد: همچنین طلبه ها در مراکز درمانی و آرامستان های این استان حضور پیدا کردند و کمک رسانی کردند.

قربانی تصریح کرد: ۷ تن از بانوان طلبه در آرامستان های استان حضور پیدا کردند و مراسم غسل و تدفین اموات کرونایی را برعهده گرفتند ضمن اینکه مراسم مجازی ترحیم، قرائت قرآن و دعای سجادیه را برای جانباختگان کرونا برگزار کردند.

وی از ارائه آموزش های مجازی و مشاوره ای خبر داد و گفت: مشاوره ها، پاسخ به سوال ها به صورت تلفنی و آموزش های پیشگیرانه از شیوع ویروس کرونا از شبکه های مختلف فضای مجازی روزانه برگزار می شود.

معاون فرهنگی حوزه علمیه خواهران استان مرکزی بیان داشت: دلجویی از خانواده های کرونایی و حمایت های روانی از دیگر خدماتی است که بانوان طلبه در کنار توزیع بسته های بهداشتی اجرا می کنند.

وی با اشاره به ارائه دعاها و زیارت ها در ماه مبارک رمضان ابراز داشت: کلاس های اخلاق و قرائت دعاهای مخصوص ماه مهمانی به صورت مجازی برگزار شد. ضمن اینکه همزمان با سالروز میلاد با سعادت امام حسن مجتبی(ع) هدیه های نقدی در میان خانواده های نیازمند توزیع شد.

قربانی گفت: تا پایان ریشه کن شدن ویروس منحوس کرونا خدمات رسانی بانوان طلبه ادامه خواهد داشت.

۳۱۳/۶۱

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha