پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
حضرت امام علیہ السلام

حوزه/ استاد اخلاق جامعةالزهرا(س) گفت: یکی از روش های شناخت حقیقت وجودی حضرت علی(ع) و درس گرفتن از ابعاد مختلف زندگی ایشان، تأمل و پیوستن به نهضت نهج البلاغه است.

طاهره حیدری مجد روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری حوزه با بیان اینکه شب های قدر بهترین زمان برای شناختن امام علی(ع) است اظهار داشت: امیرالمومنین(ع) را می توان از روش های مختلف از جمله نگاهی به سیره ایشان در تاریخ، روایات، احادیث و بیانات شخص ایشان شناخت که کتاب نهج البلاغه مهمترین منبع در این زمینه است.

وی افزود: برخی از مردم تصور می کنند تنها کتاب بازمانده از امام اول شیعیان تنها نهج البلاغه است در حالی که بر اساس آخرین مجموعه ای که توسط آیت الله سید جمال الدین دین‌پرور چاپ شده،30 جلد کتاب از گفتارهای این امام معصوم است که حتی در جوامع بین المللی نیز رونمایی شده است.
استاد اخلاق جامعةالزهرا(س) با بیان این که بشریت در مقابل حضرت علی(ع) شمع بی سو است گفت: این حضرت مانند خورشیدی است که حتی فرد نابینا نیز می تواند گرمای وجودی ایشان را درک کند و از آن بهره مند شود.

وی ادامه داد: قله وجودی این امام معصوم برای هیچ کسی فتح شدنی نیست بلکه هر شخصی می تواند در پایه های این قله بماند و با نگاه به سیره و زندگانی ایشان الگو برداری کند.
حیدری مجد با تأکید بر اینکه امروز کشورمان به برکت وجودی امام علی(ع) و اهل بیت ایشان در همه عرصه های بین المللی سربلند است، گفت: اکنون در روزهای سخت کرونایی که کشورمان توسط سیاستمداران و استکباران جهانی در تحریم است شاهد هستیم که امروز توانسته ایم با پیروی از مکتب اهل بیت(ع) مشکلاتی از جمله ویروس کرونا را مدیریت کنیم و وضعیت بهتری نسبت به سایر کشورها داشته باشیم.
وی ابراز داشت: اگر امروز در جهان حرف اول را می زنیم و به سایر جهانیان خط فکری و اعتقادی را نشان می دهیم به خاطر پیروی و تحت ولایت قرار گرفتن از ولی فقیه و مکتب امیرالمؤمنین(ع) هستیم.
استاد اخلاق جامعةالزهرا(س)  خاطر نشان کرد: در جنگ رسانه ای که صهیونیست و استکبار با تمام ثروت قد علم کرده است تا حکومت و مکتب ما را از بین ببرد مردانی چون شهید قاسم سلیمانی و حججی ها جهانی می شوند و این به برکت اهل بیت(ع) است.
وی تصریح کرد: اگر پیرو اهل بیت(ع) نبودیم امروز کشور ما از بین رفته بود و این امنیت را در مرزها داخلی و حتی مرزهای سوریه شاهد نبودیم.
حیدری مجد با اشاره به اینکه امام علی(ع) در تربیت اسلامی نمونه کامل برای هر خانواده ای است گفت: با تحریف های 1400 ساله ای که علیه این امام معصوم انجام شد نتوانست از بزرگی امام اول شیعیان کم کند.
وی تأکید کرد: امروز هر بعد از زندگانی امام علی(ع) در زمینه فردی و اجتماعی و عرصه های فرهنگی، سیاسی، اقتصادی و همه موارد الگویی کامل و تمام عیار برای مردم است.
استاد اخلاق جامعةالزهرا(س) با بیان اینکه دشمنان اسلام نیز نسبت به عظمت امیرالمومنین(ع) معترف هستند گفت: همه در برابر بلاغت، فصاحت، عدالت، حکومت و زندگانی ایشان اقرار و اعتراف کرده اند و حتی در سوگ ایشان گریه کرده اند.
وی اضافه کرد: بر اساس اسناد تاریخی، 300 آیه قرآن در شأن امام علی(ع) است که عارفان و فیلسوفان نیز حتی قادر به تفسیر وجودی این حضرت نیستند.

۳۱۳/۶۱

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha