سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
مریم حسن پور

حوزه/ معاون فرهنگی حوزه علمیه خواهران استان یزد گفت: بانوان طلبه با راه اندازی گروه "دل های آرام" هزار و ۳۵۰ مورد مشاوره در زمینه کرونا و کاهش استرس در مقابل این بیماری ارائه کردند.

مریم حسن پور در گفت‌وگو با خبرگزاری حوزه اظهار داشت: در کنار ارائه این تعداد مشاوره به صورت مجازی، آموزش های آرامش بخشی و رعایت نکات بهداشتی برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا در زندگی فردی و اجتماعی نیز صورت گرفت.

وی افزود: شبکه های اجتماعی با عنوان "آنتی کرونا" نیز راه اندازی شد و در آن یک هزار بسته آموزشی و فرهنگی در مقابله با ویروس کرونا و شبهاتی در این زمینه ارائه شد.

معاون فرهنگی حوزه علمیه خواهران استان یزد با اشاره به اینکه ۳۸۱ بانوی طلبه این استان در عرصه مبارزه با ویروس کرونا خدمت رسانی کردند گفت: کارگاه های مختلفی برپا شد و در آن ۲ هزار و ۴۳۰ عدد ماسک، ۲۲ هزار و ۱۰۰ عدد دستکش، ۱۱ هزار لباس کادر درمانی و ۲۳ هزار مواد ضدعفونی تهیه و در استان توزیع شد.

وی ادامه داد: تعدادی دیگر از بانوان طلبه در کنار سایر مراکز درمانی و خدماتی، در طرح غربالگری شرکت کردند و ۳۱۰ مورد را مورد بررسی قرار دادند.

حسن پور با بیان اینکه در روزهای کرونایی مدافعان سلامت را فراموش نکردیم گفت: طلبه ها با حضور در مراکز درمانی با شاخه های گل و بنرهایی از خدمات پزشکان، پرستاران و کادردرمانی قدردانی کردند.

وی خاطرنشان کرد: همچنین ۵۰۵ بسته تقویتی بین پرسنل بیمارستان ها توزیع شد تا با انگیزه و روحیه بیشتری به بیماران کرونایی خدمات ارائه کنند.

معاون فرهنگی حوزه علمیه خواهران استان یزد با بیان اینکه ۱۶تن از بانوان طلبه این استان برای اجرای غسل و تدفین کرونایی ها در آرامستان ها حضور پیدا کردند گفت: در کنار غسل، کفن و دفن کردن اموات کرونایی، مراسم های ترحیم مجازی نیز برگزار کردند.

وی گفت: ختم قرآن، حدیث کسا و دعاهای روزانه در ایام ماه مبارک رمضان نیز برای سلامتی بیماران کرونایی و دفع بلا به صورت مجازی اجرا شد.

حسن پور از کمک ۱۲۲ میلیون تومانی به خانواده های نیازمند خبر داد و گفت: در عید نوروز متوجه شدیم که خانواده هایی به خاطر کسادی کسب و کار دچار مشکل مالی و معیشتی شده اند از این رو بسته هایی را آماده کرده و به خانه های آنان بردیم.

وی اضافه کرد: بعد از سخنان رهبر معظم انقلاب اسلامی در دستگیری از نیازمندان نیز بیش از یک هزار بسته معیشتی را با هزینه ۲۱۵ میلیون تومان جمع آوری کردیم و در اختیار نیازمندان قرار دادیم ضمن اینکه این کمک ها ادامه دار است.

معاون فرهنگی حوزه علمیه خواهران استان یزد ، برگزاری برنامه ها و مسابقه های فرهنگی و با نشاط اسلامی با هدف درخانه ماندن، عکاسی کردن و گوشه ای از حکمت های نهج البلاغه را از دیگر فعالیت های بانوان در روزهای کرونایی استان یزد عنوان کرد.

۳۱۳/۶۱

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha