پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
مسلمان انگلیسی که برای خیریه ۲۶۰ کیلومتر می دود

 حوزه/ یک مردم مسلمان بریتانیایی با زبان روزه در ایام رمضان در حال دویدن است. وی قصد دارد کمک های مالی برای خیریه ای در انگلستان جمع آوری کند.

 به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از مترو، یک مرد مسلمان انگلیسی با زبان روزه تمامی ایام ماه مبارک رمضان را در حال دویدن است تا برای خیریه کمک های مالی جمع آوری کند. هارون موتا برای حمایت از آسیب پذیرترین افراد جامعه، متعهد شده که ۲۶۰ کیلومتر بدود تا برای خیریه پول جمع آوری کند.

او این ابتکار با نام «قدم بزرگ» را برای حمایت از خیریه مسلمانان بریتانیا با نام «پنی اپیل» آغاز کرده است و یک برنامه پاسخ اضطراری برای کمک به کشورهای فقیرتر که با شیوع ویروس کرونا دست و پنجه نرم می کنند ایجاد کرده است.

هدف نهایی موتا جمع آوری ۲۵ هزار یورو می باشد که هم اکنون بیش از نیمی از آن را به دست آورده است. تمام کمک های مالی جمع آوری شده توسط وی مستقیما خرج کسانی خواهد شد که ویروس به آنان آسیب زده است که شامل کشورهایی می شود که مردم آن گرفتار جنگ، بحران و آوارگی هستند؛ مناطقی که مردم در اردوگاه های آوارگان سکونت دارند و قادر نیستند از خودشان در مقابل ویروس محافظت کرده و برای بقاء به کمک های انسان دوستانه وابسته هستند.

هارون در ابتدا قصد داشت در ۵ هفته، در ۴ ماراتن اصلی بین المللی شرکت کند اما برنامه های این ماراتن ها به دلیل شیوع ویروس کرونا کنسل شدند.

گفتنی است اینگونه حرکات نمادین در کشورهای غربی برای ترغیب مردم به کمک های خیرخواهانه امری رایج و مرسوم است. پیش از این هم یک مسلمان ۱۰۰ ساله در انگلستان در حرکتی نمادین یکصد بار دور باغ خود را با پای پیاده طی کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha