جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
کانون پرورش

حوزه/ هم‌اندیشی رؤسای دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان، کانون پرورش فکری کودکان استان و گروه های فرهنگی تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی فعال در زمینه کودکان برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری«حوزه» از اصفهان، صبح امروز نشست هم اندیشی دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان و کانون پرورش فکری کودکان اصفهان در سطح رؤسای این دو مرکز برگزار شد.

در ابتدا سید محمد قلمکاریان، رئیس کانون پرورش فکری کودکان اصفهان، درخواست همکاری مشترک دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان با کانون های پرورش فکری کودکان و نوجوانان را داد.

وی افزود: محور فعالیت کانون پرورش فکری بر امور مربوط به کتاب مثل امانت دادن، خواندن کتب، قصه گویی و... است.

 قلمکاریان با بیان این که ماندگاری کتاب باید در قالب هنر باشد، تأکید کرد: باید با استفاده از افراد متعهد و متخصص بتوانیم تولیدات ماندگاری داشته باشیم، با توجه به ظرفیت ویژه کودک و نوجوان باید بتوانیم جایگاه شعر، داستان و مفاخر را بشناسیم.

وی بیان کرد: در زمینه علمی، مباحث اخلاقی و دینی نیز باید بتوانیم از زمان کودکی مسائل را برای کودکان تثبیت کنیم.

رئیس کانون پرورش فکری کودکان در ادامه به عملکرد کانون های پرورش فکری پرداخت و عنوان کرد: در زمینه همکاری مشترک می‌شود بخش‌های فنی امور با کانون پرورش فکری کودکان باشد ولی بخش تولید محتوایی را دفتر تبلیغات اسلامی انجام دهد.

در ادامه، حجت الاسلام والمسلمین محمد قطبی گفت: تعامل ما بین دفتر تبلیغات اسلامی و کانون های پرورش فکری افتخار است.

وی بیان داشت:  در کودکی شاکله انسان بسته می‌شود و هویت او شکل می گیرد، گرچه دنیا به سمت فضای مجازی رفته ولی نسل بشر نباید تماما به سمت فضای مجازی برود بلکه باید تعامل بین واقعیت و فضای مجازی حفظ شود.

در ادامه این نشست هم اندیشی، برخی از گروهای فرهنگی تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان که در زمینه کودکان فعال هستند به ارائه نقطه نظرات و پیشنهادات خود پرداختند.

اولین گروه: گروه تمشک مخفف «تبلیغ موثر شاد و کودکانه» به سرگروهی مهدی محمدی که در زمینه کودک و نوجوانان و در همه سطوح از جمله در چهار سطح مهارت، معرفت، تربیت و بصیرت فعالیت دارد، در این جلسه پیشنهاد ایجاد کتابفروشی بزرگ کودک و ایجاد مهد در تمام شعبه ها را داد.

دومین گروه: گروه گلهای بهشتی به سرگروهی سمانه نوری که پیشنهاد داد، اساسنامه بر پایه قصه گویی و ادبیات کودک ایجاد شود.

سومین گروه: گروه یار دبستانی به سرگروهی خانم بلکامه در زمینه های اعتقادی کودک و نوجوان، عرفان های نوظهور، نقد زرتشت مسیحیت و همچنین گروه در زمینه نمایش عروسکی و  ایجاد پادکست موشن گرافی و عکس نوشته تبحر دارد، در این جلسه پیشنهاد داد هدف تفهیم مباحث اعتقادی با ابزار روز به بچه‌ها مثلا به صورت قصه گویی است.

چهارمین گروه: گروه سفیران سرزمین آفتاب به سرگروهی علیدادی، این گروه در تمام زمینه ها جهت اعزام مربی از جمله مسابقات، سرگرمی، نمایش و قصه گویی آمادگی و تسلط دارد.

پنجمین گروه: گروه لبخند خدا به سرگروهی خانم براتی، تبحر در زمینه قصه گویی، ارائه طرح به صورت ساندویچ که  مخفف کلمات (سرود، احکام و اخلاق، نمایش، داستان، ورزش، یاری از بزرگان، چیستان )

ششمین گروه: گروه سفیران سرزمین آفتاب به سرگروهی آقای قیصری، این گروه علاوه بر اجرای برنامه های شاد کودکانه در استان، نیروسازی و کادرسازی، دوره‌های آموزشی برگزار می‌کند که پیشنهاد استفاده از ظرفیت مربیان مبلغ دفتر تبلیغات اسلامی را در سراسر استان را داد.

هفتمین گروه: گروه آوای مهر به سرگروهی خانم کیانی  که در این جلسه عنوان کرد: منطقه هدف، مدارس است و تمام گروه از خانم ها تشکیل شده است، فکر گروه توسعه و ترویج باورهای دینی  است.

وی پیشنهاد داد: انتظار استفاده از مبلغان گروه جهت قصه گویی، تقلید صدا و مجری گری به خصوص در صدا و سیما و مناسبت های دیگر وجود دارد، همچنین پیشنهاد ایجاد کاروان های کتابخوانی مثل کتابخانه سیار به صورت اجرای نمایش برای معرفی کتاب و تصویرسازی در ذهن کودک را داد.

هشتمین گروه: گروه یاران سلمان به سرگروهی آقای مهری که بیان داشت: هدف گروه از تشکیل، ایجاد نشاط در جامعه است و جهت اجرای برنامه های شاد در فضای باز از جمله کارهای تلفیقی، مسابقه، قصه، نمایش طراحی چهره و ترویج حجاب آمادگی دارد.

ترویج فرهنگ کار در بین کودکان، ایجاد اپلیکیشن به وسیله کانون، ایجاد کتابخانه سیار در پارک ها، ارائه کار به صورت تخصصی، تعیین مسئول رابط برای پیش بردن پروژه، ایجاد تفاهم نامه، بیان هدف گذاری ها، ایجاد جلسات ماهانه و تامین بودجه از جمله پیشنهاداتی بود که گروه یاران سلمان در این جلسه مطرح کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha