جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
تولیت آستان قدس رضوی

حوزه/ تولیت آستان قدس رضوی گفت: در شرایطی که به سبب شیوع ویروس کرونا کسب و کار عده‌ای از مردم تحت تأثیر قرار گرفته و درآمدشان کاهش یافته است و نیازمندان شرایط سختی را پشت سر می‌گذارند، گردهم آمدن جمعی از خیران برای کمک به نیازمندان اقدامی بسیار مبارک بوده که جلوه‌های زیبایی از نوع دوستی، نیکوکاری و مهرورزی را خلق کرده است.

به گزارش خبرگزاری حوزه از خراسان رضوی، حجت الاسلام والمسلمین احمد مروی با حضور در دانشگاه فردوسی مشهد ضمن بازدید از روند آماده سازی ۱۰۰ هزار بسته معیشتی آستان قدس رضوی، با دانشجویان فعال در این طرح به گفت‌وگو پرداخت و ضمن شنیدن نقطه نظرات آنها از حس نوع دوستی و همدلی این دانشجویان در دستگیری از نیازمندان تقدیر و تشکر کرد.

تولیت آستان قدس رضوی در سخنانی در جمع تشکل‌های مختلف دانشجویی فعال در طرح «کرامت رضوی» خدمت به مردم و کمک به نیازمندان را از بزرگترین عبادات برشمرد و اظهار کرد: اگرچه به ظاهر درب‌های حرم مطهر بسته است اما خدمت به نیازمندان تحت لوای نام مبارک حضرت امام علی بن موسی الرضا(ع) خود عبادت و زیارت است.

وی خدمت به خلق و گره‌گشایی از مشکلات نیازمندان را از بهترین حالات انسان دانست و ابراز کرد: بر اساس آیات و روایات بعد از انجام واجبات، هیچ امری ارزشمندتر و بهتر از نیکی و خدمت به بندگان خداوند نیست.

حجت الاسلام والمسلمین مروی با اشاره به حضور تشکل‌های مختلف دانشجویی با سلایق و علایق گوناگون در طرح «کرامت رضوی» برای کمک به نیازمندان، اظهار کرد: حضور دانشجویان از تشکل‌ها و سلایق مختلف در این طرح اتفاقی بسیار مبارک است؛ امام خمینی(ره) فرمودند: «کاری که برای خدا باشد اختلاف در آن نیست.» اختلافات به دلیل هوای نفس ایجاد می‌شود.

وی با بیان اینکه هرکجا خدا باشد نور و همدلی است، ابراز کرد: اختلاف سلیقه در جامعه طبیعی است، خلقت آدمی بر تفاوت‌ها بنا شده و هیچگاه جامعه‌ از سلایق مختلف خالی نمی‌شود، اما اختلاف سلیقه و نظر با نزاع، نقار، سوءظن و بدبینی متفاوت است؛ این وحدت و همبستگی که امروز تحت لوای پرچم حضرت رضا(ع) بین سلایق و تشکل‌های مختلف دانشجویی برای کمک به نیازمندان ایجاد شده است، می‌تواند برای ما یک الگو از وحدت و همدلی باشد.

تولیت آستان قدس رضوی همچنین با حضور در فاطمیه آذربایجانی‌های مقیم مشهد از روند تهیه غذای گرم برای وعده افطاری خانوارهای نیازمند و آسیب‌دیده از کرونا بازدید و ضمن خداقوت و خسته نباشید به دست‌اندرکاران این خیریه به جایگاه رفیع خیر رساندن و گره‌گشایی از کار مردم در اسلام اشاره و ابراز کرد: پیامبر گرامی اسلامی حضرت محمد مصطفی(ص) در روایاتی می‌فرمایند «بهترین افراد کسانی هستند که نفعش به مردم بیشتر می‌رسد»؛ قرآن کریم و روایات ائمه اطهار(ع) نیز همواره انسان را به دستگیری، گره گشایی و خدمت رسانی به دیگران توصیه کرده است.

حجت الاسلام والمسلمین مروی گفت: در شرایطی که به سبب شیوع ویروس کرونا کسب و کار عده‌ای از مردم تحت تأثیر قرار گرفته و درآمدشان کاهش یافته است و نیازمندان شرایط سختی را پشت سر می‌گذارند، گردهم آمدن جمعی از خیران برای کمک به نیازمندان اقدامی بسیار مبارک بوده که جلوه‌های زیبایی از نوع دوستی، نیکوکاری و مهرورزی را خلق کرده است.

گفتنی است، فاطمیه آذربایجانی‌های مقیم مشهد روزانه ۵۰۰۰ پرس غذا را برای وعده افطاری میان نیازمندان توزیع می‌کند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha