پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
گینه

حوزه/ تظاهرات کنندگان مسلمان کشور گینه برای بازگشایی مساجد که از ماه مارس به خاطر جلوگیری از شیوع ویروس کرونا بسته شده بود، به زور متوسل شدند.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، تظاهرات کنندگان مسلمان کشور گینه برای بازگشایی مساجد که از ماه مارس به خاطر جلوگیری از شیوع ویروس کرونا بسته شده بود، به زور متوسل شدند.

جمال بانگورا وزیر امور دینی دولت گینه با بیان اینکه تعطیلی اماکن عبادتی بخشی از اقدامات دولت در جهت جلوگیری از شیوع ویروس کرونا است، خواستار آرامش و خویشتن داری شد.

یک روز بعد از کشته شدن هفت نفر در خلال تظاهرات، مساجد باز گشایی شد. این تظاهرات در اعتراض به محدودیت های مرتبط با وضعیت فوق العاده و همچنین قطع مکرر جریان برق برگزار شد.

بر اساس وضعیت فوق العاده بهداشتی که از ۲۶ ماه مارس آغاز شده، رفت و آمد بین شهر "کوناکری" پایتخت گینه و مناطق دیگر ممنوع اعلام شد و اماکن عبادتی این کشور که بیش از هشتاد درصد ساکنان آن را مسلمانان تشکیل می دهند، تعطیل شدند.

گینه یکی از کشور های قاره آفریقاست که بیشترین آمار آلودگی به ویروس کرونا را ثبت کرده و ۲۳۷۲ مورد ابتلا به ویروس و ۱۴ مورد فوتی داشته است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha