پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
کتاب

حوزه/ به ابتکار معاونت بین‌الملل مؤسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی، دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آیت الله العظمی خامنه ای، ترجمه عربی کتاب «زن و بازیابی هویت حقیقی» تحت عنوان «المرأة واستعادة هویتها الحقیقیة» توسط انتشارات انقلاب اسلامی منتشر و روانه‌ی بازار کتاب جهان عرب شد. 

به گزارش خبرگزاری حوزه،‌ به ابتکار معاونت بین‌الملل مؤسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی، دفتر حفظ و نشر آثار آیت الله العظمی خامنه ای، ترجمه عربی کتاب «زن و بازیابی هویت حقیقی» تحت عنوان «المرأة واستعادة هویتها الحقیقیة» توسط انتشارات انقلاب اسلامی منتشر و روانه‌ی بازار کتاب جهان عرب شد. 
این کتاب ۱۲۰ صفحه‌ای که در چهار بخش تنظیم شده است، بیانگر چکیده‌ی اندیشه‌های رهبر معظم انقلاب اسلامی در موضوع زن و مسأله هویت حقیقی او می‌باشد. 
در بخش نخست کتاب، وضعیت عمومی زن و خانواده در سوابق تاریخی و نیز تمدّن غرب و تمدّن اسلامی بررسی شده است، بخش دوم این کتاب به بازخوانی بُعد فردی زن مبتنی بر الگوهای اسلامی و غربی اختصاص دارد. 
در بخش سوم کتاب، بُعد خانوادگی زن و جایگاه خانواده در فرهنگ اسلامی و غربی و نقش زن در خانواده مورد مطالعه قرار گرفته است. 
بخش چهارم کتاب نیز به بُعد اجتماعی زن، نقش زن در جامعه و مشارکت او در فعالیت‌های اجتماعی از منظر اسلام و غرب پرداخته شده است. 
در حال حاضر این کتاب از طریق شبکه‌ی توزیع مؤسسه انقلاب اسلامی در دسترس خوانندگان جهان عرب قرار دارد.
همچنین گفتنی است حجت‌الاسلام والمسلمین سیدحسن نصرالله دبیر کل حزب‌الله، چندی پیش در اجتماع بانوان لبنانی ضمن اشاره به چاپ این کتاب، بانوان محترم را به مطالعه آن ترغیب کردند. 
علاقه مندان می‌توانند جهت اطلاع از جدیدترین محصولات عربی مؤسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی (دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آیت‌الله خامنه‌ای) صفحه عربی انتشارات انقلاب اسلامی در شبکه‌های اجتماعی را به نشانی arirpubl@ دنبال کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha