جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
جهانگیر الماسی
جهانگیز الماسی

حوزه/ یک بازیگر سینما و تلویزیون گفت: در شرایطی که قربانی ملاحظات سیاسی شده‌ام و همه مرا به نوعی بایکوت کرده‌اند، حاتمی‌کیا به من فرصت بازی داد. برای همین خود را مدیون او می‌دانم.

جهانگیر الماسی بازیگر سینما و تلویزیون در گفت‌وگو با خبرگزاری حوزه،  درباره تجربه خود در فیلم سینمایی «خروج» گفت: ابراهیم حاتمی‌کیا فیلمسازی است که در هر کارش موقعیت و فضایی خاص را تجربه می‌کند؛ ویژگی که امکانش برای دیگر فیلمسازان فراهم نیست. این فیلم سینمایی از دیدگاه عده ای کاریست که بر مبنای مولفه‌های  سینمای غرب ساخته شده حتی گفته می‌شود این فیلم یک وسترن ایرانی است! من این ادعاها را قبول ندارم، چون از پایه با عنوان‌هایی چون وسترن ایرانی موافق نیستم.

وی افزود: درباره فیلم زیاد سخن گفته شده، برای همین می‌خواهم به نکاتی اشاره کنم که بازگویی آن ضروری‌تر است. من در یک دهه اخیر با سختی‌های مالی فراوانی روبه‌رو بوده‌ام. این اتفاق هم تنها به واسطه یک تسویه حساب سیاسی رخ داده است، چون مرا به جرم داشتن یک باور سیاسی خانه‌نشین کردند. در چنین شرایطی که برای اجاره منزل هم با مشکل روبه‌رو بودم، پیشنهاد ابراهیم حاتمی‌کیا برای بازی در این فیلم کمک کرد تا من بخشی از مشکلاتی که پیش رویم بود را برطرف کنم، برای همین خود را به شدت مدیون وی می‌دانم.

این بازیگر ادامه داد: به واسطه مهری که کارگردان به من داشت و باعث حضورم در این کار بود، هر آنچه در توان داشتم انجام دادم و هیچگونه کم فروشی نکردم. برای فیلمبرداری خروج، دو ماه زمان صرف شد، ولی این مدت برای من سختی به همراه نداشت، چون در فیلمی  بازی می کردم که در شرایطی ناجوانمردانه امروز، نسبت به من مردانگی کرد.

وی متذکر شد: بایکوت من به جرم داشتن یک باور سیاسی درحالی است که این‌روزها بازیگرانی وجود دارند که شدیدترین انتقادات را به رئیس جمهور انجام می‌دهند، اما به آنها پیشنهادات میلیاردی برای بازی می‌شود و چند کار بعدی آنهم تضمین شده است، در چنین فضایی چرا من باید به جرم حمایت از رئیس جمهور قبلی کشورم چنین با بی‌مهری مواجه شوم، به‌نحوی که نزدیک به یک دهه است که خانه‌نشین شده‌ام.

این بازیگر در پایان با بیان این‌که سینمای ایران قدر داشته‌های خود را نمی‌داند، تصریح کرد: متاسفانه سیاست حذف کردن به راحتی هرچه تمامتر در کشورمان اجرا می‌شود، برای همین امثال جهانگیر الماسی از سینما کنار گذاشته می‌شوند، بدون این‌که برای آنها جانشینی در نظر گرفته شود، متاسفانه این اتفاق به نوعی دیگر برای حاتمی‌کیا هم در حال رخ دادن است، اتفاقی که امیدوارم هیچگاه رخ ندهد ، زیرا این سینماگر مهره‌ای ارزشمند برای هنر این سرزمین است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha