سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
شب قدر

استاد جامعةالزهرا(س) با اشاره به اینکه در شب قدر شب زنده داری و عبادت کردن به اندازی یک عمر 83 ساله است که می توان در آن حق بندگی را به جای آورد، گفت: شب قدر بهترین زمان برای وصل شدن بنده گریزپای به سرچشمه هستی است تا از کرامت و رحمت خداوند بهره مند شود.

رقیه درویشی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری حوزه اظهار داشت: خداوند در شب های قدر بندگان را به مهمانی و سفره رحمت خویش دعوت کرده است که اگر بنده در چنین شب هایی خاضعانه به در خانه اش برود محبوبش خواهد شد.

وی افزود: شب قدر بهترین زمان برای وصل شدن بنده گریزپای به سرچشمه هستی است تا از کرامت و رحمت خداوند بهره مند شود.

استاد جامعةالزهرا(س) با تاکید بر این که بشر موجودی سراسر نیاز است گفت: برای رفع نیازها هر قدر بیشتر تلاش کنیم بدون توکل بر خداوند به درماندگی بیشتری خواهیم رسید چرا که قادر نخواهیم بود.

وی ادامه داد: خداوند به صورت فطری در وجود انسان ها تکیه به قدرتی بالاتر را قرار داده است که تا به آن تکیه و عبودیت نکند موفق نخواهد بود.

درویشی با اشاره به اینکه برای بندگی باید مقدمات آن را فراهم کنیم گفت: هر شخصی برای اینکه یک تسهیلاتی را از بانکی دریافت کند نیاز به داشتن یک سری شرایط، حساب و کتاب و ضامن و سایر مسائل است.

وی گفت: برای بندگی کردن نیز باید اول زمینه آن فراهم شود به گونه ای که استغفار و توبه کرد و با خشوع و خاضعانه به سمت خداوندی رفت که آفریننده و ستارالعیوب است.

استاد جامعةالزهرا(س) با اهتمام بر اینکه انسان باید قلبش را از هر غیر خدایی پاک کند گفت: باید از تنهایی به خداوند پناه ببرد که بسیار بردبار و فرصت دهنده به بندگانش است.

وی خاطرنشان کرد: اهل گناه با توبه به درگاه حق، بر اساس وعده های الهی شاهد خواهند بود که نه تنها گناهانشان محو می شود در بعضی جاها حتی گناهان به حسنات تبدیل خواهد شد.

313/61

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha