شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
مسجد

حوزه/ توافق نامه ای که رسما میان دولت ایتالیا و نمایندگان مساجد و مراکز اسلامی در رابطه با بازگشایی مساجد به امضاء رسید. نخستین اقدام رسمی یک دولت در ایتالیا و به رسمیت شناختن جوامع اسلامی در این کشور است.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از عرب نیوز، دولت ایتالیا با امضای توافق نامه ای تاریخی با سازمان  های پیشروی اسلامی در این کشور اجازه  می دهد که مساجد و مراکز اسلامی به عنوان  بخشی از اقدامات در راستای طرح کم کردن تعطیلی ها در این کشور بازگشایی شوند.

این توافق نامه نخستین اقدام رسمی است که توسط یک دولت ایتالیا با نمایندگان مسلمان در این کشور به امضا رسیده است و به عنوان نقطه عطفی در مسیر به رسمیت شناختن کامل قانونی و تصدیق آن ها توسط دولت ایتالیا محسوب می شود.

این پروتکل در یک مراسم رسمی در پالازو چیگی ، دفتر نخست وزیر ، به عنوان بخشی از تلاش های ایتالیا برای بازگشایی کلیه اماکن عبادی ، از جمله کلیساهای کاتولیک ، از ۱۸ می به امضاء رسید ، به شرط آنکه اقدامات بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی توسط مقامات مذهبی اجرا شود.

مساجد ، نمازخانه ها و مراکز اسلامی به همراه سایر اماکن عبادی از ۹ مارس تا کنون تعطیل شده اند.

این پروتکل توسط نخست وزیر جوزپه کنته ، وزیر کشور لوسیانا لامورهس و نمایندگان چهار سازمان اسلامی - کوریس (جامعه مذهبی اسلامی ایتالیا) ، مسجد بزرگ روم ، اتحادیه جوامع و سازمان های اسلامی در ایتالیا و کنفدراسیون اسلامی ایتالیا امضا شد. .

یحیی پالاویچینی ، رئیس سازمان کوریساین توافقنامه را «یک رویداد تاریخی» توصیف کرد.

این پروتکل الگویی از همکاری میان ادیانی را توصیف می کند و عزت و فرصت های برابر را برای نماز در اماکن عبادی برای مسلمانان ایتالیا تایید می کند.

انجمن های مسلمان به نمایندگی از جوامع پاکستان ، سنگال و بنگالی در ایتالیا نیز این توافق را ستودند.   

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha