پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام سیدجلال رضوی مهر

حوزه/ امام سجاد(ع) در صحیفه سجادیه فرمودند «خدایا! عظیم ترین نعمتی که به من عنایت کرده ای این است که اجازه دادی با تو حرف بزنیم، می خواهم به جایگاهی برسم که شیطان در من نفوذ نکند».

حجت الاسلام والمسلمین سید جلال رضوی مهر در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه، گفت: ماه رمضان دارای سه دهه رحمت، برکت و مغفرت است و لازم است از دهه سوم به خوبی استفاده کرد.

نائب رئیس مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه ادامه داد: همه اولیاء الهی در مورد رمضان آثاری بیان کردند و همه می دانیم که ماه رمضان و به خصوص دهه آخر این ماه آثار فراوان دارد، که از جمله آن نزول قرآن، و شب های قدری است که معلوم نیست در کدام روز آن می باشد. توجه به آیات و معانی و بهتر از همه عمل به آن می تواند مشکلات بسیاری را رفع و از بین ببرد.

 وی اضافه کرد: ماه رمضان، ماه مساوات بین فقیر و غنی، ماه دستگیری از نیازمندان، محرومان و توجه به هم نوعان برای رفع مشکلات معیشتی است. همان کاری که شهید این ماه ومولود این ماه انجام داده اند، خیر خواه  مردم بودند، به مردم نیازمند، فرزندان یتیم توجه داشتند، نسبت به نداشته های آنان بی تفاوت نبودند. ماه رمضان ماه مساوات است تا انسانها از احوال یکدیگر باخبر شوند.

حجت الاسلام والمسلمین رضوی مهر گفت: ماه رمضان، مسیر بندگی، عزت و عظمت را به سوی بندگان باز می کند و خوب است از این فرصت بهترین بهره برداری را کنیم. از خصوصیات این دهه آخر در کنار مسئله مهم مغفرت، خودسازی و تربیت نفس است که در ماه رمضان با آن آغاز شده است.

نائب رئیس مجمع نمایندگان طلاب و فضلا اضافه کرد: بعضی از ایام است که باید خود را در معرض آن قرار دهیم و از نعمت های آن و نفحات آن استفاده کنیم. مراد از نفحات همان دستگیری الهی است، می توانیم به این شکل استفاده کنیم که خودمان را در معرض آن قرار دهیم از جمله آن شب های قدر، زیر چتر قرآن رفتن و... است.

وی افزود: حرمت رمضان به این است که دروغ در جامعه قطع، قهرها تبدیل به آشتی و کینه ها از بین برود. از ادعیه ماه رمضان بهره ببریم. این دعاهایی که وارد شده و در مورد ماه رمضان است، باید سعی کرد با استفاد از این ادعیه روح و جان خود را پرورش دهیم تا بتوانیم به تعالی برسیم.

حجت الاسلام والمسلمین رضوی مهر گفت: امام سجاد(ع) در صحیفه سجادیه فرمود «خدایا عظیم ترین نعمتی که به من عنایت کرده ای این است که اجازه دادی با تو حرف بزنیم، می خواهم به جایگاهی برسم که شیطان در من نفوذ نکند»؛ چنین کسی که با دعا خودش را نشان داد می تواند به بالاترین نشاط وسرور برسد.

نائب رئیس مجمع نمایندگان طلاب و فضلای عنوان کرد: در روایت و سیره اهل بیت(ع) آمده است که برای اصلاح مسئله فساد در امور مسلمین و گشایش کار مومنین مهمترین عامل، دعا است. دعا به ما رشد و تعالی می دهد و در نهایت این که از ماه رمضان برای شفاعت ذخیره و در عین حال حرمت ماه رمضان به این است که صدق در گفتار پیدا کنیم. سیره بزرگان این بوده و بدان پایبند بودند.

313/40

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha