پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
image-20200505150828-1.png

حوزه/اگر خودمان را پیرو اهل بیت(ع) و پیامبر می دانیم لازم است همه رفتار و اعمال ما شبیه آنها باشد اگر غیر از این باشد دروغ گفته ایم.

به گزارش خبرگزاری حوزه ماه مبارک رمضان از مهمترین ماه ها در کلام قدسی حضرت تعالی به شمار می رود، از جمله مسائلی که این ماه را نسبت به سایر ماه ها ویژه کرده، ادعیه روزانه آن است. برای بهره بری بیشتر از دعاهای روزانه، این خبرگزاری هرساله اقدام به نشر این دعا به همراه شرح و توضیح  علما و اساتید حوزه کرده است، امسال نیز حجت الاسلام والمسلمین «احمد احمدی‌تبار» قائم مقام دبیرکل و معاون امور فرهنگی مجمع جهانی اهل بیت(ع)، به شرح دعاهای دهه دوم  و سوم این ماه مبارک پرداخته است.

«اللهمّ اجْعَلْنی فیهِ محبّاً لأوْلیائِکَ ومُعادیاً لأعْدائِکَ مُسْتَنّاً بِسُنّةِ خاتَمِ انْبیائِکَ یا عاصِمَ قُلوبِ النّبییّن.»

در این روز سالک الی الله چند درخواست مهم از خدای تعالی می کند و با تمام توان به دنبال زمینه سازی خواسته ها گام می بردارد.  از خدا درخواست می کند او را جزو دسته کسانی قرار بدهد که اولیای الهی و بندگان صالح را دوست دارند و عاشق آنها هستند و همراه با آنها برای رسیدن به کمالات حرکت می کند. صالحان، نیکوکاران و خوبان محبوب اش باشند  وقتی این مسئله ایجاد شد، همین زمینه ای برای دوست شدن با خدا می شود.

این مسئله لازم است تا در همه مسائل رفتاری، اخلاقی و گفتاری اتفاق بیافتد. اگر این گونه شد ما دوست دار و عاشق اهل بیت(ع) و اولیای الهی می باشیم و اگر غیر از این باشد و در عمل همراه با آنها همراه نباشیم و تنها در زبان و گفتار همراهی شان کنیم  معلوم است که نتوانسته ایم زمینه دوستی با اولیای الهی و پاکان را ایجاد کنیم و این ضرری است که تنها متوجه خودمان است. برای محب شدن باید کاری کنیم در اعمال، رفتار و گفتار و حتی سکنات شبیه آنها شویم.

سالک از خدا می خواهد که او همواره معادی و دشمن دشمنان اولیای الهی قرار بدهد. این مسئله زمانی محقق می شود که همه اعمال و سکنات در دشمنی با دشمنان اهل بیت(ع) سنخیت داشته باشد. او می خواهد تا سنت اهل بیت(ع) را پیاده کند. اگر خودمان را پیرو اهل بیت(ع) و پیامبر می دانیم لازم است همه رفتار و اعمال ما شبیه آنها باشد اگر غیر از این باشد دروغ گفته ایم.

313/40

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha