جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
تصاویر/ برگزاری بیستمین جلسه شورای هماهنگی نهادهای حوزوی کردستان

حوزه/ بیست ویکمین جلسه شورای نهادهای عالی حوزوی کردستان با حضور اعضای این شورا، در سالن جلسات اداره کل تبلیغات اسلامی استان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در استان کردستان، بیست ویکمین جلسه شورای نهادهای حوزوی کردستان، امروز با حضور اعضای این شورا، در سالن جلسات اداره کل تبلیغات اسلامی استان برگزار گردید.

مشارکت در رزمایش مواسات و همدلی

در ابتدای این جلسه، حجت الاسلام حاتمیان، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کردستان ضمن تبریک به حجت الاسلام والمسلمین رنجبر به عنوان مدیر جدید حوزه علمیه کردستان اظهار داشت: در راستای تعالی و رسیدن به اهداف بالاتر در کنار حوزه و هم سو با حوزه علمیه حرکت خواهیم کرد و آماده شنیدن نظرات اعضای شورا هستیم.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کردستان بیان کرد:  در راستای اقدامات سپاه در قالب رزمایش مواسات و همدلی و کمک های مومنانه؛ سازمان تبلیغات اسلامی استان  از مراکز فعال در این امر بوده که در گام های بعدی جامعه هدف بیشتری مشخص خواهد شد و در بحث توزیع کمک های مومنانه باید به صورت بر نامه ریزی کارها صورت بگیرد.

بهره برداری از ظرفیت های فضای مجازی

در ادامه این نشست، حجت الاسلام محمود صفی زاده نیز ضمن تبریک به مدیر جدید حوزه علمیه کردستان، اظهار کرد:  حضور حجت الاسلام و المسلمین رنجبر در حوزه علمیه  باعث رشد و تعالی مدارس علمیه استان می شود.

مدیر حوزه خواهران استان کردستان بیان کرد: در استان کردستان حدود هزار طلبه خواهر داریم و حدود ۷۰۰ طلبه خواهر هم فارغ التحصیل شده اند و این ظرفیت بسیار خوبی برای این استان هست تا بتوانیم که مرکز مشاوره اسلامی راه اندازی کنیم.

وی ادامه داد: البته این کار را در حال حاضر در فضای مجازی راه اندازی کرده ایم و با رفع کردن برخی از مشکلات مردم توانسته ایم رسالت واقعی خودمان را به سرانجام برسانیم.

وی عنوان کرد: کرونا اگر چه آسیب هایی داشت، ولی فرصت های هم بوجود آورد از جمله اینکه از ظرفیت های فضای مجازی برای درس طلاب استفاده شد و همچنین تبلیغ  مجازی و ...

حجت الاسلم صفی زاده در ادامه به اقدامات انجام شده توسط طلاب خواهر اشاره کرد و گفت: در این مدت کارگاههای تولید ماسک و لباس بیمارستانی در سطح شهرستان های استان کردستان راه اندازی شده است.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان کردستان ادامه داد: کرونا زمان رزمایش در کنار هم بودن بود و در این مدت گرایش مردم به دین هم زیاد شده است و این از برکات این بیماری بود و دوره پساکرونا مطمئنا دوره بازگشت به دین خواهد بود.

رونمایی از خدمات جهادی روحانیت

دیگر سخنران این جلسه، مدیر حوزه علمیه استان کردستان، حجت الاسلام والمسلمین نادر رنجبر بود.

وی در سخنان خود گفت: کرونا پتانسیل های حوزه را به فعلیت تبدیل کرد و این مسئله باعث ایجاد همیاری در بین مردم و حوزه های علمیه شد و حوزه ها هم به وظایف خود خوب عمل کردند.

مدیر حوزه علمیه کردستان اضافه کرد: گرچه کرونا مشکلات زیادی برای ما به وجود آورد، ولی یک حُسن داشت و آن رونمایی جدی از استعداد و خدمات طلاب بود و نکته بعدی اینکه الان نباید رسالت طلبگی را خلاصه به بالای منبر رفتن کنیم، بلکه باید در تمامی عرصه ها فعال باشیم.

حجت الاسلام و المسلمین رنجبر خاطرنشان ساخت: خدمت رسانی به مردم در این مواقع به انسان معنویت تزریق می کند و برای مردم هم روحیه بخش است و به فرمایش حضرت آقا که می فرمایند: «ای کاش شهید آوینی بود و این خدمات جهادی را به تصویر می کشید و ماندگار می ماند و خدا را شاکریم برای طلاب و گروههای جهادی که در این حوزه ها تربیت کردیم».

مدیر حوزه علمیه استان در ادامه به فعالیت ها و اقدامات انجام شده از جمله تهیه بسته های بهداشتی و توزیع آن در روستاهای محروم و باز خوردهای خوب در سطح استان، شهرستانهای و روستاهای کردستان اشاره کرد.

اهم اقدامات جهادی

در ادامه، حجت الاسلام رستمی، معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی کردستان نیز ضمن تبریک به مدیر حوزه علمیه استان، به کارهای انجام شده در دوران کرونا اشاره و  به شرح ذیل گزارشی  در بحث مبارزه به کرونا و کمک به اقشار کم برخوردار اشاره کرد.

وی ادامه داد: ضدعفونی معابر؛ اهدای خون توسط طلاب و روحانیون؛ برپایی ایستگاههای صلواتی در سطح استان و توزیع بسته های بهداشتی؛ هماهنگی با خیرین، طلاب و ماموستاها و حضور در روستاهای سقز جهت توزیع بسته های بهداشتی و همچنین ضد عفونی معابر روستایی؛ تهیه و توزیع بسته های معیشتی بین جامعه هدف در راستای کمک های مومنانه و جذب خیرین در این امر از جمله خدماتی است که اداره کل تبلیغات اسلامی استان در این مدت انجام داده است.

تشکیل گروه های جهادی

در ادامه این نشست، حجت الاسلام علی حسینی، مدیر مرکز خدمات حوزه علمیه کردستان هم اظهار کرد: از هنگام شروع کرونا گروه جهادی متشکل از ماموستاها و خیرین را در شهرهای استان تشکیل دادیم که فعالیتهای خوبی در بحث تهیه و توزیع بسته های معیشتی داشتند.

مدیر مرکز خدمات حوزه علمیه کردستان ادامه داد: کارگروه معیشت با محوریت نماینده ولی فقیه و دبیری مرکز خدمات استان تشکیل شد.

حجت الاسلام حسینی فر با انتقاد از موازی کاری برخی نهادها، ادامه داد: در برخی موارد مشاهده می شود که بسته های معیشتی عادلانه توزیع نمی شود. پس نباید جزیره ای حرکت کنیم، بلکه با اتحاد و انسجام و همدلی و همیار و کمک کار طلاب نیازمند باشیم.

مشکلات دوران پسا کرونا

در پایان این جلسه، علی اصغر دریایی؛ دبیر شورای هماهنگی نهادهای حوزوی کردستان به مشکلات دوران پسا کرونا اشاره کرد و گفت: مشکلات دوران پسا کرونا خیلی جدی است و از هم اکنون باید برنامه ریزی های جامع و کلی شود.

مسئول برنامه ریزی و نظارت حوزه علمیه استان کردستان به چند نمونه از مشکلات از جمله افسردگی، بیماری وسواس و تغییر سبک زندگی اشاره کرد و همچنین به آمار خودکشی و خودسوزی و آثار و تبعات ناشی از آن در دراز مدت اشاره کرد.

نماینده دفتر سیاسی و اجتماعی حوزه های علمیه در استان کردستان ادامه داد: اگر مشکلات معیشتی در سطح استان کردستان ادامه پیدا کند اتفاقی که رخ خواهد داد پیوستن جوانان به گروهکهای معاند و ضدانقلاب خواهد بود و این خواسته دشمنان نظام می باشد.

مسئول برنامه ریزی و نظارت حوزه علمیه استان کردستان گفت: در جنگ جهانی اول و دوم با توطئه برخی کشورها پی ریزی شد که پس از آن جامعه جهانی طرح صلح پایدار و شکل گیری حاکمیت جدید با تاسیس سازمان ملل متحد را پذیرفتند. در جهان پسا کرونا پیامهایی خطرناک تر از شکل گیری سازمان ملل متحد و ایجاد نظم جهانی بعد از جنگ جهانی در انتظار جامعه بشری می باشد و آن امپراطوری مجازی دنیا است یعنی فضای سایبری را در دنیا حاکم کنند و جامعه بشری را به فضای حکمرانی آن که در دست قدرت های بزرگ در جهان اداره خواهد شد و ما هم کاربر آن فضا خواهیم شد و متاسفانه توطئه گران جهانی می خواهند دین را کمرنگ، زمین گیر و استحاله کنند، لذا مساجد و هیئات نباید رخنه پوش افکار پوسیده این عده قرار گیرند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha