جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
شیرخوار

حوزه/ رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان بندرعباس از اجرای نیت موقوفه مرحوم حاج مختار مشیر دوانی خبر داد و گفت: اجرای نیت واقفان اعتمادسازی برای ترویج فرهنگ وقف است.

به گزارش خبرگزاری حوزه از هرمزگان، محمد کریمی، رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان بندرعباس با اشاره به این‌که بیشترین موقوفات به ثبت رسیده در شهرستان مربوط به تعزیه‌داری و روضه خوانی است، بیان کرد: موقوفه مرحوم حاج مختار مشیر دوانی دارای نیت تلاوت قرآن ـ عزاداری در ماه رمضان، محرم و صفر ـ شیرخوارگان و نیز اطعام است که از ابتدای ماه مبارک رمضان بیش از بیست میلیون تومان اجرای نیت شده است.

وی گفت: اجرای نیت این موقوفه در شهرستان بندرعباس بوده که یکی از نیات روز این مرحوم کمک به شیرخوارگان است، طی هماهنگی با مسئول شیرخوارگاه الزهرا(س) مبلغی جهت خرید شیر خشک اهدا شد.

کریمی تصریح کرد: اجرای نیت واقفان خیراندیش یکی از برکات انقلاب اسلامی است که در چهل سال گذشته تلاش شده تا با احصای نیت واقفان به این نیات عمل شود.

وی بیان کرد: وقف میراث بسیار ارزشمندی است که به مرور زمان فراموش نمی شود و نیازمندان جامعه از توفیقات آن بهره مند می شود و امیدواریم این فرهنگ بیش از پیش در جامعه گسترش یابد.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان بندرعباس گفت: با توجه به ماه ضیافت الهی و اجرای نیت واقفان خیراندیش، کمیته اجرایی نیات واقفین در این شهرستان تشکیل شد.

وی هدف از تشکیل این کمیته را هماهنگی هرچه بهتر این اداره در راستای اجرای امینانه نیات واقفین خیراندیش دانست و گفت: از ابتدای ماه مبارک رمضان، طرح ضیافت الهی نیز اجرایی شده است.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان بندرعباس اظهار کرد: طرح ضیافت الهی با هدف ایجاد نشاط قرآنی و معنوی، و بهره‌گیری بهینه اقشار زائران و روزه‌داران ارجمند از بهار قرآن و برکات این ماه در حال اجرا است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha