جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
موقوفات

حوزه/ مسئول اجارات اداره کل اوقاف و امور خیریه استان سمنان گفت: از ابتدای سال تاکنون ۳۰۰ فقره سند اجاره موقوفات در استان سمنان تنظیم شد.

شهرام حر در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در سمنان اظهار داشت: با پیگیری‌های انجام‌شده توسط کارشناسان اجارات ادارات اوقاف و امور خیریه شهرستان‌های تابعه و همچنین اعتقادات قلبی مردم مؤمن و خداجوی استان سمنان، باوجود تمام محدودیت‌هایی که در تردد افراد وجود دارد و با توجه به اعمال طرح فاصله‌گذاری اجتماعی از ابتدای سال تاکنون ۳۰۰ فقره سند اجاره موقوفات تنظیم شده است.

مسئول اجارات اداره کل اوقاف و امور خیریه استان سمنان تصریح کرد:به‌منظور تحقق اهداف عالیه و وظایف ذاتی ما که همانا اجرای امینانه نیات واقفین خیراندیش است باید تلاش شود تا اسناد اجاره موقوفات به‌موقع تنظیم‌شده و اجاره‌بهای موقوفات بر اساس اسناد تنظیم‌شده در موعد مقرر دریافت و صرف اجرای نیات تعیین‌شده در وقفنامه توسط واقفین باشیم.

وی افزود: موقوفات متعدد و با نیات متنوعی در سطح استان سمنان وجود دارد و برخی از این موقوفات دارای نیات مرتبط با مسائل اجتماعی است و درصورتی‌که  این عواید به‌موقع توسط مستاجرین واریزشده و نیات موقوفات اجرا شود، بخشی از معضلات اجتماعی جامعه ما مرتفع خواهد شد.

حر، مراجعه به‌موقع مستاجرین موقوفات به ادارات اوقاف و امور خیریه و تنظیم به‌موقع اسناد اجاره را یکی از اقدامات مهم مستاجرین در فراهم زمینه اجرای نیات موقوفات عنوان کرد و گفت: با این اقدام مستاجرین نیز به‌واسطه فراهم نمودن زمینه اجرای نیت در ثواب کار خیر واقف خیراندیش شراکت دارند.

وی خاطر نشان کرد: تمامی اقدامات مربوط به انجام مراحل تنظیم و تجدید اسناد اجاره موقوفات در حداقل زمان و با رعایت تمامی پروتکل های بهداشتی توسط همکاران ما در ادارات تابعه انجام خواهد شد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha