پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
امام جمعه همدان

حوزه/ نماینده ولی فقیه در استان همدان بر لزوم انسجام نیروهای دغدغه‌مند در فضای مجازی تأکید کرد و گفت: تقابل و نبرد اصلی امروز در حوزه فضای مجازی است و این واقعیت نیازمند توجه جدی مسئولان است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان، حجت الاسلام والمسلمین حبیب الله شعبانی ظهر امروز در جلسه مقدماتی تشکیل قرارگاه فضای مجازی طلاب، اظهار داشت: تقابل و نبرد اصلی امروز در حوزه فضای مجازی است و این واقعیتی است که نیازمند توجه جدی مسئولان است.

وی با بیان اینکه متاسفانه برخی از مسئولان به توانایی‌های داخلی باور ندارند، خاطرنشان کرد: کم کاری‌هایی که در بین مسئولان شاهد هستیم یا به علت نبود سواد رسانه ای در بین این افراد است، و یا اینکه باوری نسبت به این فضا در آنها وجود ندارد و یا عده‌ای هم که تعدادشان اندک است در این زمینه دارای تعمد هستند، که البته کم‌کاری‌های مسئولان در این فضا متعلق به دو دسته نخست است.

امام جمعه همدان افزود: در فضای مجازی مدیریت شایسته و جامعی را شاهد نیستیم و آنچنان که لازم است عملکرد قابل قبولی را ارائه نداده‌ایم، بنابراین ورود در این عرصه یکی از ضرورت‌ها است.

وی با اشاره به اینکه افراد فعال در حوزه فضای مجازی بر کوتاهی دولت در این عرصه اذعان دارند، مطرح کرد: پس از جلسه شورای تبلیغ استان، تأکید شد تا قرارگاه فضای مجازی طلاب تشکیل شود تا بتوانیم در این عرصه، ورودی به منظور رفع آسیب‌ها داشته باشیم، چرا که کوتاهی برخی از مسئولان در این امر، به معنای عدم ورود نخبگان حوزه، دانشگاه و دغدغه‌مندان در این فضا نیست.

نماینده ولی فقیه در استان همدان تصریح کرد: البته فعالیت‌های طلاب در این عرصه تنها منحصر به پاسخگویی شبهات نیست و فعالیت هایی را در حوزه مسائل غیراخلاقی که به دین و اعتقادات ضربه می‌زند نیز خواهیم داشت.

وی با تأکید بر اهمیت توجه به نحوه تولید محتوا توسط فعالان فضای مجازی، بیان کرد: فیلم و بازی هایی که امروز در بازار وجود دارد همه دارای جنبه‌های تربیتی هستند؛ بنابراین باید در حوزه تولید محتوا به قدری موفق باشیم که بتوانیم با شناسایی ذائقه مخاطبان، آنها را به خود جذب کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین شعبانی با اشاره به اهداف تشکیل این قرارگاه، یادآور شد: در کنار این قرارگاه نیز، نیازمند ستاد مشترکی هستیم تا همه کسانی که در حوزه فضای مجازی دارای فعالیت هستند دور هم جمع شوند و با وجود آنها به انسجام خوبی در استان دست پیدا کنیم.

وی با بیان اینکه دغدغه‌مندان انقلاب اسلامی دارای گله‌مندی‌هایی نسبت به وضع فعلی فضای مجازی هستند، گفت: ستاد باید ضمن شناسایی خلأها و آسیب‌هایی که با آن مواجه هستیم خصوصا در استان، نسبت به طرح ایده و راه حل هایی برای رفع مشکلات اقدام کند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha