چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
خانم امیدی

حوزه/ مدیر حوزه‌ علمیه خواهران استان همدان از پذیرش بانوان علاقمند به تحصیل در حوزه خبر داد و اعلام کرد: امسال به دلیل شرایط شیوع ویروس کرونا آزمون عمومی کتبی برگزار نمی‌شود و جذب بر اساس صلاحیت‌های عمومی و معدل انجام می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در همدان، ام‌کلثوم امیدی، مدیر حوزه‌ علمیه خواهران استان همدان، ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه، اظهار کرد: هدف اصلی حوزه‌های علمیه خواهران مهارت‌افزایی علمی و اجتماعی طلاب است تا بتوانیم افراد تأثیرگذاری را تربیت و تحویل جامعه بدهیم.

مدیر حوزه‌ علمیه خواهران استان همدان ادامه داد: در سطح استان همدان ۱۵۰۰ طلبه در مقطع سطح دو  و در مقطع سطح سه ۱۵۸ طلبه در مدارس علمیه مشغول به تحصیل هستند.

امیدی با اشاره به ثبت نام بانوان علاقمند تحصیل در حوزه خواهران، افزود: پذیرش حوزه‌های علمیه خواهران برای سال تحصیلی ۱۴۰۰-۱۳۹۹ از ابتدای اردیبهشت ماه آغاز شده و تا اواخر خرداد ادامه دارد که احتمال تمدید این زمان وجود دارد.

وی با بیان اینکه در دو سطح عمومی و تکمیلی پذیرش حوزه‌های علمیه خواهران وجود دارد، اذعان کرد: سطح عمومی معادل مدرک لیسانس است که در مدارس علمیه ۱۰ شهرستان استان پذیرش انجام می‌شود؛ ۹مدرسه با مدرک دیپلم و مدرسه علمیه خواهران سامن با مدرک سیکل نیز پذیرش دارد.

افزایش شرط سنی پذیرش مقطع عمومی

مدیر حوزه‌ علمیه خواهران استان همدان ابراز کرد: از شرایط اختصاصی پذیرش در سطح دو می‌توان به دارا بودن مدرک دیپلم یا لیسانس با معدل کل ۱۲  اشاره کرد. دانش‌آموزآن مقطع متوسطه به شرط ارائه مدرک دیپلم تا پایان شهریور ماه امکان ثبت‌نام و پذیرش را دارند.

وی اضافه کرد: شرط سنی در این مقطع ۴۰ سال است که نسبت به سال‌های گذشته با توجه به حذف شیوه نیمه‌حضوری، افزایش یافته است. همچنین امسال به دلیل شرایط شیوع ویروس کرونا آزمون عمومی کتبی برگزار نمی‌شود و جذب بر اساس صلاحیت‌های عمومی و معدل انجام می‌شود.

امیدی با بیان اینکه کلیه بانوان می‌توانند برای ثبت‌نام به سایت www.wac.ir و یا به مدارس علمیه مراجعه و اقدام به ثبت‌نام کنند، خاطرنشان کرد: مدرسه علمیه شهرستان سامن که با مدرک سیکل پذیرش انجام می‌دهد، دارای شرط سنی حداقل ۱۷ سال و معدل ۱۵ است.

وی ادامه داد: در مقطع تکمیلی نیز که معادل مدرک کارشناسی ارشد است، در سطح استان همدان یک مدرسه  به نام مؤسسه آموزش عالی فدک در شهر همدان فعال است. در این مدرسه در ۴ رشته تفسیر علوم قرآن کریم، کلام اسلامی، فقه و اصول و اخلاق اسلامی به سه شیوه حضوری، نیمه حضوری و غیر حضوری پذیرش انجام می‌دهد.

زمان آزمون مورودی سطح سه متعاقبا اعلام خواهد شد

وی اظهار کرد: از شرایط عمومی ثبت‌نام سطح سه، دارا بودن دانشنامه سطح دو یا کارشناسی مدرسه عالی شهید مطهری یا جامعه‌المصطفی  با معدل ۱۴ است و شاغلین به تحصیلی مشروط به اینکه دانشنامه خود را تا پایان شهریور ارائه بدهند می‌توانند در این مقطع ثبت‌نام کنند.

مدیر حوزه‌ علمیه خواهران اظهار کرد: شرایط اختصاصی در شیوه حضوری و نیمه‌حضوری ساکن بودن داوطلب در شهری که مدرسه ثبت‌نام می‌کند و عدم اشتغال به تحصیل به صورت هم‌زمان در دو رشته تحصیلی است و از شرایط اختصاصی شیوه غیرحضوری معدل حداقل ۱۷ است.

امیدی افزود: پذیرش سطح سه منوط به قبولی در آزمون ورودی است که زمان آزمون ورودی در سال جاری با توجه به شرایط شیوع ویروس کرونا متعاقبا اعلام خواهد شد.

وی در ادامه درباره فعالیت‌های طلاب خواهر در ایام مبارزه با ویروس کرونا، اظهار کرد: در این ایام طلاب استان همدان بسیار فعال بودند و قرارگاه‌های جهادی متعددی در سطح استان شکل گرفت.

امیدی ادامه داد: اینکه رهبر معظم انقلاب به صورت ویژه از فعالیت جهادی بانوان به ویژه در شهرستان نهاوند تقدیر کردند باعث شد که بانوان در شهرستان‌ها فوج فوج به مدارس علمیه خواهران برای انجام فعالیت‌های جهادی مراجعه کنند.

اجرای رزمایش کمک مؤمنانه در مدارس خواهران استان همدان

مدیر حوزه‌ علمیه خواهران در استان همدان با بیان اینکه در کلیه مدارس علمیه خواهران در سطح استان همدان به کمک طلاب و خیرین رزمایش کمک مؤمنانه با موفقیت در چند مرحله انجام شد، تأکید کرد: بالغ بر ۱۶۵میلیون ریال کمک نقدی و غیرنقدی  از طلاب جمع‌آوری شد و به خانواده‌های آسیب‌پذیر در قالب بسته‌های حمایتی کمک شد.

وی، دلجویی از خانواده‌های متوفیان کرونایی توسط طلاب خواهر را از دیگر اقدامات مبارزه با ویروس کرونا اعلام کرد و افزود: تولید ۱۸ هزار ماسک و گان در سطح استان همدان و حضور ۴۳ نفر از طلاب جهت تغسیل و کفن و دفن در غسالخانه‌های استان از اقدامات جهادی بانوان طلبه است.

امیدی از اختراع دستگاهی توسط طلاب مدرسه صدیقه کبری سلام‌الله علیها در شهرستان بهار خبر داد و گفت: طلاب خواهر این مدرسه دستگاهی جهت تولید دستکش اختراع کردند که با کمک آن می‌توان روزانه ۱۰۰۰ دستکش تولید کرد.

  انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha