جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حضور امریکا در افغانستان

حوزه/ مولوی صالح یکی از مشکلات جنگ در این کشور را ، حضور آمریکایی ها بیان کرد وگفت: آمریکا مانع صلح در افغانستان است، نباید از خارجی ها انتظار داشته باشیم که برای افغانستان با خود صلح و امنیت بیاورند.

به گزارش سرویس بین‌الملل خبرگزاری حوزه، مولوی خداداد صالح، رئیس شورای علمای حوزه غرب در هرات گفت:  وضعیت امنیتی افغانستان برای مردم قابل قبول نیست و شخصیت های سیاسی مانند اشرف غنی و عبدالله عبدالله باید اختلافات شان را کنار بگذارند. 

وی با بیان اینکه رهبران سیاسی کشور افغانستان باید تلاش کنند تا به صلح برسند افزود: استمرار اختلافات میان دو رهبر سیاسی کشور به نفع مردم نیست  و وضعیت فعلی کشور را نسبت به قبل بدتر خواهد کرد. 

رئیس شورای علمای حوزه غرب کشور با اشاره به حوادث تروریستی  در شهرهای کابل و ننگرهار افزود: باید جلوی این گونه حملات تروریستی که به  نام اسلام در کشور افغانستان صورت می گیرد گرفته شود ، زیراکسانی که این کار را انجام می دهند، به روز قیامت و قرآن کریم ایمان ندارند. 

وی یکی از مشکلات جنگ در این کشور را حضور آمریکایی ها بیان کرد و افزود: آمریکا مانع صلح در افغانستان است ، نباید از خارجی ها انتظار داشته باشیم که برای افغانستان با خود صلح و امنیت بیاورند.

به نقل از جمهور مولوی جمشیدی معاون  حج و اوقاف هرات هم با اشاره به حملات کابل و ننگرهار ، آنها را از دیدگاه اسلام مردود خواند و افزود:  کسانی که دست به چنین جنایت هایی وحشیانه ای می زنند، از دیدگاه اسلام کارشان انسانی و اخلاقی نیست .  

گفتنی است در هفته گذشته یک حمله تروریستی در غرب شهر کابل در بیمارستان زنان و کودکان اتفاق افتاد، که در این  حادثه جمعی از مادران باردار و کودکان کشته و زخمی شدند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha