پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
Muslims in Dearborn deliver

حوزه/ از آغاز ماه مبارک رمضان در اوایل آوریل، مرکز اسلامی دیربورن که در میشیگان واقع شده به حالت تعطیل درآمده، اما مسلمانان دست از کار نکشیده و به فعالیت های خیریه افزوده اند.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از الجزیره، مسلمانان شهر دیربورن در ایالت میشیگان آمریکا در ایام ماه مبارک رمضان، وظیفه خود را در غذارسانی به بیمارستان ها و مراکز درمانی دانسته و در شرایطی که به سبب شیوع ویروس کرونا، مساجد و مراکز دینی متعلق به مسلمانان در بسیاری از نقاط جهان از جمله ایالات متحده تعطیل شده اند، جوامع اسلامی در آمریکا، دست روی دست نگذاشته و از این فرصت برای فعالیت های خیریه از جمله غذارسانی به پزشکان، پرستاران و سایر خدمه بیمارستانی استفاده کرده اند.

از زمان آغاز ماه مبارک رمضان اسلامی در اواخر ماه آوریل ، مرکز اسلامی دیربون، که در میشیگان (با بیشترین جمعیت مسلمانان در ایالات متحده) واقع شده به حالت تعطیل درآمده و صدها داوطلب، نسبت به سال های گذشته اعمال خیریه را توسعه داده و با مراجعه به بیمارستان ها غذاهایی را که پخته اند به کارمندان پزشکی می رسانند.

درحالی که رمضان ماه خیریه، دعا و جامعه، و زمان گذراندن با اعضای خانواده در میان مسلمانان می باشد، امسال مسلمانان مجبورند در انزوا رمضان را برگزار کنند. پزشکان مسلمان نیز که در خط مقدم مقابله با ویروس کرونا قرار دارند و بیشتر آنان این ماه را روزه هستند، وضعیت برایشان سخت تر نیز می شود.

احمد پزشک یکی از بیمارستان های میشیگان که از زمان شیوع ویروس به مرکزی برای درمان کرونایی ها تبدیل شده می گوید: رمضان شباهت زیادی به ایثار دارد. ما خودمان را از برخی چیزها که در ماه های گذشته داشتیم محروم می کنیم و هنگامی که رمضان به درون تو حلول می کند می فهمی شاید به گونه ای رمضان برای ما از چند ماه پیش شروع شده است.

به گفته سوسن دباجا رئیس شورای شهری دیربورن، پروژه غذادهی به بیمارستان از زمانی آغاز شد که جمعی از مسلمانان برای تهیه ماسک برای کارکنان بیمارستان تبلیغایت را آغاز کردند. و در عرض چند دقیقه موجی از مردم به هم مرتبط شده و داوطلب اهداء شدند.

احمر رحمان ، پزشک معالجه بیماران مبتلا به کرونایی را در بخش مراقبت های ویژه در دو بیمارستان دیربورن فعالیت می کند گفت:  جامعه عالی بوده است. همه آگاهند که واکنش دولت و بیمارستان ها کند بوده است. آنها انواع ماسک ها را از شرکت ها سفارش داده اند و  به بیمارستان ها می فرستند یا خودشان می آورند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha