جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
سید مهدی خاموشی - سازمان اوقاف

حوزه/ رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه گفت: این سازمان در دوران شیوع کرونا از تمام ظرفیت خود برای خدمت به مردم بهره گرفته است.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تهران، حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی خاموشی در گفت‌وگویی در راستای اقدامات این سازمان در ایام شیوع ویروس کرونا و مقابله با این بحران، اظهار داشت: در این ایام از ظرفیت بقاع‌متبرکه بهره بردیم و خوشبختانه در ۲۱۷ بقعه کارگاه تولید ماسک و گان راه‌اندازی شد که تا پایان فروردین ماه سال جاری توانستیم ۶۸۴۶۵۷۰ عدد ماسک تولید و در بین ۵/۶۴۰/۴۷۰ نفر از مردم عزیز کشورمان توزیع کنیم.

وی ادامه داد: در این بین باتوجه به ظرفیت کارگاه‌های راه‌اندازی شده، امکان اهدا ماسک به تعداد ۱/۲۰۶/۱۰۰ به بیمارستان‌ها و دانشگاه‌های علوم پزشکی نیز فراهم شد.

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه همچنین از تولید بیش از بیست و یک هزار دست لباس گان در دوران شیوع ویروس کرونا خبر داد و گفت: علاوه بر تهیه اقلام بهداشتی در تامین مواد غذایی هم این سازمان تلاش‌های بسیاری داشته است. در ایام کرونا بیش از ۲۴۳۵۷۰ پرس غذای گرم در بیمارستان‌ها و نقاهتگاه‌ها و همچنین نزدیک به سیصد و دوازده هزار نوبت میان‌وعده نیز در بیمارستان‌ها و نقاهتگاه‌ها توزیع کرده‌ایم.

وی افزود: درباره بیمارستان‌ها و نقاهتگاه‌ها علاوه بر ماسک، دستکش، گان و غذا بیش از شش هزار عدد پتو، ملحفه و ... ارسال شده است.

نماینده ولی‌فقیه در سازمان اوقاف و امور خیریه یادآور شد: از ابتدای شیوع ویروس کرونا تا اواخر فروردین سال جاری ۱۴۳۲۷۳۰ لیتر مواد ضدعفونی‌کننده اعم از وایتکس، الکل و.... را هم در بین مردم توزیع و در همین ایام بالغ بر یازده هزار نوبت نیز اقدام به ضدعفونی بقاع‌متبرکه و محیط پیرامون آنها را داشته‌ایم.

حجت الاسلام والمسلمین خاموشی ابراز داشت: در تولید اقلام بهداشتی ۹۰۳ دستگاه چرخ خیاطی و در امر توزیع و خدمات‌رسانی ۳۷۲ گروه جهادی اعم از مبلغین بومی، خدام ثابت و افتخاری درگیر خدمت به مردم بودند.

 وی تصریح کرد: در مجموع دوماه (اسفند ۹۸ و فروردین ۹۹) مجموعا ۲۰۱۷۴۵ بسته بهداشتی اعم از شوینده، مواد ضدعفونی‌کننده، ماسک، دستکش و... توزیع شده است، ضمن اینکه به دلیل شرایط اقتصادی نامساعدی که برای برخی از مردم به وجود آمد اقدام به تهیه سبد مواد غذایی کرده که در این بخش هم ۹۳۲۷۶ بسته شامل برنج، گوشت، ماکارونی، حبوبات و.... بین جامعه هدف توزیع شده است.

حجت الاسلام والمسلمین خاموشی در پایان یادآور شد: مواردی همچون نصب امین برای موقوفات، ساماندهی موقوفات و رقبات و ارتقای بهره‌وری اقتصادی آنها، حمایت ویژه از فعالیت‌های دانش‌بنیان، راه‌اندازی شوراهای خیریه در سراسر کشور و ارائه خدمات اجتماعی و فرهنگی توسط  بقاع متبرکه از جمله مهمترین برنامه‌های سازمان اوقاف و امور خیریه در سال جاری محسوب می‌شود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha