جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
امتحان شفاهی

حوزه/ مدیر ارزشیابی معاونت آموزش حوزه علمیه خراسان اعلام کرد: امتحانات شفاهی خارج فقه و اصول و کتبی تفسیرتخصّصی این حوزه در پایان سال تحصیلی ۹۹-۹۸ با رعایت موازین بهداشتی به صورت حضوری برگزار می شود.

حجت‌الاسلام هادی وحیدی پور در گفتگو با خبرگزاری حوزه در مشهد با بیان اینکه امتحانات پایان سال تحصیلی شفاهی خارج فقه و اصول و کتبی تفسیر تخصّصی حوزه خراسان با رعایت موازین بهداشتی به صورت حضوری برگزار می شود، گفت: طلابی که از ابتدای سال به صورت حضوری و مجازی دروس اساتید مورد تأیید را پیگیری کرده اند، مطابق برنامه اعلام شده در آزمون شفاهی حضور خواهند یافت.

وی با اشاره به زمان و مکان برگزاری آزمون های شفاهی، افزود: زمان آزمون های شفاهی از ابتدای تیرماه ۹۹ در محل مدرسه علمیه عالی نواب در دو نوبت صبح و بعد از ظهرآغاز خواهد شد و طلاب باید طبق تاریخ تعیین شده در کارت ورود به جلسه در آزمون حاضر شوند و این تاریخ قابل تغییر یا تمدید نیست.

مدیر ارزشیابی معاونت آموزش حوزه علمیه خراسان، در خصوص الزامات و نحوه ی نگارش تقریرات نیز، ابراز کرد: طلاب شرکت کننده در امتحانات خارج فقه و اصول می توانند تقریرات این دروس را به دو صورت دست نویس و تایپی ارائه دهند اما در صورت انتخاب روش تایپی، تقریرات نیاز به تائید استاد درس دارد.

حجت‌الاسلام وحیدی پور درباره تقریرات اظهار تاکید کرد: این گونه تقریرات نیازمند به اخذ پرینت و ارائه به صورت جزوه نیست و طلاب با ارائه فایل و امکانات لازم می توانند در آزمون شفاهی شرکت نمایند.

وی در ادامه تصریح کرد: شیوه بررسی تقریرات اعم از تایپی و دست نویس به صورت حضوری خواهد بود و طلاب در حضور استاد به بیان نکات قوت تحقیقات خود پرداخته و از آن دفاع خواهند کرد.

شرایط برگزاری آزمون ها

مدیر ارزشیابی معاونت آموزش حوزه علمیه خراسان، با توجه به شرایط کنونی شیوع ویروس کرونا و رعایت نکات بهداشتی، خاطرنشان کرد: برای برگزاری امتحانات، طلاب موظف هستند نسبت به شرکت در آزمون حداقل نیم ساعت قبل از زمان تعیین شده در محل آزمون با رعایت زمان اختصاص یافته در کارت ورود به جلسه، حضور یابند.

وی با بیان اینکه ارائه کارت به صورت الکترونیک کفایت می کند، افزود: امتحانات دروس خارج با رعایت موازین بهداشتی اعم از داشتن ماسک و دستکش، رعایت فاصله های فیزیکی در مکان آزمون، خودداری کردن از تجمع پیش از امتحان و پس از آن و ترک کردن سریع محل آزمون پس از تمام شدن آن، برگزار خواهد شد.

حجت‌الاسلام وحیدی پور مطرح کرد: در صورتی که فرد یا افرادی بدون دلیل در زمان مشخص شده در آزمون شرکت نکنند یا در مکان آزمون قبل از زمان تعیین شده حضور یابند، باعث محرومیت از امتحان خواهد شد، چرا که عدم رعایت زمان باعث تجمع افراد شده و از حیث بهداشتی مشکلاتی را برای دیگران ایجاد خواهد کرد.

مدیر ارزشیابی معاونت آموزش حوزه علمیه خراسان، همچنین گفت: در صورتی که فرد یا افرادی دارای بیماری خاص هستند می توانند تا قبل از شروع امتحانات با شماره تلفن ۳۲۰۰۸۳۴۶ تماس گرفته تا نسبت به اخذ آزمون از فرد، برنامه ریزی لازم صورت گیرد.

حجت‌الاسلام وحیدی پور با بیان اینکه زمان برگزاری آزمون کتبی تفسیر تخصّصی روزهای ۱۱ و ۱۲ تیرماه می باشد، افزود: مکان برگزاری آن، متعاقبا اطلاع رسانی خواهد شد.
برگزاری امتحانات خارج غیر حضوری

مدیریت ارزشیابی معاونت آموزش حوزه علمیه خراسان، با اشاره به برگزاری امتحانات خارج غیر حضوری نیز اظهار کرد: واجدین شرایط در این امتحان طی روزهای ۹ و ۱۰ تیرماه در دو نوبت صبح و بعد از ظهر در محل زندگی به صورت مجازی از طریق سامانه lms در امتحان شرکت خواهند کرد.

وی در خصوص تقریرات طلاب که به صورت مجازی در آزمون دروس خارج شرکت می کنند، نیز گفت: تقریرات تایپ شده طلاب درس خارج، از طریق پیام رسان ایتا به آی دی@sakhre۱۳۶۱ و تقریرات دست نویس نیز از طریق پست جمهوری اسلامی ایران، ارسال شود.

حجت‌الاسلام وحیدی پور با بیان اینکه طلاب شهرستان های استان خراسان، نیازمند حضور در مشهد نیستند و بر اساس زمان تعیین شده در جلسه آزمون به صورت مجازی شرکت خواهند کرد، تصریح کرد: با توجه به اینکه امتحان غیر حضوری اختصاص به اساتید و کادر مدارس علمیه شهرستان ها دارد، مدارس موظفند قبل از زمان شروع امتحان نسبت به راه اندازی سامانه مجازی در مدرسه اقدام نمایند تا زمان تعیین شده دچار مشکل نشوند.

وی با تاکید بر اینکه طلاب به هر دلیل قصد شرکت در آزمون های فوق را ندارند تا ۲۲ خرداد ۹۹ از طریق پرتال طلاب، درخواست حذف درس نمایند، در پایان گفت: برنامه ریزی برای برگزاری امتحانات خارج سال تحصیلی جاری بدین صورت، با توجه به الزامات و ابلاغیه های دانشگاه های علوم پزشکی شهرستان ها یا ستاد ملی کرونا، انجام می شود، بنابراین اگر در این بازه زمانی وضعیت خاصی از سوی نهادهای مربوطه اعلام شود، بر اساس آن برنامه ریزی جدیدی انجام و ابلاغ خواهد شد.

گفتنی است، آدرس پستی مرکز مدیریت حوزه علمیه خراسان برای ارسال تقریرات دست نویس طلاب به قرار زیر است:

مشهد مقدس، بلوار شارستان رضوی، خیابان شهید شوشتری، انتهای شهید شوشتری ۷ ، مرکز مدیریت حوزه علمیه خراسان – کد پستی : ۹۱۵۴۶۵۶۳۸۷

انتهای پیام/۳۱۳/۲۵

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha