جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
ایران امروز

حوزه/ به مناسبت روز جهانی قدس، بررسی رویکرد و تبیین جایگاه، تاثیرگذاری و دیدگاه ایران در مسئله مناقشه اسرائیل و فلسطین و مروری بر راه حل های ایران برای حل این مسئله در برنامه این هفته ایران امروز (Iran Today) در شبکه پرس تی وی انجام می شود.

به گزارش خبرگزاری حوزه،‌برنامه «ایران امروز» به تهیه کنندگی ساتراپ شجاعی با اشاره به گذشت ۷۲ سال از اعلام استقلال اسرائیل که در آن بیش از ۷۵۰۰۰۰ فلسطینی آواره شده و مناقشه ای پر فراز و نشیب آغاز شد به گفت و گو درخصوص کاهش امیدها برای حل این مناقشه و احقاق حقوق فلسطینیان به دلیل اقدامات غیرقانونی و حمایت های یک سویه ترامپ از موجودیت اسرائیل و بررسی لزوم توجه به اهمیت فراموش نکردن تاریخ و همبستگی بیش از پیش در برابر ظلم و جنایت رژیم جعلی اسرائیل می پردازد.

در این برنامه با نگاهی به واکنش کشورهای عرب منطقه که وابسته و متکی به غرب هستند، عدم جدیت آنها برای مقابله با اسرائیل که ناشی از فشار روزافزون ترامپ بوده و همچنین اقدام آنها برای هموار کردن راه پذیرش اسرائیل به عنوان کشوری مشروع مورد نقد و تبادل نظر قرار خواهد گرفت.

این برنامه در ادامه ضمن مروری بر حمایت همیشگی ملت ایران از حقوق برادران مسلمان خود در سرزمین های اشغالی به بررسی جایگاه و اهمیت حمایت ایران از مردم فلسطین و جنبش های آزادی خواه منطقه و راه حل های ایران برای برون رفت از مناقشه اسرائیل و فلسطین خواهد پرداخت.

پیشنهاد امام خمینی(ره) در سال ۵۷ برای نامگذاری آخرین جمعه ماه رمضان به نام «روز قدس» و استقبال جهان اسلام از این پیشنهاد، برگزاری راهپیمایی باشکوه روز قدس در کشورهای مختلف، انتقال سفارت آمریکا به قدس به دستور ترامپ به عنوان راه حلی سریع و کاملا به نفع اسرائیل و پیشنهاد برگزای رفراندوم از سوی ایران با حضور همه ساکنان اصلی و تاریخی سرزمین های اشغالی به عنوان راه حل منطقی حل این مناقشه از دیگر محورهای مورد بحث در این زمینه به شمار می رود.

این برنامه همچنین با اشاره به صدور قطعنامه های متعدد به نفع فلسطینیان در سازمان ملل، عدم اجرای این قطعنامه ها به دلیل نفوذ قلدرانه آمریکا را مورد واکاوی قرار داده و نواقص و مشکلات تشکیل کابینه جدید اسرائیل و بی کفایتی سیستم حاکمیتی اسرائیل را مورد بحث و گفت و گو قرار می دهد.

از دیگر موارد مورد بررسی در این برنامه می توان به دلایل شکست تلاش های جامعه جهانی در حل مناقشه فلسطین، بررسی برخی از بیرحمانه ترین رفتارها و استراتژی های رژیم اشغالگر اسرائیل، نگاهی به جدیدترین اقدامات اسرائیل در صلب آزادی فلسطینیان و برنامه گسترش اراضی اشغالی به کرانه غربی و جایگاه عربستان سعودی به عنوان سردمدار کشورهای عربی در توفیق سیاست های ترامپ اشاره کرد.

این برنامه همچنین با اشاره به تاثیر شیوع ویروس کرونا بر برگزاری مراسم راهپیمایی روز قدس امسال، راه حل های پیشنهادی مقامات و دولت ایران برای ارج نهادن به این روز بزرگ و تاثیرگذار را مورد بررسی قرار خواهد داد.

«ایران امروز» با اجرای لیلا فرامرزی ساعت ۰۱:۰۰ بامداد چهارشنبه ۳۱ اردیبهشت از شبکه پرس تی وی پخش می شود.

تکرار این برنامه چهارشنبه در سه نوبت در ساعات ۰۶:۰۰، ۱۳:۰۰ و ۱۸:۰۰ و پنجشنبه در دو نوبت در ساعات ۰۸:۰۰ و ۲۱:۰۰ و جمعه ساعت ۱۷:۰۰ روی آنتن خواهد رفت.

۳۱۳/۶۰

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha