جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
شیخ احمد کریمه

حوزه/ شیخ کریمه گفت: ابن تیمیه مردم مصر و اشاعره و صوفیه را تکفیر کرد و علاوه بر این والدین پیامبر را نیز کافر دانست! و بدین ترتیب او کسی است که باب تکفیر را باز کرد و همین امر باعث و بانی خشونت ها و خونریزی های زیادی شد.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری حوزه شیخ احمد کریمه استاد فقه الازهر در سخنان تلویزیونی خود با اشاره افکار ابن تیمیه گفت: ویژگی های منفی ابن تیمیه بیشتر ویژگی های مثبتش است. او کسی است که مردم مصر را تکفیر کرد و اشاعره و صوفیه را تکفیر کرد و علاوه بر این والدین پیامبر را نیز کافر دانست! و بدین ترتیب او کسی است که باب تکفیر را باز کرد و همین امر باعث و بانی خشونت ها و خونریزی های زیادی شد.

شیخ کریمه تاکید کرد: ابن تیمیه اشاعره را کافر می دانست و بنیانگذار مخالفت سلفی های وهابی با الازهر بود و با ۹۰ درصد مسلمانان جهان مخالف و دشمن بود و اگر سلفی های معاصر و محمد بن عبدالوهاب نبودند، اندیشه ابن تیمیه تا کنون مرده بود.

وی ادامه داد: پیروان ابن تیمیه او را شیخ الاسلام می خوانند، اما در مقابل برخی او را شیخ ترور می دانند که گروه های تروریست و افراط گرا را با فتواهای خود تغذیه کرد و جنایت های زیادی علیه دین و انسانیت با این فتواها رقم خورد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha