جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
مسئول روابط عمومی حوزه علمیه خواهران گلستان

حوزه/مسئول روابط عمومی حوزه علمیه خواهران گلستان، با بیان اینکه روحیه جهادی، لازمه کار در حوزه های علمیه است، گفت: برای رسیدن به اهداف والای حوزه های علمیه روحیه جهادی کارگشاست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از گرگان، در هفته روابط عمومی و ارتباطات، نشست برخط (آنلاین) مدیر و مسئول روابط عمومی حوزه علمیه خواهران استان گلستان با حضور همکاران روابط عمومی مدارس برگزار شد.

در این نشست، خانم قربانی نژاد با تبریک و عرض خداقوت به همکاران خود، به تبییت بحث ارتباطات و تعاملات به عنوان نیاز ضروری کارکنان روابط عمومی پرداخت و بیان کرد: انسان برای برآوردن نیازها و خواسته های خود در سطح اجتماع، نیازمند برقراری ارتباط و تعامل با اشخاص و سازمان ها و نهادهای مختلف است.

وی خاطرنشان کرد: کارگزاران روابط عمومی، با توجه به نقش و جایگاه مهم خود، نقش بسیار موثری در ارتباط با سازمان ها و ادارات دارند، زیرا ارتباطات، تاروپود یک سازمان را پیوند داده و موجب وحدت و یکپارچگی سازمان می شوند.

مسئول روابط عمومی حوزه علمیه خواهران گلستان تاکید کرد: همکاران روابط عمومی موظفند تصوری که افکار عمومی نسبت به حوزه های علمیه خواهران دارند را با عملکرد رسانه ای خوب به هویتی مطلوب تبدیل کنند؛ در همین راستا، یکی از وظایف روابط عمومی ارتباط برقرار کردن در سطوح مختلف سازمان و بیرون سازمان برای رسیدن به اهداف مدرسه خود است.

قربانی نژاد با ابراز خوشحالی از فعالیت های همکاران روابط عمومی مدارس و تبادل دیدگاه ها و تجارب آنان، اظهار کرد: ارتباطات کارشناسی، باعث آشنایی مسئولان روابط عمومی با نظرها، عقاید و خواسته های افراد و گروه های مختلف درباره نیازمندی های جامعه از حوزه و ارائه پیشنهادات سازنده و کاربردی برای بهبود بخشی فعالیت ها می شود.

وی توضیح داد: استفاده از تکنیک ها و مهارت های مختلف ارتباطی، در جهت ارتباط موثر با مخاطبان و مدیران سازمان، فضای ارتقاء و تعالی را فراهم کرده و باعث افزایش بهره وری، توانمندی ها و قابلیت های واقعی سازمان ها در موقعیت های مختلف می شود.

مسئول روابط عمومی حوزه علمیه خواهران گلستان معتقد است: یک کارگزار روابط عمومی باید "مدیریت ارتباط با مخاطبان" را سرلوحه فعالیت های خود قرار دهد که دامنه برقراری این ارتباط بسیار متنوع و گسترده است و انسان می تواند با یک اشاره، نگاه، حرکت و یا حتی یک عنوان، ارتباطات ظاهری و حتی محتوایی برقرار کند.

قربانی نژاد عنوان کرد: در حوزه های علمیه، گاهی ارتباط در قالب اشکال ظاهری و پاسخگویی به نیازهای مخاطبان و تعامل با سایر نهادها است و گاهی به صورت محتوایی در قالب تنظیم خبر و انتشار مقالات و محتواهای تبلیغی است، اما نکته بسیار مهم، برقراری ارتباطی سازنده و هنرمندانه است، به این معنا که فرد بداند چگونه ارتباط برقرار کند؟ و از چه نوع فن بیانی برای اقناع و یا جذب مخاطب استفاده نماید؟

وی ابراز کرد: کار روابط عمومی، یک کار تخصصی و صحنه هنرمندی ها، نقش آفرینی ها و جریان سازی ها است و همکاران روابط عمومی باید با اتکا به تخصص خود به برقراری ارتباط در راستای اهداف مجموعه خود بپردازند.

مسئول روابط عمومی حوزه علمیه خواهران گلستان در ادامه به بیان ویژگی های یک کارگزار روابط عمومی پرداخت و پویایی، خلاقیت ذهنی و هوش رسانه ای، نشاط روحی و کاری، دغدغه مندی برای خدمت به دین و روحیه جهادی را از آن جمله دانست و توضیح داد: ایستایی و روحیه خمود، انزوا و سکوتِ آسیب رساننده را از خود دور کنید که این روحیات موجب سردی ارتباطات می شود و فرد نمی تواند اهمیت مسئولیت سازمانی خود را به دیگران بشناساند بلکه حتی نمی تواند نقش موثری ایفا کند.

قربانی نژاد با بیان اینکه روحیه جهادی، لازمه کار در حوزه های علمیه است، افزود: برای رسیدن به اهداف والای حوزه های علمیه روحیه جهادی کارگشاست؛ باید بدون در نظر گرفتن زمان و شرایط و امتیازات خاص، و با تلاشی خستگی ناپذیر به ایفای وظیفه پرداخت که البته این روحیه در حوزه های علمیه مشهود و ستودنی است.

وی ادامه داد: طبیعتا از چنین روابط عمومی به جای روزمرگی که منجر به جریان سازی های یکنواخت رسانه ای می شود که بسیار ملال آور است، انتظار کارهای نو و ابتکاری را داشت، باید طرح های جدید ارائه کرد تا دغدغه و انتظارات مسئولان خود و انتظارات آحاد جامعه را به یک سیاست سازمانی تبدیل کند.

مسئول روابط عمومی حوزه علمیه خواهران گلستان، عدم درک جایگاه روابط عمومی در مواجهه با سایر فعالیت ها را از آسیب های فعالیت رسانه ای دانست و گام دوم فعالیت رسانه ای خود را ارتقاء محتوایی اخبار مدارس استان اعلام کرد و گفت: باید بزودی از ساختارها و چارچوب های خبری عبور کنیم که زمان در حال گذر و هدررفت است، باید با در دست داشتن محتوایی غنی، وارد عرصه بین الملل شد و از موضوعات کلیشه ای و جزئی و تکراری عبور کرد.

قربانی نژاد افزود: باید موضوعاتی در حوزه های علمیه خواهران جریان سازی شود که پاسخگوی شبهات مسائل بانوان در عرصه بین الملل باشد، باید نخبگان حوزه های علمیه به جامعه معرفی شوند تا همگان با سرمایه ها و دستاوردهای حوزه آشنا شوند.

در ادامه جلسه، ضمن تجلیل از همکاران روابط عمومی، هر یک از مسئولان روابط عمومی مدارس به بیان نظرات، پیشنهادات و مشکلات خود در راستای پذیرش پرداختند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha