سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
مدیر حوزه علمیه خواهران گلستان

حوزه/ مدیر حوزه علمیه خواهران گلستان، نگاه حداقلی به روابط عمومی را به دلیل عدم شناخت کارکرد آن دانست که هنوز در بعضی لایه های مدیریتی وجود دارد و گفت: شناخت مدیران به ویژه مدیران ارشد نسبت به اهمیت و کارکرد این نهاد به خصوص در حوزه های علمیه می تواند بسیاری از مشکلات را مرتفع کرده و به سوی رشد و تعالی سوق دهد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از گرگان، خانم حسینی واعظ در نشست برخط(آنلاین) که با حضور رابطان روابط عمومی مدارس علمیه خواهران استان  گلستان برگزار شد، بیان کرد: همکاران روابط عمومی در مدارس علمیه، در ایام کرونا در انعکاس اخبار و فعالیت های جهادگرانه مدارس شبانه روزی تلاش کردند که قابل تقدیر است.

وی ضمن اهمیت بهره برداری از فیوضات ماه مبارک رمضان در روزهای باقیمانده، ادامه داد: عنوان روز روابط عمومی و ارتباطات یا نهاد روابط عمومی در حوزه های علمیه و مؤسسات حوزوی، یک پدیده نوپا به حساب می آید، زیرا در گذشته حوزه های علمیه دارای ساختار مدیریتی کنونی نبودند.

مدیر حوزه علمیه خواهران گلستان، وظیفه اصلی روابط عمومی را ساماندهی ارتباطات درون سازمانی و برون سازمانی و معرفی و تبلیغ مجموعه یا محصولات آن دانست و گفت: در گذشته، فعالیت های مدیران، اساتید و طلاب در ضمن ارتباطات فردی، سخنرانی ها، مراسم ها، دیدارها و بازدیدها و به صورت غیررسمی انجام می شد اما اکنون برای معرفی خدمات مدارس علمیه، باید از تکنیک های جدید استفاده کرد. 

حسینی واعظ با تاکید بر اینکه خروجی فعالیت ها باید مطابق با نظام ارزشی باشد، خاطرنشان کرد: از آنجا که نظام ارزشی حوزه های علمیه مبتنی بر توحید و ولایت الهی، باور به معاد و سربازی امام زمان(عج) است، نهادهای درون این سازمان نیز باید از این نظام ارزشی تبعیت کنند.

وی ادامه داد: خروجی نظام ارزشی را اقدام بر اساس فضایل دینی مانند راستگویی و صداقت، محبت و نگاه انسانی به مخاطب، همراهی، همکاری و تعاون و دیگر فضیلت ها و پرهیز از رذائلی همانند ظاهرسازی، بزرگنمایی، غیبت، بدگویی، تمسخر، تلاش برای حذف رقیب، به مخاطب، معرفی کرد که نتیجه این نگاه در شیوه ها و عملکرد نهاد روابط عمومی ظهور و بروز می یابد.

استاد حوزه خواهران اضافه کرد: با توجه به گستره فعالیت و اهداف و آرمان های بزرگ و جهانی که در حوزه های علمیه مطرح است، مخاطبان این نهاد، نه تنها مردم، سازمان ها، مؤسسات و دستگاه های داخلی که همه جهان را در بر می گیرد و این توسعه رویکردی، اهمیت کار روابط عمومی در حوزه های علمیه و نهادهای حوزوی را نشان می دهد.

حسینی واعظ تاکید کرد: آشنایی با تکنیک های مدیریت افکار عمومی، ارتباط مؤثر با رسانه های داخلی و بین المللی، معرفی محصولات علمی و انسانی حوزه های علمیه در سطح داخلی و بین المللی باید همواره مورد توجه روابط عمومی های نهادهای حوزوی قرار گیرد.

وی همچنین با تاکید بر اهمیت دادن به محتوا در فعالیت های رسانه ای، محتوای غنی را یکی از ضروری ترین مباحث در روابط عمومی معرفی کرد و ادامه داد: در سازمان های دیگر غالباً عنصر رقیب وجود دارد و سازمان ها با تبلیغات و ارتباطات خود سعی در جلب مخاطبان بیشتر دارند در حالی که در حوزه های علمیه، افزون بر وجود رقابت، با توطئه های دشمنان هم مواجه هستیم و هر روزه از ترفندهای مختلف و شایعات فراوانی با هدف تخریب این نهاد مقدس در فضای عمومی جامعه استفاده می شود.

مدیر حوزه علمیه خواهران گلستان افزود: عمدتاً دشمنی ها از سوی انگلیسی ها و وهّابی ها صورت می گیرد و عده ای هم در داخل دانسته یا نادانسته به آن دامن می زنند؛ بنابراین روابط عمومی های نهادهای حوزوی باید ضمن فعالیت های خود به این مسأله نیز توجه داشته باشند.

حسینی واعظ درباره محتوای ضعیف اخبار اظهار کرد: اخبار ضعیف نه تنها باعث رشد نمی شود، بلکه زیان و آسیب های فراوانی را به همراه خواهد شد؛ در فضای گسترده مجازی دشمنان تمام تلاش خود را برای ترویج خرافات و مطالب ناصحیح به نام اسلام به کار می بندند و دشمن جبهه خود را به این فضا انتقال داده است، به همین دلیل، مدارس علمیه باید با تمام قوای علمی و معنوی خود وارد عرصه شده و با تولید محتوای اسلامی، دشمن را به عقب برگردانند.

وی، نگاه حداقلی به روابط عمومی را به دلیل عدم شناخت کارکرد آن دانست که هنوز در بعضی از مدارس و در لایه های مختلف مدیریتی وجود دارد و افزود: شناخت مدیران به ویژه مدیران ارشد نسبت به اهمیت و کارکرد این نهاد به خصوص در حوزه های علمیه می تواند بسیاری از مشکلات فرارو را مرتفع کرده و به سوی رشد و تعالی سوق دهد.

استاد حوزه در پایان اظهار امیدواری کرد که مدیران مدارس به مسئله حضور روابط عمومی بصورت ویژه نگاه کنند و در جهت تثبیت جایگاه روابط عمومی تلاش نمایند، زیرا روابط عمومی چشم و گوش و زبان مجموعه است و در صورت تقویت و بکارگیری صحیح آن، کل مجموعه از برکات آن بهره مند خواهد شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha