جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
کنگره

حوزه/ دبیر علمی کنگره قدس شریف در پایان این کنگره به ارائه گزارش و جمع بندی سخنان اساتید پرداخت و گفت: در این همایش اندیشمندان بیش از ۱۸ کشور جهان ارائه بحث و نظر داشتند.

به گزارش خبرگزاری حوزه دکتر محمدحسن شجاعی فرد در کنگره بین المللی قدس شریف که به صورت زنده از فضای مجازی پخش شد، به جمع بندی این همایش پرداخت و ابراز داشت: این کنگره به دلیل شیوع کرونا و عدم امکان حضوری با  حضور مجازی اندیشمندان بیش از ۱۸ کشور برگزار شد.

دبیر علمی کنگره بین المللی قدس شریف افزود: از اهم مطالبی که در این کنگره مطرح شد، این بود که بزرگداشت روز قدس باید زنده نگه داشته شود.

وی گفت: اهمیت تصمیم امام خمینی(ره) برای نام گذاری به نام روز قدس و حفظ و استمرار این روز که در زنده نگه داشتن توسط مردم جهان مؤثر است، از دیگر تأکیدات اندیشمدان در این کنگره بود.

شجاعی فرد با بیان این که اکثریت سخنرانان اعم از مسلمانان و حتی غیر مسلمان ها بر لزوم بزرگداشت روز قدس تأکید کردند، افزود: آنها عقیده داشتند که بر اساس فرمایش مقام معظم رهبری، عمر اسرائیل کوتاه است حتی کمتر از میزانی که ایشان پیش بینی کرده بودند.

وی بیان داشت: اندیشمندان در این کنگره معامله قرن را طرحی جنایتکارانه برای تسلط بر مردم فلسطین دانسته و به شدت آن را محکوم کردند و همه تلاش مذبوحانه دولت های مرتجع منطقه را برای همراهی با تصمیمات اسرائیل به ویژه برای معامله قرن محکوم کردند.

دبیر علمی این همایش یادآور شد: تاریخ فلسطین نشان داده که امید به حل مسأله فلسطین توسط نهادهای بین المللی اشتباه است و اصطلاحاً تنها راه به زانو درآوردن اسرائیل مقاومت است که این مسأله شکل گرفته که در این راستا اندیشمندان محترم یاد و خاطره شهید حاج قاسم سلیمانی را گرامی داشتند.

وی بیان داشت: در این کنگره همچنین مطرح شد که به موازات مسأله مقاومت طرح رفراندوم چهار ماده ای که توسط جهموری اسلامی ایران مطرح شده نیز مهم است و همه آزادی خواهان درکنار جریان مقاومت باید به این طرح اضافه شوند تا ان‌شاءالله هرچه زودتر مسأله فلسطین حل شود.

۳۱۳/۸

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha