جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
جنایات اسرائیل

فعال حقوق بشر اهل انگلیس با بیان این که امروز حقوق شهروندی و مدنی همه فلسطینی ها زیر پا گذاشته شده است، گفت: اسرائیل باید دست از فعالیت های ضد انسانی و ضد اخلاقی خود بردارد.

به گزارش خبرگزاری حوزه دکتر مسعود شجره طی سخنانی در نشست کنگره بین المللی قدس شریف که به صورت زنده از فضای مجازی پخش شد، با اشاره به مسأله فلسطین و حقوق بشر اظهار داشت: در وهله اول بسیار سپاسگزارم از کسانی که زمینه برگزاری این جلسه را فراهم کرده و این وقت را در اختیار ما قرار دادند.

فعال عدالتخواه و حقوق بشر اهل النگلیس با اشاره به جنایات اسرائیل در سال های اخیر یادآور شد: در ۷۲ سال گذشته بسیاری از مردم فلسطین از خانه های خود رانده شده و در تبعید هستند و زنان و فرزندانشان می‌ دانند که دنیا به آنها ظلم کرده است و باید این شرایط برای فلسطین تغییر کند.

وی با تأکید بر این که ما باید به راهکار خوب برای حل این مسأله توجه کنیم، گفت: اول از همه باید دنبال راه حل مسأله باشیم، همان طور که شما وقتی به پزشک مراجعه می‌ کنید ابتدا پزشک بیماری و مشکل جسمی شما را بررسی می‌ کند و در مورد فلسطین نیز باید این اتفاق بیافتد.

شجره در بخش دیگری از سخنان خود ابراز داشت: با توجه به ایدئولوژی نژاد پرستانه اسرائیل باید در مقابل آن حرکت کنیم، در فلسطین باید دنبال یک راه حل مؤثر باشیم و این ایدوئولوژی برداشته شود که فلسطینی ها به عنوان یک برده و شهروند درجه دو شمرده شوند.

وی عنوان کرد: باید دست در دست هم بگذاریم و این فکر را از اذهان پاک کنیم چراکه امروز حقوق شهروندی و مدنی همه فلسطینی ها زیر پا گذاشته شده است و مسأله ای که الان برقرار است این است که خیلی ها از روی قصد و غرض عمل می‌ کنند و کسانی مثل ترامپ و حتی جوامع اروپایی از این موضوع حمایت می‌ کنند.

این فعال عدالتخواه و حقوق بشر با بیان این که بسیاری از احزاب غربی از این مسأله سوء استفاده می‌ کنند، گفت: حتی جوامع عرب این عدالت را نادیده گرفته اند و حتی بسیاری از رهبران سیاسی در کشورهای مختلف از رژیم غاصب اسرائیل حمایت می‌ کنند و می‌ دانند که این رژیم برای آنها جنبه قانونی پیدا کرده است.

وی افزود: از طرف دیگر حتی افرادی که شهروند عادی هستند، می‌ دانند چنین چیزی درمورد فلسطین اوج بی عدالتی است و خیلی ها در خیابان ها می‌ آیند و نسبت به این بی عدالتی اعتراض می‌ کنند، از این رو تمامی اراضی فلسطین باید به صاحبان آنها برگشت داده شود و ما باید حامی این جریان باشیم.

۳۱۳/۸

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha