پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
تصاویر/ مصاحبه با آیت الله بوشهری

حوزه/ دبیر شورای عالی حوزه‌های علمیه بابیان این‌که آرمان فلسطین و آزادی قدس فراموش ناشدنی است، گفت: طرح الحاق کرانه باختری به سرزمین‌های اشغالی توطئه شوم استکبار جهانی است.

آیت‌الله حسینی بوشهری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه با اشاره به در پیش بودن یوم‌الله روز قدس و اهمیت این روز در دنیای اسلام اظهار داشت: با ابتکار حضرت امام خمینی(ره) تقریباً یک سال بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، ایشان آخرین جمعه ماه مبارک رمضان را به‌عنوان روز قدس و دفاع از مسجدالاقصی نام‌گذاری کردند و از آن روز تاکنون جمعه آخر ماه مبارک رمضان به‌عنوان روز همبستگی با مردم بی‌دفاع فلسطین شناخته می‌شود.

وی ادامه داد: در این روز مردم ایران همگام و همراه با بسیاری از آزادی خواهان جهان در راهپیمایی شرکت کرده و تنفر خودشان را از رژیم صهیونیستی اعلام می‌کنند.

آیت‌الله حسینی بوشهری تأکید کرد: علاوه بر این ملت‌هایی که به آرمان فلسطین پایبند هستند نیز با همه محدودیت‌هایی که بعضاً در کشورهای خودشان وجود دارد همه‌ساله حضور پررنگی در خیابان‌ها دارند و در واقع از رژیم منحوس غاصب اعلام انزجار می‌کنند.

مسئله دفاع از فلسطین و مسجدالاقصی جزو آرمان‌های امام بود

وی بیان داشت: مسئله دفاع از فلسطین و مسجدالاقصی جزو آرمان‌های امام حتی قبل از پیروزی انقلاب اسلامی ایران بود و زمانی که ما به بیانات امام نگاه می‌کنیم یکی از مسائل محوری در بیانات ایشان دفاع از فلسطین می‌باشد.

دبیر شورای عالی حوزه‌های علمیه افزود: یعنی یکی از مسائلی که در دستور انقلاب بود این بود که انقلاب اسلامی به پیروزی برسد تا از مردم فلسطین و مردمی که آواره شده و بارها قتل‌عام شده‌اند، موردحمایت قرار گیرند.

ارتباط برخی از کشورهای اسلامی با رژیم صهیونیستی محکوم است

وی تصریح کرد: خوشبختانه نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران بر این آرمان باقی‌مانده است اگرچه برخی از دولت‌هایی که به‌ظاهر خودشان را دولت اسلامی می‌دانند از اول با این آرمان همراهی نکردند و اگر درگذشته ارتباط‌هایی با رژیم صهیونیستی داشتند این ارتباطات پنهانی بوده اما در سال‌های اخیر در اوج وقاحت ارتباط‌ها به‌صورت علنی و آشکار برقرارشده و هیچ بعید نیست در آینده نزدیک ارتباط‌های دیپلماسی و دوجانبه نیز با این رژیم کودک کش داشته باشند.

آیت‌الله حسینی بوشهری بابیان این‌که این نوع نگاه و دیدگاه برخی از کشوری‌های اسلامی جای تأسف دارد، تأکید کرد: ما زمانی می‌توانیم در برابر این رژیم ایستادگی کنیم و این غده سرطانی را از منطقه بیرون کنیم که امت اسلامی و دولت‌های اسلامی یکپارچه در برابر این کشور بایستند.

وی افزود: اگر بنا باشد عده‌ای از کشورها با ارتباط‌هایی که با استکبار جهانی دارند بخواهند به این شکل در برابر مردم بی‌دفاع فلسطین بایستند و در برابر توطئه‌های رژیم صهیونیستی که علیه مسجدالاقصی انجام می‌شود، سکوت کنند نمی‌توان آن‌گونه که هست در برابر این غده سرطانی ایستاد.

طرح الحاق کرانه باختری به سرزمین‌های اشغالی توطئه شوم استکبار است

آیت‌الله حسینی بوشهری با انتقاد از برخی از کشورها ادامه داد: متأسفانه در این اواخر می‌بینیم که در جریان معامله قرن این کشورها یا سکوت کردند یا کاملاً از این اقدام حمایت کردند و هم‌اکنون نیز مسائلی تحت عنوان الحاق کرانه باختری به سرزمین‌های اشغالی مطرح است که این هم توطئه‌ جدیدی است که در این شرایط در حال رخ دادن است.

وی خاطرنشان کرد: تنها راهکار این است که امت اسلامی متحد شوند و مردم فلسطین به سرزمین‌های خودشان برگردند و کسانی که از جاهای دیگر آمده‌اند به کشورهای خودشان بازگردانده شوند.

عضوهیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری تأکید کرد: نکته‌ای که امسال یوم‌الله روز قدس را متفاوت‌تر از قبل کرده این است که برخلاف سال‌های قبل که راهپیمایی گسترده‌ای در این روز برگزار می‌شد اما امسال به دلیل شیوع بیماری کرونا امکان برگزاری راهپیمایی وجود ندارد و تصمیمی که در ایران اسلامی گرفته‌شده این است که راهپیمایی برگزار نشود.

مخاطب بیانات رهبری در روز قدس تمام مردم جهان هستند

وی سخنرانی رهبر انقلاب در این روز را موردتوجه قرارداد و بیان داشت: در این روز عزیز رهبر انقلاب اسلامی به‌عنوان رهبر و پیشوای امت اسلامی در رابطه با روز قدس سخنان مهمی را ایراد خواهند کرد که قطعاً مخاطب سخنان ایشان تنها ملت ایران نیست و شامل تمام آزادی خواهان و همه جهانیان می‌شود.

دبیر شورای عالی حوزه‌های علمیه در پایان خاطرنشان کرد: انتظار داریم مردم دقیقاً به نکاتی که مورد تأکید رهبری است دقت کنند و با اراده‌ای استوار و ستودنی از امت بی‌دفاع فلسطین به‌مانند همیشه دفاع و پشتیبانی کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha