جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
امام جمعه همدان

حوزه / نماینده ولی فقیه دراستان همدان، خواستار نامگذاری یکی از خیابان‌ها و میادین اصلی شهر به نام «مدافعان سلامت» شد و گفت: می‌توان با ارائه پیشنهاد، روزی را در تقویم کشوری به نام این قشر زحمت کش نامگذاری کنیم و به این نحو قدردران خدمات آنها باشیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان، حجت الاسلام والمسلمین حبیب الله شعبانی، ظهر امروز در شورای فرهنگ عمومی استان همدان، نقش این شورا را مهم دانست و گفت: زیر بنای تمامی تحولات در جامعه مسائل مربوط به فرهنگ است و لذا باید جایگاه این شورا از لحاظ قانونی روشن و شفاف شود.

وی با تاکید بر لزوم راه اندازی هر چه سریعتر مرکز تخصصی کودک و نوجوان در همدان، بیان کرد: دشمن با تولید محتواهای گوناگونی همچون بازی‌ها، فیلم‌ها و انیمیشن‌ها، به دنبال آن است که بر تربیت کودکان و نوجوانان ما تاثیر بگذارد و آنها را با ساختارهایی که مد نظر خودشان است تربیت کنند.

امام جمعه همدان با اشاره به ساختار این مرکز، یادآور شد: هدف از تشکیل مرکز تخصصی کودک و نوجوان، کمک به ادارات و مجموعه‌های مختلف در مسیر تربیت نسل جدید است و قصد دخالت در وظایف قانونی ادارات را ندارد؛ بنابراین مجموعه‌های فعال در حوزه کودک و نوجوان موظف به همکاری با این مرکز هستند.

وی خواستار نامگذاری یکی از خیابان‌ها و میادین اصلی شهر به نام «مدافعان سلامت» شد و گفت: می‌توان با ارائه پیشنهاد، روزی را در تقویم کشوری به نام این قشر زحمت کش نامگذاری کنیم و به این نحو قدردران خدمات آنها باشیم.

نماینده ولی فقیه در استان همدان  با بیان اینکه این اقدام کمترین کار در برابر زحمات مدافعان سلامت در این ایام است، خاطر نشان کرد: علت این کار این است که اقدامات صورت گرفته در این مدت که باید آن را بی‌نظیر خواند، در تاریخ ثبت شود و همه بدانند که چه طور مردم ما برای مقابله با این بیماری مسنجم شدند.

وی در ادامه ضمن گرامیداشت روز جهانی قدس، قدس را مسئله اول جهان اسلام برشمرد و بیان کرد: امسال به دلیل شرایط ویژه‌ای که به وجود آمده، راهپیمایی روز قدس برگزار نمی‌شود، اما این تعطیلی به معنای فراموش شدن آرمان‌های قدس نخواهد بود.

حجت الاسلام والمسلمین شعبانی با اشاره به حوادث روزهای گذشته در زمینه آرامگاه استر در همدان، ابراز کرد: سیاست اسلامی ما بر حفظ احترام و کرامت ادیان مختلف بوده و خواهد بود و اتفاقی که فردی به تنهایی انجام داده را نباید به عنوان سیاست ما مطرح کرد.

وی با بیان اینکه مشکل اصلی ما ظلم، تجاوز و استکبار است، تاکید کرد: مخالفت ما با صهیونیسم است نه یهود و لذا باید این دو عنوان را از یکدیگر تفکیک کنیم.

امام جمعه همدان در پایان با اشاره به اینکه در آرامگاه استر اتفاق خاصی نیفتاده است، عنوان کرد: برای اینکه متوجه شویم چه کسی به دنبال تخریب اماکن مذهبی است و حرمت این اماکن مذهبی را نگه نمی دارد بهتر است به مسجد الاقصی و قدس نگاه کنیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha