پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
حاج ابوالقاسم

حوزه/ کارشناس قرآن کریم در بیان نکات تفسیری آیه آخر سوره فتح، صلابت برابر دشمن، مهربانی با اهل ایمان، عبادت دائمی، نیت پاک و سیمای مؤمنانه را از ویژگی‌های جبهه مقاومت از منظر تورات دانست و گفت: در انجیل هم این رزمندگان به زراعتی که جوانه می‌زند و رشد می‌کند و دشمنان را خشمگین می‌کند تشبیه شده‌اند.

به گزارش خبرگزاری حوزه،  حجت‌الاسلام والمسلمین محمد حاج ابوالقاسم دولابی، ظهر امروز در ویژه برنامه تفسیر جزء خوانی قرآن کریم در آستان کریمه اهل‌بیت(س) با اشاره به اینکه در آیه پایانی سوره فتح، خدا به شاخصه‌های رزمندگان جبهه مقاومت اشاره می‌کند، گفت: افرادی که این ویژگی‌ها را داشته باشند می‌توانند اتفاقات بزرگی را رقم بزنند.

وی در بیان نکات تفسیری آیه ۲۹ سوره فتح به پنج ویژگی رزمندگان جبهه مقاومت در تورات اشاره کرد و افزود: نخستین ویژگی آن‌ها این است که برابر کفار با صلابت و بدون هیچگونه سهل انگاری می‌ایستند و امروز هم وظیفه ما است که برابر رژیم صهیونیستی با قاطعیت بایستم.

عضو مجلس خبرگان رهبری افزود: ویژگی دوم رزمندگان در تورات مهربانی با اهل ایمان است که امروز جلوه‌های زیبایی از همدلی را در رزمایش مواسات و کمک مؤمنانه در کشورمان شاهد هستیم و ویژگی سوم، عبادت دائمی و تسلیم برابر فرمان خداوند متعال است.

وی اظهار کرد: ویژگی چهارم نیت پاک و خالصانه است که هیچ توقعی از مردم برای تشکر و سپاسگزاری ندارند و پیرو خاندانی هستند که در اوج گرسنگی غذای خود را به نیازمندان می‌دهند و ویژگی پنجم سیمای مؤمنانه است که از ظاهرشان نور ایمان و نور شب‌زنده‌داری آشکار است.

حجت‌الاسلام والمسلمین حاج ابوالقاسم با اشاره به ویژگی‌های رزمندگان در انجیل که در این آیه آمده است، گفت: این رزمندگان مانند زراعتی هستند که جوانه می‌زنند، تقویت می‌شوند تا آن جوانه محکم شود و روی پای خود بایستد و پر برکت شود و کشاورزان را به شگفتی وا دارد.

وی با بیان اینکه در این مثل هم پنج ویژگی بیان شده است، ابراز کرد: اول جوانه زدن و دوری از رکود و خمودی، دوم اینکه کمک می‌کنند که نیروهایی که جوانه زدند روی پای خود بایستند، سوم استحکام، چهارم استقلال و روی پای خود ایستادن و پنجم اینکه آنچنان رشد و نموی دارند که تعجب همگان را برمی‌انگیزند و در نهایت می‌گوید که همه اینها برای این است که کفار را به خشم بیاورد.

عضو مجلس خبرگان رهبری افزود: نکته مهم دیگر این است که خدای متعال افرادی که به این ویژگی‌ها آراسته هستند را همراه پیامبر(ص) می‌داند و این همراهی، همراهی زمانی و مکانی نیست و هرفردی در هر زمان و مکانی ویژگی‌های انقلابی که در وجود پیامبر بود را داشته باشد همراه پیامبر(ص) است.

وی خاطرنشان کرد: پیامبر(ص) فرمود آنهایی که اهل ترحم به دیگران هستند خدای متعال هم به آنها ترحم می‌کند و در جای دیگر فرمودند کسی که برای رضای خدا خشم خود را فرو برد خداوند در برابر دشمنان او را قوی می‌کند.

حجت‌الاسلام والمسلمین حاج ابوالقاسم تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب فرمودند که انقلاب یک حقیقت زنده است که تولد دارد، رشد دارد، قوام دارد، عمر طولانی دارد و مثل هر موجود زنده دیگری است و چون موجود زنده است. مَثَل اصحاب پیامبر(ص) و انقلابیون مَثَل گیاهی است که از زمین سر می‌زند و رشد می‌کند و ساقه آن محکم می‌شود و تبدیل به یک موجود با برکت شگفت انگیز می‌شود و برای خود آن کسی که این گیاه را به زمین نشانده شگفت‌آور است و دشمنان را به خشم می‌آورد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha