پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
زیاد نخاله

حوزه/ زیاد نخاله دبیرکل جنبش جهاد اسلامی فلسطین روز جهانی قدس را یکی از بارزترین مظهر وحدت دانست و گفت: امام خمینی روز قدس را انتخاب کرد تا روز نهضت مسلمانان و وحدت آنان در برابر اسرائیل باشد.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»،زیاد نخاله دبیرکل جنبش جهاد اسلامی فلسطین روز جهانی قدس را یکی از بارزترین مظاهر وحدت دانست و گفت: امام خمینی روز قدس را انتخاب کرد تا روز نهضت مسلمانان و وحدت آنان در برابر اسرائیل باشد.

وی در سخنانی به مناست روز جهانی قدس گفت: روز قدس، روز تجدید بیعت با قدس است مبنی بر اینکه ما می آییم. دعوت امام خمینی دلیل بزرگی است بر اینکه فلسطین تنها مسئله فلسطینی ها نیست، بلکه مسئله تمامی مسلمانان است و قدس پایتخت تمامی امت اسلامی به شمار می رود.

نخاله تصریح کرد: دولت هایی که ملت خود را از برپایی روز جهانی قدس باز می دارند و آن را یک مناسبت ایرانی می دانند، با این کار می خواهند از حقوق قدس به نفع اسرائیل کوتاه بیایند. آنها امروز از حقوق یهود در فلسطین سخن می گویند و از حقوق ملت فلسطین در فلسطین حرفی نمی زنند.

وی ادامه داد: ما یقین داریم که با مقاومت در مسیر درست که همچنان طولانی و دشوار است و تنها راه رسیدن به آزادی و کرامت به شمار می رود، حرکت می کنیم و پیروزی تنها با وحدت تمامی قدرت های ملّی و اسلامی امکان پذیر خواهد بود. اگر ما در پایان دادن به اختلافات بین خود موفق نشویم، دشمن از این مسئله سود خواهد برد. ما هرگز در خصوص طرح دروغین صلح متحد نخواهیم شد؛ چرا که آن صلحی است که حقوق تاریخی فلسطین را نادیده می گیرد.

دبیرکل جنبش جهاد اسلامی با بیان اینکه معامله قرن و تمامی توافق نامه هایی که با دشمن صهیونیستی انجام گرفت، شکست خود را ثابت کرده است، افزود: معامله قرن شکست خورده است و هیچ ارزشی ندارد و ملت ما این معامله را مثل توافق نامه های پیشین نابود می کند. اعراب و مسلمانان باید درکنار ملت فلسطین و مقاومت آن بایستند، نه اینکه آنان را به تسلیم و پذیرش خواسته اسرائیل وادار کنند.

وی خواستار تشکیل یک ائتلاف گسترده با هماهنگی قدرت های منطقه برای مقابله با اسرائیل و پروژه های آمریکایی شد.

نخاله یاد آور شهید سردار قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس شد که در حمله تروریستی آمریکا در فرودگاه بغداد به شهادت رسیدند و گفت: در روز قدس در برابر شهدای فلسطین و امت و حاج قاسم سلیمانی شهید قدس سر تعظیم فرود می آوریم و احترام می گذاریم.

وی ادامه داد: حاج قاسم سلیمانی همیشه حاضر، حامی و پشتیبان بود و روح پاکی داشت و در راه قدس و به خاطر قدس و فلسطین به شهادت رسید.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha