پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
جهانگیری

حوزه/ مدیر کل روابط عمومی و بین الملل حوزه علمیه خواهران تصریح کرد: عملکرد درخشان حوزه در مقابله با کرونا در رسانه های بین المللی، انعکاس مناسبی پیدا کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام یحیی جهانگیری، طی سخنانی در نشست هم اندیشی مدیران روابط عمومی نهادها و مراکز حوزوی که به مناسبت هفته ارتباطات و روابط عمومی در  خبرگزاری حوزه برگزار شد، ضمن تقدیر از تلاش های صورت گرفته در سالیان اخیر در خبرگزاری حوزه به منظور ارتقای سطح فعالیت های خبری حوزه های علمیه اظهار داشت: فعالیت های رسانه ای حوزه های علمیه خواهران، شامل بخش ارتباطات، بخش بین الملل، بخش روابط عمومی و نیز خبرگزاری کوثر به عنوان خبرگزاری حوزه علمیه خواهران است که در همه این زمینه ها شاهد رشد و توسعه کمی و کیفی بوده ایم.

وی افزود: در بحث پذیرش حوزه های علمیه برای جلوگیری از سردرگمی مخاطبان و عامه مردم نیاز به هماهنگی و هم افزایی مناسبی در سطح روابط عمومی مراکز و نهادهای حوزوی احساس می شود تا ان‌شاءالله برای سال تحصیلی آینده حوزه های علمیه شاهد ایجاد درگاه پذیرش مناسب و مستقلی به این منظور باشیم که خود این امر قطعاً به کاهش هزینه ها نیز کمک شایان توجهی می کند.

وی افزود: یکی از نقص ها در حوزه ناظر به مرکز افکارسنجی است که در جهاد دانشگاهی این مرکز وجود دارد و در موضوعات و عرصه های مختلف، تحولات جامعه رصد می شود و ما در حوزه نیاز به چنین مرکزی داریم.

این مدیر رسانه ای همچنین گفت: ما به عنوان رابطین و رصدگران حوزه باید بدانیم چه تحولاتی در خصوص بحث ارتباط حوزه و جامعه شکل می گیرد و این که نیازها و مطالبات طلاب و فضلای حوزه چیست، ضمن آن که می بایست کنش عمومی حوزه به مسایل و تصمیم گیری ها را رصد کنیم و از سوی دیگر بدانیم که جامعه نسبت به حوزه و روحانیت چه نظر و دیدگاهی دارد.

وی بیان داشت: به نظر می رسد که باید مشخص شود این مهم وظیفه کدام نهاد است اما با این حال قطعاً روابط عمومی مراکز و نهادهای حوزوی نقش مهمی در این راستا دارند و با تعامل و همفکری می توانند به رفع این خلأ کمک کنند.

مدیر کل روابط عمومی و بین الملل حوزه علمیه خواهران همچنین یادآور شد: گرچه معتقدیم که تنوع و تکثر صداها در حوزه خوب است اما باید یک جایی راهبری جامعی در این باره داشته باشد و از سویی در کلیت حوزه اعم از حوزه های برادران و خواهران، یک هم افزایی مطلوبی به وجود آید.

وی گفت: نکته حائز اهمیت دیگر این است که ما در مقطع حساس کنونی، نیاز به رصد بیرونی داریم و این که نگاه دنیای خارج از کشور به حوزه های علمیه ما چیست و به عنوان یک پیشنهاد، باید ارتباط و تعامل میان خبرگزاری های حوزوی و دینی در داخل و خارج از ایران را توسعه و تعمیق بخشید.

حجت الاسلام جهانگیری همچنین در خاتمه ابراز داشت: به لطف الهی حوزه های علمیه و روحانیت در بحث مقابله با کرونا، اقدامات و کارهای بسیار بزرگ و خدمات درخشانی را انجام داد که این ها باید هر چه بهتر و بیشتر در سطح داخلی و به ویژه بین المللی منعکس شده و در رسانه های بین الملل این تجربه های موفق بیان شود.

۳۱۳/۸

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha