پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
نشست تخصصی القدس به زبان اردو

حوزه/ در آستانه روز جهانی قدس نشست تخصصی «جنایات رژیم صهیونیستی و پیشینه مبارزه با تجاوزات صهیونیست‌ها در شبه قاره» با حضور علما و شخصیت‌های تراز از هند و پاکستان در خبرگزاری‌حوزه برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه در آستانه روز جهانی قدس اولین نشست تخصصی بخش اردو حوزه‌نیوز با عنوان «جنایات رژیم صهیونیستی و پیشینه مبارزه با تجاوزات صهیونیست‌ها در شبه قاره» با حضور علما و شخصیت‌های تراز از هند و پاکستان در خبرگزاری‌حوزه برگزار شد.

در پاکستان هیچ زمینه ای برای عادی سازی روابط با رژیم جعلی اسرائیل وجود ندارددر این نشست که به زبان اردو برگزار شد، حجت‌الاسلام  والمسلمین سید شفقت حسین شیرازی مسئول روابط خارجی مجلس وحدت مسلمین پاکستان گفت: در پاکستان هیچ زمینه ای برای عادی سازی روابط با رژیم جعلی اسرائیل وجود ندارد، بعد از ایران، پاکستان تنها کشوری است که در گذرنامه آن نوشته شده است که دارنده این گذرنامه حق سفر به اسرائیل را ندارد. باوجود تمام مشکلات داخلی و خارجی، در مسئله فلسطین تمام ملت پاکستان متحد هستند و این ثمره فتوای امام راحل است. روز قدس در پاکستان دیدنی است و در آن از تمام مسالک و تمامی اقشار مردم شرکت می‌کنند.

وی افزود: روز قدس در پاکستان به یک نهضت قوی تبدیل شده است و در سراسر پاکستان، حتی در روستاها راهپیمایی قدس برگزار می شود؛ با این که هنوز آنجا به رسانه دسترسی ندارد. امسال در پاکستان هم بحران کرونا جدی است و از طرف دولت هم تمهیداتی برای برگزاری مراسم های مختلف انجام شده است و مردم هم راهیپمایی امسال را طبق قوانینی که دولت وضع کرده برگزار خواهند کرد، اما در فضای مجازی برنامه های روز قدس از هفته پیش شروع شده و ادامه دارد. در پاکستان تاکنون بیش از صد کنفرانس خبری و سیمنار درمورد روز قدس انجام شده است.

رئیس جمهور جنایتکار آمریکا می خواهد تمامی فلسطین را به رژیم صهیونستی ببخشند

حجت الاسلام والمسلمین سید شفقت حسین شیرازی روز قدس امسال را نسبت به سال های گذشته بسیار مهم خواند و گفت: روز قدس امسال بیش از سال های گذشته اهمیت دارد؛ زیرا قبلا رژیم جعلی اسرائیل بخشی از سرزمین فلسطین را اشغال کرده بود اما اکنون رئیس جمهور جنایتکار آمریکا می خواهد تمامی فلسطین را به رژیم صهیونستی ببخشد، او می‌خواهد در دنیا کشوری بنام فلسطین وجود نداشته باشد، و برای تحقق این امر کشورهایی مانند بحرین، قطر و عربستان هم‌دست این جنایتکار هستند.

ببینید:

تصاویر نشست تخصصی ویژه روز قدس

وی در ادامه گفت: امروز در دنیا دو قدرت وجود دارند، یکی جبهه جنایتکار صهیونیسم و دوم جبهه مبارز مقاومت. جبهه مقاومت که بنیانگذار آن امام راحل بودند با رهبری بصیر مقام معظم رهبری درحال پیشرفت و مبارزه با استکبار جهانی است و جبهه اسلام امروز خار چشم دشمنان است. تظاهرات و راهپیمایی علیه ظلم و جنایت کمترین اظهار نفرتی است که انسان نسبت به ظالم و ظلم می‌تواند داشته باشند و از سوی دیگر برای نصرت حق و آشکار کردن جنایات، رسانه نقش مهمی دارد. توسط رسانه بسیاری از واکنش ها را می‌توان به هدف رساند، چون رسانه امروز نسبتا آزاد است و ما می‌توانیم صدای خودمان را به گوش جهانیان برسانیم.

با وجود تمامی مشکلات داخلی و خارجی، امام خمینی با اعلام روز جهانی قدس عالم اسلام را از خواب غفلت بیدار کرد

عضو ارشد حزب مجلس وحدت مسلمین پاکستان اظهار داشت: با وجود تمامی مشکلات داخلی و خارجی، امام خمینی با اعلام روز جهانی قدس عالم اسلام را از خواب غفلت بیدار کرد و توجه شان را به این نکته مبذول کردند که به هیچ عنوان اشغال سرزمین فلسطین توسط رژیم جعلی اسرائیل را قبول نخواهیم کرد و اعلام کردند رژیم جعلی اسرائیل غیر قانونی است و این دولت غاصب که با اشغال فلسطین به وجود آمده است باید نابود شود. در فلسطین بجای اینکه فلسطینیان ساکن شوند، مردم را از کشورهای مختلف ه صورت غیرقانونی می‌آورند و با زور در فلسطین مستقر می‌کنند. اما رژیم جعلی باید بداند کاری که با زور قدرت باطل انجام می شود دوام چندانی ندارد و یک روز حتما نابود خواهد شد. عملیات نابودی اسرائیل را امام خمینی با سرنگونی پرچم این رژیم جعلی در تهران و برافراشتن پرچم فلسطین آغاز کرده اند.

طبق قانون اساسی هند نمی تواند اسرائیل را به رسمیت بشناسد

حجت الاسلام والمسلمین سید منتظر مهدی رضوی استاد حوزه علمیه و از علمای برجسته هند هم در سخنرانی خود در این نشست گفت: اگر به تاریخ هندوستان نگاه کنیم متوجه خواهیم شد که از زمان استقلال این کشور یک گروه هم حامی اسرائیل نبود، همه ی مردم مخالف اسرائیل بودند و در پاسپورت هند هم این متن درج شده بود که با این پاسپورت نمی‌توانند به اسرائیل سفر کنند. اما سیاستمدارانی که سرکار آمدند این متن را از روی پاسپورت حذف کردند، اما امروز هم طبق قانون اساسی هند نمی تواند اسرائیل را به رسمیت بشناسد. تظاهرات علیه اسرائیل از اول استقلال هند آغاز شده و تا اکنون ادامه دارد، و البته پس از فتوی امام خمینی مبنی بر برگزاری روز قدس این تظاهرات ها گسترده تر شده است. چون امام یک شخصیت بسیار تاثیرگزار بودند این فتوای امام بر عموم مسلمانان هند و خصوصا به شیعیان این کشور تاثیر گذاشت و امروز در هر جایی نماز جمعه برگزار می شود حتما درمورد آزادی قدس و علیه جنایات رژیم اسرائیل صحبت و راهپیمایی های متعددی برگزار می شود.

اعتراض در برابر ظلم از وظائف و ویژگی‌های انسانی و سنت انبیاء(ع) است

این روحانی و مبلغ هندوستان گفت: اعتراض در برابر ظلم از وظائف و ویژگی‌های انسانی و سنت انبیاء (ع) است و حضرت علی (ع) هم فرمودند که حامی مظلوم و مخالف ظالم باشید. امروز حمایت از مظلومان وظیفه شرعی، انسانی، عقلی و شرعی است. در سال های گذشته مانند کشورهای دیگر راهپیمایی روز قدس در سراسر هند برگزار می شد اما امسال با توجه به بحران شدید کرونا ممکن است این توفیق را نداشته باشند اما کمپین هایی علیه اسرائیل و حمایت از مردم فلسطین و قدس آغاز شده است. ما باید این جرات را داشته باشیم که بتوانیم به ظالم، ظالم بگویم و از مظلوم حمایت کنیم. باید توجه داشته باشیم که واکنش ما نسبت به هر موضوع یک واکنش قانع کننده باشد و بیانات و ویدیو هایی که برای فضای مجازی درست می‌کنیم کوتاه و جذاب باشد.

این استاد حوزه علیمه قم با اشاره به آیه شریفه «تَعَاوَنُوا عَلَی الْبِرِّ وَالتَّقْوَی وَلَا تَعَاوَنُوا عَلَی الْإِثْمِ وَالْعُدْوَانِ وَاتَّقُوا اللَّهَ إِنَّ اللَّهَ شَدِیدُ الْعِقَابِ» ادامه اظهار داشت: طبق این آیه مبارکه ما نباید از ظالمان حمایت کنیم و در هر صورت باید از مظلومان حمایت کنیم. اعتراض علیه ظلم رژیم جعلی اسرائیل ویژگی انسان تربیت شده در مکتب اسلامی است. امروز بر دنیا واضح شده است که چه کسانی به طور احسن به شعار و تعلیمات اسلامی پایبند هستند و چه کسانی فقط ادعای مسلمان بودن دارند. مسئله قدس یک مسئله جهانی و مسئله مشترک مسلمانان است، که نباید از آن غافل شویم، علمای شیعه از زمانی که رژیم جعلی اسرائیل قدس را اشغال کرده اعتراض خود را آغاز کردند و امروز هم این اعتراض از سوی آنان ادامه دارد.

برای مشاهده خبر به زبان اردو اینجا را کلیک کنید.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha