جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
بایبوردی

حوزه / فرماندارشهرستان آران و بیدگل گفت: نماز عید سعید فطر در مساجد محلات این شهرستان با رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و پروتکل‌های بهداشتی برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگارخبرگزاری حوزه در کاشان، اسماعیل بایبوردی، صبح امروز پنج شنبه یکم خرداد در نشست ستاد مدیریت و مقابله با کرونا آران و بیدگل، گفت: امسال به خاطر شرایط کرونا نماز عید فطر در مکان‌های پر تجمع  شهرستان آران و بیدگل برگزار نمی‌شود و فقط در مساجد، ترجیحا در مساجدی که حیاط دارند، برگزار می‌شود.

فرماندار شهرستان آران و بیدگل یادآور شد: شرکت‌کنندگان در مراسم نماز عید فطر ضمن رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و همراه داشتن مُهر و سجاده شخصی و همچنین  ماسک و دستکش، حتی‌المقدور بکوشند وجوه فطریه و کفارات خود را به‌منظور جلوگیری از انتقال ویروس و دست به دست شدن اسکناس، بصورت الکترونیکی بپردازند.

وی تصریح کرد: همچنین به منظور مدیریت بیماری کرونا، آرامستان‌ و بقاع متبرکه شهرستان آران و بیدگل در روز عید فطر و در ادامه در روزهای آینده و تا اطلاع بعدی نیز تعطیل خواهد بود.

بایبوردی ادامه داد: امسال با توجه به شرایط ویژه بیماری کرونا، راهپیمایی روزجهانی قدس در شهرستان آران و بیدگل برگزار نمی‌شود و آحاد مردم به استماع سخنان مقام معظم رهبری در ساعت ۱۲ روز جمعه دوم خرداد ماه دعوت می‌شوند.

وی با اشاره به آغاز فعالیت ورزشگاه‌ها و رشته‌های انفرادی ورزشی شهرستان آران و بیدگل گفت: باشگاه‌های بدنسازی و ورزش‌های جمعی این شهرستان همچنان تعطیل خواهند بود.

بایبوردی به آغاز فعالیت رستوران‌ها با ۵۰ درصد ظرفیت اشاره کرد و افزود: چیدمان پذیرایی در این رستوران‌ها باید متناسب با شرایط فاصله‌گذاری و رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی باشد و عرضه‌کنندگان فست‌فودها نیز در صورت رعایت این شرایط می‌توانند نسبت به بازگشایی اماکن خود اقدام کنند و در صورت نداشتن فضای کافی برای رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری، به شکل بیرون‌بر اقدام به فعالیت خواهند کرد.

فرماندار شهرستان آران و بیدگل خاطرنشان کرد: مطابق با تصمیمات ستاد استانی، مراکز اقامتی و رفاهی خدماتی دارای مجوز این شهرستان به منظور حفظ اقتصاد گردشگری می‌توانند پس از اخذ تاییدیه بهداشت و درمان، با رعایت پروتکل‌ها و توصیه‌های بهداشتی و ثبت نام در سامانه سلامت، با رعایت دستورالعمل وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با میزان حداکثر 50 درصد ظرفیت مسافر و گردشگر فعالیت کنند.

بایبوردی درپایان با بیان اینکه تاکید ستاد ملی مقابله با کرونا تمهیدات مقابله با کرونا است افزود: ضرورت تداوم اجرای طرح فاصله‌گذاری هوشمند اجتماعی و فیزیکی توسط شهروندان و مجموعه دستگاه‌های اجرایی شهرستان آران وبیدگل ضرورت دارد و همچنان نیازمند همراهی همه مردم در اجرای طرح فاصله‌گذاری هوشمند اجتماعی هستیم و یادمان نرود که کرونا در این شهرستان تمام نشده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha