جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
غلامحسین دشتی

حوزه/تحلیلگر مسائل سیاسی و راهبردی هدف اصلی اسرائیل را سلطه بر جهان دانست و گفت: صهیونیست ها پس از آن که نتوانستند اسلام را از بین ببرند، تصمیم گرفتند اسلام صهیونیسمی، سنی و شیعه صهیونیسیمی درست کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه» در یزد، غلامحسین دشتی در گفتگوی زنده اینستاگرامی گفت: مسئله اسرائیل به تمام بشریت مربوط است، زیرا اسرائیل می‌خواهد قدرت برتر جهان بشود و به صورت استکباری بر تمام جهان حکومت کند.

وی با اشاره به این که در صورت تداوم سیاست های رژیم صهیونیستی، تمام جهان درگیر خوی استکباری اسرائیل خواهند شد؛ افزود: اسرائیل می‌داند که تنها دین اسلام قدرت دارد که جلوی اهداف شوم آن‌ها را بگیرد بنابراین بر نقطه‌هایی متمرکز می‌شود که مربوط به دین اسلام است.

تحلیلگرسیاسی بیان‌کرد: اسرائیل و صهیونیست همچنان که در کتب آسمانی خود خوانده‌اند، از برتری دین اسلام اطلاع دارند، ولی آن‌ها می‌خواهند این دین را توسط خود و با حاکمیت خود اداره کنند.

دشتی ادامه داد: صهیونیست ها پس از آن که نتوانستند اسلام را از بین ببرند، تصمیم گرفتند اسلام صهیونیسمی، سنی و شیعه صهیونیسیمی درست کنند.

*مبارزه با اسرائیل یک موضوع بشری است

وی، هدف اسرائیل را سلطه بر جهان معرفی کرد و هشدار داد: اسرائیل دارای برنامه‌هایی است که آن‌ها را با حوصله پیش می‌برد تا بر جهان سلطه پیدا کند، بنابراین مقابله با اسرائیل یک بحث بشری است و جهان باید جلوی استکبار و ظلم این لانه عنکبوت را بگیرد.

تحلیلگر سیاسی با یادآوری مسئله معامله قرن، اظهار کرد: اسرائیل با معامله قرن قصد فرار رو به جلو را دارد تا مردم و جهان را گول بزند.

دشتی با طرح این سئوال که « سرزمین کوچک فلسطین نه خاک حاصلخیز و نه آب کافی دارد، پس دلیل اسرائیل برای تصرف آن‌جا چیست؟» بیان کرد: اولین معامله قرن طرح کمپ دیوید بود که یک سال قبل از پیروزی انقلاب ایجاد شده بود.

وی افزود: اسرائیلی‌ها در یک جنگ شش روزه سه کشور اردن، مصر و سوریه را شکست دادند و مجبور به مصالحه کردند و از آن زمان اسرائیل شروع شد و طی این ۴۰ سال آن‌ها قصد تثبیت خود را دارند.

*چالش اصلی اسرائیل مسئله مشروعیت در برابر جبهه مقاومت است

تحلیلگر مسائل سیاسی گفت: اکنون در قرن ۲۱ می‌خواهند معامله قرن دیگر را با هدف به رسمیت شناختن اسرائیل رقم بزنند، زیرا چالش اکنون اسرائیل مسئله مشروعیت در برابر جبهه مقاومت است.

دشتی تصریح کرد: آن‌ها به دنبال القای پایان جنگ و انجام صلح هستند در حالی که این اقدام یک فرآیند طبیعی نیست بلکه یک فرار رو به جلو است که به دلایل مختلف این اقدام را انجام دادند که مهم ترین این دلایل اقدام شکست توسط ایران، نتیجه نگرفتن از داعش، عدم تصرف عراق، تضعیف شدن موقعیت آمریکا در منطقه به شمار می رود.

*اهداف اسرائیل در معامله قرن

وی با بیان این که اسرائیل با معامله قرن قصد انجام چند کار را دارد بیان کرد: در این معامله ۵۰ تا ۵۵ میلیارد دلار پول توسط عربستان وسط می‌آید که ابتدا بخشی از سرزمین سینا ( توسط اسرائیل اشغال شده و در مصالحه کمپ دیوید به عنوان امتیاز به کشور مصر داده‌بود) را بخرند یا اجاره کنند و مردم فلسطین را به آن‌جا منتقل کنند.

تحلیلگر مسائل سیاسی از دیگر اهداف معامله قرن را ایجاد حکومت نظامی بدون سلاح برای فلسطینیان دانست و افزود: اسرائیل قصد دارد با آن ۵۰ میلیارد دلار یک زمینه رفاهی را ایجاد بکند تا فلسطینی‌ها در آن کار کنند و فلسطینی بیکار وجود نداشته باشد، چون وقتی سطح رفاه مردم را بالا بیاورد این بهانه را از آن‌ها می گیرد که دیگر مشکل اقتصادی ندارید، امنیت و سرزمین هم که دارید پس دیگر مبارزه نداشته‌باشید.

وی تصریح کرد: با این سیاست بقیه کشورهای اطراف را نیز جذب می‌کند و بر آن‌ها سلطه می‌یابد حتی در صورت مقاومت ایران می‌توانند با این شیوه همه جهان را علیه ایران و با خود همراه کند.

برپایه این گزارش، گفتگوی زنده اینستاگرامی غلامحسین دشتی به مناسبت فرارسیدن روز جهانی قدس به همت بسیج دانشجویی دانشگاه فنی و حرفه ای شهید آیت الله صدوقی(ره) یزد با موضوع« توضیح اجمالی از اتفاقات اخیر و اتفاقات آینده بین فلسطین و رژیم صهیونیستی»شب گذشته برگزار شد.

انتهای پیام/313/47

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha