چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
رهبر انقلاب سخنران روز قدس

حوزه/ استاد حوزه علمیه خواهران یزد با گرامیداشت روز جهانی قدس و ابراز انزجار از جنایات اسرائیل و استکبار جهانی، گفت: فلسطین در قلوب مسلمانان زنده است و ان شاءالله به زودی اسرائیل غاصب نابود خواهد شد.

مرضیه میرحسینی راد در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در یزد، با گرامیداشت روز جهانی قدس و ابراز انزجار از جنایات اسرائیل و استکبار جهانی، اظهار کرد: اگرچه امسال بعد از چهل سال راهپیمایی روز قدس که در آخرین جمعه ماه رمضان برگزار می‌شد در برخی شهر های کشور از جمله یزد به علت وجود ویروس کرونا تعطیل است ولی فلسطین در قلوب مسلمانان زنده است.

وی، نامگذاری روز جهانی قدس از سوی امام راحل را نمادی برای تنفر از رژیم صهیونیستی و روزی برای ابراز انزجار بین المللی مسلمانان و آزادی‌خواهان جهان علیه رژیم اشغالگر قدس دانست.

استاد حوزه خواهران یزد ابراز کرد: سخنرانی زنده رهبر معظم انقلاب در روز جهانی قدس نشان از اهمیت این روز دارد و جلوه ای ماندگار و تاریخی به روز جهانی قدس می بخشد و نشان می دهد که ویروس کرونا نمی تواند مانع تعطیلی روز قدس شود.

میرحسینی راد با یادآوری آیه ۵۱ سوره مائده «یَا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُوا لَا تَتَّخِذُوا الْیَهُودَ وَالنَّصَارَیٰ أَوْلِیَاءَ، بَعْضُهُمْ أَوْلِیَاءُ بَعْضٍ، وَمَنْ یَتَوَلَّهُمْ مِنْکُمْ فَإِنَّهُ مِنْهُمْ، إِنَّ اللَّهَ لَا یَهْدِی الْقَوْمَ الظَّالِمِینَ»، گفت: مردم ما باید این باور درونشان به وجود بیاید که تبری جستن و بیزاری جستن از کفار لازمه ایمان است و بر اساس این آیه، کسانی که ایمان آورده اند نباید یهود و نصاری را به عنوان دوست بگیرند چرا که بعضی از آنها دوست بعضی دیگرند و هر کس از شما آنها را به دوستی گیرد از آنان خواهد بود «وَ مَنْ یَتَوَلَّهُمْ مِنْکُمْ فَإِنَّهُ مِنْهُمْ».

وی تصریح کرد: اگر کسی دوستی با کفار و یهود و نصاری و دوستی با دشمنان اسلام و خدا را بطلبد از آنها بوده و جزء ظالمان محسوب می شود و خدا قوم ظالم را هدایت نمی کند «إِنَّ اللَّهَ لَا یَهْدِی الْقَوْمَ الظَّالِمِینَ».

استاد حوزه علمیه خواهران یزد گفت: اگر همراهی با رسول خدا و آرزوی قدم گذاشتن جای پای رسول الله را می خواهیم باید مظهر حب و بغض باشیم و  ملاک این حب و بغض «ایمان» است؛ چون فرموده «أَشِدّاءُ عَلَی الکُفّارِ رُحَماءُ بَینَهُم».

میرحسینی راد در پاسخ به کسانی که مسائل سیاسی و دفاع از مظلوم را نمی دانند، اظهار کرد: کسی که بگوید نماز و روزه و دعا را انجا می دهم ولی کاری با مسائل سیاسی و این کفار و تبری جستن از آنان ندارم در واقع ایمانش کامل نیست و اسلامش مشکل دارد.

وی اظهار امیدواری کرد: هر چه زودتر اسرائیل غاصب نابود شود و فلسطینیان طعم آرامش و  آزادی را بچشند و خداوند در ظهور حضرت ولی عصر(عج) تعجیل نماید.

انتهای پیام/۳۱۳/۴۷

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha