سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
سرهنگ سلامی - سمنان

حوزه/ سرهنگ سلامی گفت: بیش از ۱۵۰۰ برنامه توسط ۹۰ دستگاه اجرایی به دبیرخانه چهلمین سالگرد دفاع مقدس ارسال شده است و نقش مردمی بودن آن بایستی با فراهم کردن شرایط مشارکت مردم در برنامه های چهلمین سالگرد دفاع مقدس پررنگ شود.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از سمنان، سرهنگ محمد حسن سلامی، مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان سمنان، در  اولین نشست ستاد بزرگداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس، به میزبانی استانداری سمنان اظهار داشت: روز قدس در واقع روز عزت مسلمین و روز ننگ و خواری دشمنان اسلام  به ویژه امریکا و اسرائیل  غاصب است.

وی گفت: روز قدس روز پرداختن به اولین مساله مهم جهان اسلام است، دفاع از ملتی است که در سایه ایمان و اراده های راستین خواب آرام را از متجاوزان ربوده و موجب تحمیل شکست های ذلت بار رژیم غاصب صهیونسیت و زمینه ساز نابودی کامل  آن شده است.

سلامی با بیان این که آزاد سازی خرمشهر قله ی افتخارات ملت ایران در دفاع مقدس است، افزود: پیروزی بزرگ فتح خرمشهر قدرت دفاعی و نظامی ملت ایران را به رخ جهان کشاند و با برهم زدن  معادلات سیاسی و نظامی دشمنان انقلاب اسلامی مسیر جنگ را تغییر داد و باعث تقویت روحیه پیروزی در رزمندگان شد.

سلامی عملیات بیت المقدس را که به آزادسازی خرمشهر انجامید، نقطه عطفی در دفاع مقدس  دانست و افزود: جمله تاریخی حضرت امام خمینی (ره) که فرمودند خرمشهر را خدا آزاد کرد، ارزش و بزرگی عملیات بیت المقدس را اثبات می‌کند.

وی با بیان این نکته که پیروزی ما در خرمشهر ریشه در اسلام، دین و ولایت مداری دارد، اظهار داشت:‌ رمز پیروزی رزمندگان اسلام با وجود سختی ها و مشکلات، ایمان به خدا، ازخودگذشتگی، ایثار، اخلاص،   شجاعت، فداکاری، جانفشانی و اطاعت محض از امام  و ولایت بود.

سلامی افزود: تا قبل از فتح خرمشهر که ۲۰ ماه  در اشغال  دشمن قرار داشت دشمن حالت تهاجمی نسبت به جمهوری اسلامی ایران داشت، اما پس از آن دشمن حالت تدافعی به خود گرفت و فتح خرمشهر، امید دشمنان انقلاب را برای رسیدن به اهداف سلطه جویانه خود بر باد داد و موجب تقویت روحیه رزمندگان اسلام شد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان سمنان از بیت‌المقدس به عنوان مقدمه برخی پیروزی‌های دیگر نام برد و اضافه کرد: عملیات آزادی خرمشهر، انگیزه و اشتیاقی به نیروهای ما داد که همین زمینه‌ساز پیروزی‌های بزرگ دیگری بود و از این‌رو نکوداشت سوم خرداد امری ضروری و حیاتی است که باید برای همیشه پاس داشته شود.

سلامی با اشاره به آزادسازی پنج هزار و ۴۰۰ کیلومترمربع از سرزمین ایران در این عملیات خاطرنشان کرد: طی عملیات بیت‌المقدس ۵۴۰۰ کیلومتر مربع از اراضی اشغال شده جمهوری اسلامی ایران آزاد شد و ۱۹ هزار نفر از نیروهای دشمن به اسارت درآمده و بالغ بر ۱۶ هزار نفر کشته و زخمی شدند.

وی نقش لشکر ۵۸ ذوالفقار، جهاد و سپاه استان سمنان را در این عملیات برجسته عنوان کرد و ادامه داد: استان سمنان در این عملیات ۸۵ شهید از نیروهای مردمی و سپاه، ۱۰۷ شهید از ارتش ۵۸ ذوالفقار و بیش از ۱۷۰ مجروح و جانباز نقدیم اسلام و انقلاب اسلامی کرد.

بیش از ۵۰ برنامه در فضای مجازی به مناسبت سوم خرداد

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس سمنان بابیان اینکه زنده نگه‌داشتن دلاوری‌ها و رشادت‌های رزمندگان اسلام در روز سوم خرداد برای نسل امروز امری ضروری است، ابراز داشت: جانبازی سربازان اسلام باعث شد تا حتی یک وجب از خاک ایران به دست بیگانگان نیفتد و امروز از آن حادثه به عنوان غرور ملی یاد می‌شود.

وی در خصوص برنامه های بزرگداشت سوم خرداد گفت : با توجه به شرایط حساس و بحران کرونائی کشور و استان امسال ویژه برنامه های گرامی داشت حماسه سوم خرداد با رعایت فاصله گذاری اجتماعی و بهره گرفتن از ظرفیت رسانه ای و مجازی برگزار می شوند.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان سمنان تصریح کرد: در سالهای گذشته اجرای متنوع برنامه های فرهنگی، اجتماعی، ورزشی و  آموزشی را به مناسبت گرامی داشت آزادسازی خرمشهر داشتیم، اما با توجه به شرایط متفاوت امسال، ۵۰ برنامه  در شبکه های اجتماعی و فضای مجازی با شیوه ای نوین با محوریت  آحاد مردم به خصوص جوانان تولید و عرضه شده است.

۱۵۰۰ برنامه  ویژه چهلمین  سالگرد دفاع مقدس در استان سمنان

وی گفت: بزرگداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس یادآور تلاش، ایثار و ایمان راسخ رزمندگان ایران اسلامی است و هدف از گرامیداشت آن یادآوری ایثار، مقاومت، شجاعت،   ایستادگی، وحدت، همدلی و از خودگذشتگی فرزندان این مرز و بوم برای جوانان و کسانی است که دوران جنگ را درک نکرده‌اند.

وی با بیان این که امسال چهلمین سالگرد دفاع مقدس را در پیش رو داریم، افزود: بازه زمانی اجرای برنامه‌های چهلمین سال دفاع مقدس از سوم خرداد تا پایان سال ۹۹ است  که برگزاری  برنامه ها در این بازه زمانی یک فرصت بی‌نظیر است که می‌تواند بسیاری از کارهای ماندگار در آن دوران طلایی را بازخوانی کرد.

سلامی با بیان این که بیش از ۱۵۰۰ برنامه  توسط ۹۰ دستگاه اجرایی به دبیرخانه چهلمین سالگر دفاع مقدس ارسال شده است افزود:  دفاع مقدس متعلق به تمام ملت ایران بوده و نقش مردمی بودن آن بایستی با فراهم کردن شرایط مشارکت مردم در برنامه های چهلمین سالگرد  دفاع مقدس پررنگ شود و دستگاههای مختلف فرهنگی و اجتماعی با تولید محتوا و ارائه تولیدات در فضای مجازی، شبکه های اجتماعی و رسانه ای نسبت به تبیین ارزش های دوران دفاع مقدس اقدام خواهند کرد.

وی خاطر نشان کرد: بزرگداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس مختص دستگاههای اجرایی و دولتی نیست، بلکه همگان و بویژه بخش خصوصی نیز وظیفه دارند تا این مناسبت بزرگ را پاس داشته و در جهت اعتلای آن بکوشند.

سلامی در خصوص تشکیل کارگروه های تخصصی به مناسبت برنامه  های چهلمین سالگرد دفاع مقدس گفت: ستاد بزرگداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس در استان سمنان از ۹ کارگروه، نیروهای مسلح - خانواده، زنان، کودک و نوجوان- جوانان، دانشگاهیان، حوزه های علمیه و تشکل های مردم نهاد، بانک ها، اصناف و اقشار، فضای مجازی،   نهادهای فرهنگی، اجتماعی، هنری و تبلیغاتی، شهرداری ها، ایثارگران و پیشکسوتان دفاع مقدس، تشکیل شده است که ۱۳۰ برنامه  تخصصی  و شاخص را  تدوین  نموده که گستردگی برنامه ها و  اثر بخشی بالا از ویژگی برنامه های این کارگروه ها خواهند بود.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha