سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
تصاویر/ دیدار مدیران حوزوی کردستان با حجت الاسلام و المسلمین سیدمحمد حسینی شاهرودی

حوزه/ سرپرست مدرسه علمیه امام صادق (ع) قروه گفت: نامگذاری آخرین جمعه ماه رمضان به نام روز قدس از سوی امام خمینی (ره) بازخوردهای سیاسی و اجتماعی بزرگی در سطح منطقه و حتی جهان داشت تا جایی که شعارهای بلندپروازانه رژیم منحوس و غاصب اسرائیل که «از نیل تا فرات» بود، عملا رنگ باخت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در استان کردستان، حجت الاسلام سیدتوفیق رضایی، عصر پنجشنبه در جمع معاونان و اساتید مدرسه علمیه قروه ضمن تبریک فرا رسیدن روز جهانی قدس و عید سعید فطر، عنوان کرد: یکی از ویژگی های بارز و مهم امام راحل، توجه و دقت ایشان نسبت به مسایل داخلی، منطقه ای و جهانی بود.

سرپرست مدرسه علمیه امام صادق (ع) قروه گفت: همین ویژگی های بارز، امام خمینی (ره) را به یکی از بزرگترین رهبران دینی و سیاسی جهان در آن زمان تبدیل کرده بود تا جایی که اندیشه های ایشان تغییرات شگرفی در جهان به وجود آورد که نمونه بارز آن پیش بینی ایشان درباره از هم پاشیدن شوروی یا همان بلوک شرق بود.

حجت الاسلام رضایی بیان کرد: یکی دیگر از کارهایی که امام خمینی (ره) در راستای بیداری امت اسلام در سطح جهان انجام داد، نامگذاری آخرین جمعه ماه مبارک رمضان به عنوان روز جهانی قدس بود که همین نامگذاری باعث شد که اسرائیل روز به روز منزوی تر از قبل شود.

این استاد حوزه تاکید کرد: امام خمینی (ره) به خوبی می دانستند که بقای رژیم منحوس اسرائیل می تواند آینده جهان اسلام را با خطر جدی روبرو کند، لذا این رهبر فقید و گرانقدر با درایت و تدبیر خاصی که داشتند، روزی از سال را به نام روز قدس نامگذاری کردند که همین امر باعث شد که نام قدس که در حال فراموشی بود، دوباره زنده شود که این کار کمی نبود.

سرپرست مدرسه علمیه امام صادق (ع) قروه افزود: نامگذاری آخرین جمعه ماه رمضان به نام روز قدس بازخوردهای سیاسی و اجتماعی بزرگی در سطح منطقه و حتی جهان داشت تا جایی که شعارهای بلندپروازانه رژیم منحوس و غاصب اسرائیل که «از نیل تا فرات» بود، عملا رنگ باخت و اکنون همین سازندگان این شعار توهمی در پشت دیوارهای بتی که ساخته دست خودشان است از ترس جبهه مقاومت و ملت فلسطین پناه گرفته اند.

حجت الاسلام رضایی با انتقاد از سیاست برخی از سران کشورهای عربی و مسلمان در قبال رژیم اسرائیل، یادآور شد: متاسفانه برخی از کشورهای مسلمان با سیاست هایی که در بحث قدس، فلسطین و... در پیش گرفته اند، عملا به جاده صاف کردن برنامه های رژیم جعلی اسرائیل تبدیل شده اند که عملکرد این کشورهای اسلامی برای مسلمین مایه شرمساری است.

استاد حوزه علمیه استان کردستان گفت: ان شاء الله به زودی رژیم اسرائیل از صحنه روزگار حذف می شود و این روز دیر نیست و قدس شریف دوباره به آغوش اسلام بازخواهد گشت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha