سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
اشغال

حوزه/ محمد علی الحکیم گفت: رژیم صهیونیستی این قدر که از تفکر و بیداری جوانان مسلمان و عرب می‌ترسد، شاید از تظاهرات نترسد، بنابراین ویروس کرونا در شرایط کنونی مفید واقع شد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه، ملت عراق نیز امسال همچون دیگر ملت های مسلمان روز جهانی قدس را در عراق در فضای مجازی و یا در برخی از خیابان ها با آتش زدن پرچم رژیم صهیونیستی به شیوه‌های مختلف احیا کردند و یاد و خاطره شهدای مقاومت "شهید سردار سلیمانی" و شهید "ابو مهدی المهندس" را که در راه آزادی قدس به شهادت رسیدند گرامی داشتند.

در همین راستا سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه با محمد علی الحکیم کارشناس عراقی به گفت و گو پرداخته است.

متن گفت و گو به شرح ذیر است:

حوزه: امسال در حالی روز جهانی قدس در کشورهای مختلف برگزار می شود که فرمانده سپاه قدس که یکی از مهمترین ارکان محور مقاومت محسوب می شد؛ "شهید حاج قاسم سلیمانی" در بین ما نیست به نظر شما شهادت ایشان چه تاثیری در تحقق آرمان آزادی قدس خواهد گذاشت؟

به نظر من آرمان فلسطین و مقاومت هرگز در گذر زمان کم رنگ نمی شود و تغییر نمی کند؛ چرا که این موضوع آرمان امت اسلامی و عربی است. روز جهانی قدس روز آزادی، کرامت و عزت برای ملت های اسلامی و ملت های آزاده است و با شهادت فرماندهان مقاومت "شهید حاج قاسم سلیمانی" و "شهید المهندس" این روز بزرگ و مقاومت اسلامی کمرنگ نمی شود. این دو فرمانده بزرگ با شهادت خود به سوی جوار پروردگارشان شتافتند و از این رو  مقاومت قوی تراز گذشته شد؛ چرا که با هر قطره خون "شهید سلیمانی" و "شهید المهندس" صدها هزار جوان انقلابی علیه استکبار جهانی بوجود آمد و با شهادت این فرماندهان معادله تغییر نکرد؛ بلکه نیروی مقاومت عظیم تر شد و اصرار برای از بین رفتن رژیم اشغالگر قدس نیز بیشتر شد.

امروز ملت های اسلامی هوشیارتر و آگاه تر از گذشته شدند و هر سال نیز این بیداری و آگاهی از سال گذشته بیشتر می شود تا آنجا که از کرامت و آزادی خود با بهره مندی از این بیداری، محافظت می کنند.

حوزه: در شرایط کنونی شیوع ویروس کرونا در جهان که امکان برگزاری راهپیمایی در روز جهانی قدس در بسیاری از کشورها نیست چگونه می توان این روز بزرگ را گرامی داشت؟

با وجود فراگیری ویروس کرونا باید بگویم رژیم صهیونیستی در ذات خود همچون کرونا است و اگر بخواهیم مقایسه ای بین این دو داشته باشیم، مشترکات زیادی بین این دو ویروس وجود دارد و گاهی اوقات می بینیم که رژیم صهیونیستی بی رحم تر و کشنده تر از کرونا است؛ چرا که لا اقل ویروس کرونا به برخی از جوانان که از سلامت کامل تر و قدرت بدنی بالایی دارند و به برخی از کودکان رحم می کند اما رژیم صهیونیستی بدون هیچ استثنایی به پیر، جوان، زن و کودک حمله می کند و آنها را به قتل می رساند و به هیچ کس رحم نمی کند. اسرائیل با وقاحت و بی شرمی تمام بر کوچک و بزرگ فلسطینی ها حمله می کند، بنابراین ویروس کرونا رحیم تر و دلسوز تر از اسرائیل است.

حوزه: در شرایط کنونی شیوع ویروس کرونا در جهان که امکان برگزاری راهپیمایی در روز جهانی قدس در بسیاری از کشورها نیست چگونه می توان این روز بزرگ را گرامی داشت؟

اسرائیل چیز زیادی از عمرش نمانده و برای همیشه نابود خواهد شد این موضعی سرنوشت ساز برای امت اسلامی است و شاهدیم که هوشیاری و بیداری در جهان اسلام روز به روز بیشتر می شود و هر ساله شاهد مساعدت و حمایت از محور مقاومت و نسبت به آرمان فلسطین هستیم.

روز قدس در جهان نهادینه و جاودان شده و حتی در برخی از کشورهایی که انتظار آن را نداشتیم این روز احیا می شود؛ از جمله این کشورها آذربایجان است که روز قدس در آن گرامی داشته شد و برخی از کشورهای دیگر که این روز را زنده نگه داشتند ما شاهد توسعه این روز و احیای آن در کشورهای مختلف هستیم تا آنجا که به نظر من بعید نیست که یهودی ها نیز روزی، روز قدس را در اسرائیل به پا کنند. بیداری در بین تمام ملت ها از جمله کشورهای غربی نیز بیشتر شده و ملت ها با مفاهیمی چون آزادی،کرامت و شکست صهیونیست ها آشنا شدند.

در سایه شیوع ویروس کرونا به نظر من احیای روز جهانی قدس فقط منحصر به برگزاری تظاهرات در خیابان ها نیست، بلکه برای احیای این روز بزرگ راه های بسیاری وجود دارد. برخی از جوانان در کشورهای مختلف در خیابان ها و اماکن پرچم رژیم صهیونیستی را آتش زدند و فعالیت های مختلفی در فضای مجازی و شبکه های اجتماعی و چند رسانه ای از جمله تولید هشتگ های گسترده با موضوع فلسطین و آرمان قدس انجام شد. جوانانی که به دنبال آزادی و کرامت هستند این جهاد را در عرصه شبکه های اجتماعی انجام دادند و در برابر نیروهای استکباری تسلیم نشدند. رژیم صهیونیستی این قدر که از تفکر و بیداری جوانان مسلمان و عرب می ترسد شاید از تظاهرات نترسد بنابراین ویروس کرونا در شرایط کنونی مفید واقع شد.

با بیداری بیشتر امت اسلامی بغض و کینه رژیم اشغالگر قدس نیز زیاد شده؛ چرا که افکار ما ارتشی هستند که رژیم صهیونیستی از آن می ترسد، این رژیم از تفکر آزادی و مطالبه کرامت و هر آنچه ملت های منطقه را بیدار کند می‌ترسد؛ چرا که او منبع فتنه  بین مسلمان ها است.

اما بسیار بسیار باید مراقب فتنه بین ملت مسلمان باشیم، زیرا اسرائیل تلاش می کند بین ملت ها فتنه ایجاد کند و با وجود تلاش هایش دستاوردی از این توطئه های خبیثانه به دست نیاورده است. اسرائیل در حال حاضر بسیار نزدیک به نابودی است و با جدیت به فکر رفتن از منطقه خاورمیانه است و ممکن است به هر سرزمینی فکر کند، اما در شرایط کنونی دیگر جایی در منطقه ندارد و هیچ ملت اسلامی و عربی پذیرای او نیست. البته هر کشور اروپایی و آمریکایی می تواند زمینش را با او تقسیم کند و اسرائیل به آنجا برود اما جایی در خاورمیانه ندارد.

حوزه: در شرایط کنونی که محور مقاومت پیروزی های گسترده ای در منطقه به دست آورده ممکن است با چه چالش هایی در آینده روبرو شود؟

با همت مقاومت اسلامی در سوریه، لبنان، عراق و ایران و کشورهای دیگر، رژیم صهیونیستی در منطقه جایگاهی ندارد و مقاومت قوی تر از گذشته شده است، اگر مقاومت در گذشته گاهی اوقات سکوت می کرد در حال حاضر مطلقا سکوت نمی کند و هر لحظه قوی تر می شود. اسرائیل خوب می داند که چه اتفاقاتی در منطقه می افتد و این نیرو به او فهمانده که اسرائیل باید نابود شود. بنابراین این رژیم هزاران حساب و کتاب در این زمینه می کند که چگونه پاسخ مقاومت را بدهد از این رو به دنبال بر افروختن آتش جنگ بین نیروهای مقاومت و اسرائیل است و هر کار بدون برنامه ریزی و تفکر ممکن است به زوال رژیم صهیونیستی منجر شود و دوری از اقدامات شتابزده و غیر منطقی می تواند این رژیم غاصب و این ویروس و غده سرطانی که به جان منطقه افتاده را از بین ببرد.

حوزه: برخی از کشورهای عربی باوجود مخالفت ملت هایشان به دنبال عادی سازی با اسرائیل و همکاری برای تحقق معامله قرن هستند. این اقدامات چه تبعاتی برای این دولت ها و اربابان آمریکایی و صهیونیستی آنها دارد؟

منطقه غزه که منطقه کوچکی بود توانست با مقاومتش با عزت و کرامت در برابر دشمن اسرائیلی  مقاومت کند و دشمن را به زانو در آورد. اما متاسفانه برخی از کشورهای عربی در برابر دولت های استکباری تسلیم شدند و اقدام به عادی سازی با رژیم اشغالگر قدس کردند.اما ملت های عربی به دنبال کرامت هستند و هرگز عادی سازی حاکمانشان با اسرائیل را نمی پذیرند. اکثر ملت های مسلمان راضی به عادی سازی با این رژیم نیستند، اما بعضی از این حکام از صهیونیست ها هستند و می خواهند روابط عادی با اسرائیل داشته باشند و معامله قرن را احیا کنند؛ معامله قرنی که مرده به دنیا آمد و در شرایط کنونی جایگاهی ندارد.

انتفاضه جدید علیه اشغالگران گنبدهای آهنین اسرائیل را نابود می کند

 چنانچه برخی از این حکام بخواهند معامله قرن را اجرایی کنند انتفاضه دیگری علیه رژیم غاصب شکل می گیرد که برای محور عربی-عبری و غربی پر هزینه خواهد بود و علیه مصالح آمریکایی ها در منطقه است و نباید فکر کنند، گنبد آهنین از آنها مراقبت می کند، چرا که گنبد آهنین اسرائیل در برابر موشک های کوچک نتوانست دوام بیاورد و گنبد آهنین پایگاه عین الاسد آمریکا هم در برابر موشک های مقاومت ایران نتوانست از آنها محافظت کند؛ بنابراین در صورت هر گونه حرکتی علیه مقاومت اسلامی، انتفاضه جدیدی بوجود می آید و گنبدهای آهنین آنها را نابود می کند و آنها باید به پناه گاه ها پناه ببرند و متحمل هزینه های زیادی خواهند شد و دیگر هرگز تحقق معامله قرن را نخواهند دید.  

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha