شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
شیخ محمد فیاض ارزگانی

حوزه / سخنگوی شورای علمای شیعه افغانستان گفت: سازمان‌های حقوق بشری، به ویژه سازمان ملل متحد براساس وظیفه انسانی باید در دفاع از حقوق ملت فلسطین اقدم کنند و بدانند که تا مسئله فلسطین حل نشود و عدالت در حق این ملت پیاده نشود، جهان به آرامش نخواهد رسید.

 به گزارش سرویس بین‌الملل خبرگزاری حوزه به نقل ازپیام آفتاب ، حجت الاسلام محمد فیاض ارزگانی در گفتگو با خبرنگاران  پیرامون اهمیت روز جهانی قدس گفت: روز جهانی قدس در حقیقت روز زنده نگه داشتن فریاد ملت مظلوم فلسطین و حقوق پایمال شده مردم این سرزمین است .

وی ادامه داد: برخی از کشورها و قدرت های جهان تلاش می‌کنند صدای  این ملت ستمدیده برای همیشه خاموش شود که با همت مسلمانان آزاده جهان این خواب آنها هرگز تعبیر نخواهد شد. 

حجت الاسلام ارزگانی با اشاره به فتنه های گروه های تکفیری و تروریستی در جهان اسلام گفت: کشور افغانستان هر روز با فاجعه ای خونین گرفتار می‌شود، به ویژه در روزهای اخیر که جهانیان شاهد آن هستند فجایع و جنایات وحشتناک در این کشور توسط تروریست‌های وحشی رقم زده شد. 

سخنگوی شورای علمای شیعه تاکید کرد: موضوع قدس و فلسطین برای امت اسلامی یک موضوع اعتقادی و انسانی  است، زیرا قدس شریف نخستین قبله مسلمانان بوده که اکنون در اشغال رژیم صهیونیستی قرار دارد و اسرائیل  هر روز در جهت یهودی سازی آن تلاش می‌کند.

وی افزود: از طرف دیگر ملت مسلمان فلسطین بیش از ۷۰ سال است که در بند محاصره و اسارت هستند و در زندان‌ها و اردوگاه‌های رژیم صهیونیستی به سر می‌برند یا در خارج از سرزمین خود آواره هستند.

حجت الاسلام ارزگانی با بیان اینکه  وظیفه اسلامی و انسانی امت اسلامی است که برای آزادی فلسطین تلاش کنند، افزود: سازمان‌های حقوق بشری، به ویژه سازمان ملل متحد براساس وظیفه انسانی باید در دفاع از حقوق ملت فلسطین اقدم کند، آنها باید بدانند که تا مسئله فلسطین حل نشود و عدالت در حق این ملت پیاده نشود، وضعیت جهان پایدار و در آرامش نخواهد بود . 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha