پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
غلب قدس بر کرونا در پاکستان

حوزه/ صدها نفر از نمازگزاران، فعالان سیاسی و رهبران گروه‌های مذهبی پاکستان در شهرهای اسلام‌آباد، لاهور، ساهیوال، پیشاور، گلگیت، بلتستان و شهرهای دیگر با حضور گسترده در راهپیمایی روز جهانی قدس، خشم و نفرت خود را نسبت به رژیم غاصب صهیونیستی، کشتار مسلمانان در یمن، سوریه، عراق و کشمیر ابراز داشتند. 

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری حوزه صدها نفر از نمازگزاران، فعالان سیاسی و رهبران گروه‌های مذهبی پاکستان در شهرهای اسلام‌آباد، لاهور، ساهیوال، پیشاور، گلگیت، بلتستان و شهرهای دیگر با حضور گسترده در راهپیمایی روز جهانی قدس، خشم و نفرت خود را نسبت به رژیم غاصب صهیونیستی، کشتار مسلمانان در یمن، سوریه، عراق و کشمیر ابراز داشتند. 

شرکت کنندگان در  راهپیمایی اسلام آباد پاکستان ضمن پایبندی به پروتکل‌های بهداشتی، در راهپیمایی خود که از مسجد اثنی عشری اسلام آباد تا میدان اصلی منتهی به پارلمان و کاخ ریاست جمهوری ادامه داشت با حمل پوسترهایی از شهدای قدس از جمله سردار سلیمانی فرمانده شهید نیروی قدس و ابو مهدی المهندس همرز شهید وی، و شعارهای ضد رژیم صهیونیستی و آمریکایی و در حمایت از نبرد ملت فلسطین و مبارزه تا آزادی قدس، از کشورهای اسلامی و ملت‌های حامی حقوق بشر خواستند به مشکلات و مظلومیت مردم فلسطین توجه و نسبت به حل و رفع چالش این کشور اسلامی اقدام کنند. 

برخی کشورهای اسلامی به مسئله قدس خیانت کردند اما کشورهای اسلامی هم وجود دارند که از سالها پیش درد مردم مظلوم فلسطین را در قلب خود جا داده و برای آزادی قبله اول مسلمانان و مردم فلسطین تلاش می‌کنند

حجت الاسلام والمسلمین ناصر عباس جعفری دبیر حزب مجلس وحدت مسلمین پاکستان در سخنرانی خود در این راهپیمایی گفت: امت اسلامی باید از آرمان‌ها و مبارزه مردم مظلوم فلسطین حمایت و اقدامات جنایت کارانه رژیم نامشروع صهیونیستی را محکوم کنند، در واقع ما مسلمانان حتی در شرایط فعلی ناشی از شیوع ویروس کرونا باید در این خصوص هم صدا و متعهد شویم.

وی افزود: متاسفانه بعضی از کشورهای اسلام به مسئله قدس خیانت کردند، اما کشورهای اسلامی هم وجود دارند که از سالها پیش درد مردم مظلوم فلسطین در قلب خود جا داده و برای آزادی قبله اول مسلمانان و مردم فلسطین تلاش می‌کنند، حمایت از فلسطین و اعتراض به جنایات رژیم جعلی اسرائیل و استکبار جهانی وظیفه شرعی، اخلاقی مسلمانان است.

سکوت بعضی از کشورهای اسلامی به جنایات رژیم جعلی اسرائیل در فلسطین و جنایات نظامیان هندوستان در کشمیر بسیار نگران کننده استدبیرکل مجلس وحدت مسلمین افزود: مسئله فلسطین و کشمیر دو مسئله جغرافیایی نیستند، بلکه برای تمام مسلمانان و انسانیت مهم و حساس هستند و برگزاری راهپیمای قدس نیز برای اعلام بیزاری از جنایات رژیم جعلی اسرائیل و استعمار جهانی است و امروز جهان اسلام باید در مسئله حمایت از مظلومان سیاست خود را روشن کند و البته سکوت بعضی از کشورهای اسلامی در برابر جنایات رژیم جعلی اسرائیل در فلسطین و جنایات نظامیان هندوستان در کشمیر بسیار نگران کننده است و از سوی دیگر استعمار جهانی در تلاش است که با کمک متحدان خود در کشورهای عربی در طرحی به نام معامله قرن، قبله اول مسلمانان را به یهودیان بدهد و رژیم جعلی و عاضب اسرایئل هم برای اشغال سرزمین فلسطین هزاران فلسطینی را شهید و زندانی کرده است.

نئیر عباس عضو ارشد شورای علمای شیعه پاکستان در این راهپیمایی اظهار داشت: برخی کشورهای اسلامی امت اسلام را در مشکلات تنها گذاشته اند و هیچ نقشی در حل مشکلات مسلمانان ندارند و مسلمانان جهان هیچ گاه این رفتار را فراموش نخواهند کرد و همه باید بدانند قدس به عنوان قبله اول، میراث مشترک امت اسلامی است و برای حل این مسئله باید همه مسلمانان یکصدا شوند.

مردم همیشه در صحنه شهر کراچی هم در روز قدس به میدان آمدند و از رژیم صهیونستی و ظالمان عالم اظهار برائت کردند.

معامله قرن خیانت بزرگی نسبت به مردم فلسطین است

سخنرانان در این راهپیمایی گفتند: از یک طرف قدرت های ضد اسلامی برای ادامه تسلط رژیم جعلی اسرائیل به فلسطین تلاش می‌کنند و از سوی دیگر بعضی از کشورهای عربی یا با دشمن هم دست شدند یا در این مسئله حساس سکوت کردند، سکوت مرگ بار کشورهای عربی اسلامی و سازمان همکاری اسلامی بسیار نگران کننده است و برای مبارزه با استعمار جهانی و آزادی قدس باید کشورهای اسلامی متحد و یکصدا شوند، معامله قرن خیانت بزرگی نسبت به مردم فلسطین است و نقش کشورهای عربی در این طرح هم از دنیا پنهان نیست، امت اسلامی باشعور هستند و همدست دشمن خود را خوب می‌شناسند.

همچینان مردم روزداران شهر لاهور هم در روز قدس با فاصله گزاری اجتماعی به علت شیوع کرونا به خیابانها آمدند و شعار مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل سردادند و شرکت کنندگان در این  راهپیمایی با سردادن شعارهای ضد رژیم صهیونیستی و آمریکا، ضمن حمایت از مقاومت مردم فلسطین و آرمان‌های آنان، تصمیم رژیم اشغالگر قدس برای ضمیمه کردن اراضی اشغالی را محکوم کردند.

رهبران حزب مجلس وحدت مسلمین پاکستان، شورای علمای شیعه پاکستان و سازمان دانشجویان امامیه پاکستان در این راهپیمایی گفتند: آمریکا و اسرائیل امروز در دنیا منفورترین کشورها هستند و متحدان این کشورها ذلیل و رسوا شد شده اند.

حجت الاسلام والمسلمین سبطین سبزواری رئیس شورای علمای شیعه پنجاب گفت: بیت المقدس ملاک عزت و غیرت امت اسلامی است، روز قدس در واقع به فرمان امام خمینی ره در ایران و سراسر دنیا برگزار شد، و پس از آن مسلمانان عالم به این فرمان لبیک گفتند و در سراسر دنیا آخرین روز جمعه را روز قدس برگزار می‌کنند.

برای حل مسئله فلسطین ضروری است که مسلمانان جهان متحد شوند

وی افزود: شروع کننده روز قدس شیعیان بودند و اکنون برادران اهل سنت هم همقدم با مردم دیگر در راهپیمای‌هایی قدس حضور دارند و آن روز نزدیک است که با کمک شیعه و سنی قدس آزاد شود و در بیت المقدس باهم نماز بخوانیم.

رئیس شورای علمای شیعه پنجاب گفت: برای حل مسئله فلسطین ضروری است که مسلمانان جهان متحد شوند و کشورهای اسلامی به جای اینکه از اسرائیل و استعمار جهانی حمایت کنند برای آزادی قدس برخیزند و از حزب الله و حماس حمایت کنند.

ادامه راهپیمایی روز جهانی قدس درخیبر پختونخوا هم برگزارشد، حجت الاسلام سید وحید عباس کاظمی در سخنرانی خود گفت: نابودی اسرائیل و آزادی فلسطین نزدیک است و مسلمانان به زودی از مسجدالقصی پیروزی خود را اعلام خواهند کرد.

وی افزود: پاکستان کشور مردان باهمت و باشعور است و طبق فرمامین بنیانگذار این کشور هیچ وقت اسرائیل را به رسمیت نخواهد شناخت و ما از دولت پاکستان می‌خواهیم که روز قدس را در پاکستان روز ملی اعلام کند و علیه معامله قرن در جامعه بین المللی بایستند.

مردم شهر رهبر محبوب شیعیان پاکستان علامه شهید عارف الحسینی هم با زبان روزه به خیابان آمدند و حمایت خودشان را با مردم فلسطین اعلام کردند.

سخنرانان این راهپیمایی گفتند: فلسطین متعلق به همه مسلمانان است، ما حمایت اخلاقی سیاسی و دینی خود را از مردم فلسطین و کشمیر ادامه خواهیم داد، و از تمام جهان اسلام می خواهیم که روابط خود را با آمریکا و اسرائیل قطع کنند، استعمار جهانی به دنبال فراموشی مسئله فلسطین است و با جنایات در کشورهای یمن، کشمیر و سوریه می‌خواهد مسئله فلسطین در میان مسلمانان کم رنگ شود، اما قدرت های جهانی نمی‌دانند مسلمانان قبله اول خود را هرگز فراموش نخواهند کرد و برای آزادی قدس همواره تلاش خواهند کرد.

مردم شهر سرگودهای پاکستان در راهپیمایی روز جهانی قدس با دوچرخه به خیابان آمده و  خشم و نفرت خود را نسبت به رژیم غاصب صهیونیستی، کشتار مسلمانان در یمن، سوریه، عراق و کشمیر ابراز داشتند و جنایات اسرائیل به مردم مظلوم فلسطین را محکوم کردند.

مردم بلتستان هم برای حمایت از مردم مظلوم قدس به خیابان آمدند، سخنرانان در راهپیمایی اعلام کردند: امام خمینی (ره) با اعلام برگزاری قدس نهضت نابودی رژیم جعلی اسرائیل را آغاز نمود، امروز در کل دنیا برای آزادی قدس راهپیمایی برگزار می شود و مردم در این راهپیمایی ها بدون تعصب رنگ نسل و مذهب حضور دارند و این در واقع اعلام ناکام ماندن توطئه های استعمار در منطقه است. سکوت در برابر ظلم درحقیقت کمک به ظالمان است و امروز بر ما واجب است که در هرجای دنیا علیه ظلم و ظالمان بایستیم.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha