جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
به دلیل سخت گیری ها در بحران کرونا، کلیسای برلین میزبان نماز جمعه مسلمانان

حوزه/ درحالی که کلیساها و مساجد در آلمان از ۴ می بازگشایی شدند اما به دلیل قوانین فاصله گذاری اجتماعی و کوچک بودن مساجد بسیاری نمازگزاران نمی توانند در نمازهای جمعه شرکت داشته باشند.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از دیلی صباح، با باز شدن مساجد و کلیساها در آلمان، کلیسایی در شهر برلین میزبان مسلمانان است که به دلیل قوانین فاصله گذاری اجتماعی قادر نیستند در مسجد خودشان نماز جمعه را برگزار کنند.

مسجد دارالاسلام در محدوده نوکلان معمولا میزبان صدها مسلمان است، اما در حال حاضر تحت دستورالعمل های  فاصله گذاری اجتماعی در اثر شیوع ویروس کرونا تنها می تواند میزبان ۵۰ نمازگزار در نماز جمعه باشد.

به این ترتیب در ماه رمضان کلیسای مارتا لوتران که در همان نزدیکی واقع شده، تصمیم گرفت به مسلمانان کمک کند و نماز جمعه به زبان آلمانی و عربی را میزبانی کرد.

محمد طاها صبری ، امام جماعت مسجد ، گفت: این یک نشانه عالی است و در ماه رمضان شادی و نشاط را به همراه می آورد.

وی که پیش نمازی مسلمانان در نماز جمعه را در داخل کلیسا به عهده دارد گفت: شیوع ویروس ما را به یک جامعه تبدیل کرده است. و بحران ها مردم را دور هم جمع می کنند.

کشیش کلیسا ، مونیکا ماتیاس ، گفت که وی با دعوت از مسلمانان خواسته برای اقامه نماز به کلیسا بیایند.

لازم به ذکر است مکان های عبادی که پس از شیوع ویروس کرونا هفته ها تعطیل  بودند در روز ۴ می با رعایت فاصله گذاری اجتماعی بازگشایی شدند و نمازگزاران باید حداقل فاصله ای از یکدیگر ۱.۵ متر (حدود ۵ فوت) را حفظ کنند.

 سامر حمدون یکی از نمازگزاران در این باره گفت:  به دلیل داشتن آلات موسیقی ، و تصاویر مذهبی مسیحیان احساس عجیبی داشتیم؛ اما وقتی نگاه می کنید ، وقتی جزئیات کوچک را فراموش می کنید ، به این نتیجه می رسید که اینجا نیز خانه عبادت خداوند است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha