شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
علی کیان

حوزه/ امام خمینی(ره) از سال ۴۲ که نهضت انقلاب اسلامی در ایران آغاز شد به بحث اسرائیل پرداختند، صهیونیست کسانی هستند که خود را یهود معرفی می‌کنند و خود را دیندار معرفی می‌دانند، اما دیندار نیستند و فلسطین را اشغال کرده و نقشه‌های خطرناکی برای مقابله با اسلام داشته و دارند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه»در یزد، علی کیان، شب گذشته در گفتگوی زنده اینستاگرامی، در خصوص اهمیت راهبردی روز قدس برای مسلمانان و مردم ایران اظهارکرد: قدس شریف به قدری برای اسلام مهم است که روزی را صرفا برای آن تعیین کرده‌ایم.

وی با اشاره به آیه‌ی ابتدایی سوره مبارکه اسراء که خداوند می‌فرماید«سُبْحَانَ الَّذِی أَسْرَیٰ بِعَبْدِهِ لَیْلًا مِّنَ الْمَسْجِدِ الْحَرَامِ إِلَی الْمَسْجِدِ الْأَقْصَی الَّذِی بَارَکْنَا حَوْلَهُ لِنُرِیَهُ مِنْ آیَاتِنَا إِنَّهُ هُوَ السَّمِیعُ الْبَصِیرُ؛ ﻣﻨﺰّﻩ ﻭ ﭘﺎﻙ ﺍﺳﺖ ﺁﻥ ﺧﺪﺍﻳﻲ ﻛﻪ ﺷﺒﻲ ﺑﻨﺪﻩ‌ﺍﺵ ﻣﺤﻤّﺪ (ص) ﺭﺍ ﺍﺯ ﻣﺴﺠﺪﺍﻟﺤﺮﺍم ﺑﻪ ﻣﺴﺠﺪ ﺍﻟﺎﻗﺼﻲ ﻛﻪ ﭘﻴﺮﺍﻣﻮﻧﺶ ﺭﺍ ﺑﺮﻛﺖ ﺩﺍﺩﻳﻢ، ﺳﻴﺮ ﻭ ﺣﺮﻛﺖ ﺩﺍﺩ، ﺗﺎ ﺑﺨﺸﻲ ﺍﺯ ﻧﺸﺎﻧﻪﻫﺎﻱِ ﻋﻈﻤﺖ ﻭ ﻗﺪﺭﺕ ﺧﻮﺩ ﺭﺍ ﺑﻪ ﺍﻭ ﻧﺸﺎﻥ ﺩﻫﻴﻢ ; ﻳﻘﻴﻨﺎً ﺍﻭ ﺷﻨﻮﺍ ﻭ ﺩﺍﻧﺎﺳﺖ.» افزود: قدس قبله اول مسلمانان و محل عروج پیامبر اسلام به معراج و محل وقوف انبیاء الهی از جمله ابراهیم، عیسی و موسی علیهماالسلام و دیگر انبیاء الهی است از این جهت قدس شریف برای ادیان الهی بسیار حائز اهمیت است.

معاون گفتمان سازی و مطالبه گری بسیج دانشجویی کشور، تصریح کرد: امام خمینی(ره) از سال ۴۲ که نهضت انقلاب اسلامی در ایران آغاز شد به بحث اسرائیل پرداختند، صهیونیست کسانی هستند که خود را یهود معرفی می‌کنند و خود را دیندار معرفی می‌دانند، اما دیندار نیستند و فلسطین را اشغال کرده و نقشه‌های خطرناکی برای مقابله با اسلام داشته و دارند.

*اهمیت مبارزه با رژیم صهیونیستی

کیان ابراز کرد: همچنان که در اسناد اسرائیل معلوم است، قصدشان بحث تصرف نیل تا فرات بوده‌است، حس زیاده‌خواهی این افراد برای سلطه بر منطقه اسلامی، نقشه‌های دشمنان و برنامه‌ی آن‌ها، اهمیت مبارزه با اسرائیل را برای ما نشان می‌دهد.

وی با بیان این که از جهت دیگر تجسم قدرت و کمپانی‌های استکباری نیز ابزار صهیونیست هاست؛ ادامه داد: آن‌ها یک امت جعلی را که تجلی قدرت شیطانی است از خود به جای گذاشته‌اند و لابی‌های قدرت و سیاست‌های آمریکایی، پشت اسرائیل و صاحب نفوذ در اروپا هستند و در فضای قدرت جهانی حرف برای گفتن دارند و این کشورهای سلطه‌گر توسط اسرائیل به اهداف خود می‌رسند.

معاون گفتمان سازی و مطالبه گری بسیج دانشجویی کشور تأکید کرد: این برنامه‌ها برای اسرائیل از قبل از جنگ جهانی دوم مطرح شده بود، در هنگام انقراض حکومت عثمانی نیز فعالیت‌هایی صورت گرفت و بعد از جنگ جهانی دوم و تشکیل سازمان ملل این‌ها رسما کشور اسرائیل را اعلام موجودیت کردند و به آن رسمیت بخشیدند.

کیان با بیان این که پیامبر اسلام از مسجدالاقصی به معراج رفتند، افزود: پیامبر ما می خواهند که امتشان را مثل ایشان به معراج برسانند؛ با توجه به این که قرآن مسیر معراج را از مسجدالاقصی مطرح کرده است این مکان برای ما مقدس است.

معاون گفتمان سازی و مطالبه گری بسیج دانشجویی کشور یادآور شد: در تاریخ می‌بینیم که حضرت علی (ع)بعد از جنگ جمل در کوفه ماندند و تشکیل حکومت دادند که با توجه به آیه و روایات در خصوص آخرالزمان و بحث رجعت نقل شده که رسول خدا و امیرمؤمنان شیطان را در بیت المقدس گردن خواهند زد، بنابراین نقشه‌ها برای رسیدن به بیت‌المقدس است و  در حکومت کوفه حضرت علی(ع) بنیان ایران دوستی، و تساوی عرب و عجم را پی‌ریزی کردند و محبت خود را کاشتند.

کیان با بیان این که پس از شهادت امام حسین(ع) در کربلا، ایران به واسطه وجود امامزادگان بسیاری به پادگان اهل‌البیت تبدیل شد، خاطر نشان کرد: زمانی که شرایط به نحوی هدایت شود، نیروها از ایران قیام کرده و به سمت عراق، کوفه و بیت المقدس حرکت می‌کنند تا قدس شریف را از چنگال شیاطین بیرون آورند و آن روز به زودی خواهد رسید.

وی گفت: نقطه گذاری امام خمینی(ره) در سال‌های پیش نکات زیادی در برداشته است که ما از آن بی اطلاع بوده‌ایم اما توجه به قدس نشان می‌دهد که اهمیت آن فراتر از این است که ما باید به داد مظلوم برسیم، زیرا نقاط زیادی هستند که به مسلمانان ظلم می‌شود، ولی برای آن روزی تعیین نمی‌کنیم.

معاون گفتمان سازی و مطالبه گری بسیج دانشجویی کشور ابراز کرد: دلیل و نقطه رمز آلود فلسطین گشایش در فرج خواهد بود، پس فلسطین برای ما و دشمن مسئله کوچکی نیست و بحث فلسطین، دعوای تمدنی است.

کیان ادامه داد: امام خمینی(ره)پس از فتح خرمشهر به تعدادی از فرماندهان جنگ از جمله شهید حاج احمد متوسلیان، همت و دیگران مأموریت دادند برای جنگ با اسرائیل در جنوب لبنان مستقر بشوند، ولی بعد از مدت کوتاهی به دلیل کوتاهی و همراهی نکردن برخی کشورهای اسلامی، امام خمینی(ره) جمله‌ای قابل توجه فرمودند که «راه قدس از کربلا می‌گذرد»که این سخن تکمیل کننده مسیر تاریخی حکومت اسلامی است.

معاون گفتمان سازی و مطالبه گری بسیج دانشجویی کشور، اذعان کرد: دشمنان با ما می‌جنگند و دست از سر ما و دیگران شیعیان برنمی‌دارند، اگر با آن‌ها در کشورهای دیگر نمی‌جنگیدیم، اکنون به ایران آمده بودند و خاک ما را اشغال می‌کردند، بنابراین مسئله‌ آن‌ها تنها قدس نیست، زیرا دیدیم که به سوریه و عراق نیز حمله کردند و این نشان می‌دهد برنامه‌های دیگری را دنبال می‌کنند.

وی اظهار کرد: خصوصیت آزادمنشی، غیرت ملی و غیرت ایرانی مردم ما سبب شده که رفتارهای به خصوص داشته باشیم؛ مردم از ابتدای تلاش برای پیروزی انقلاب اسلامی رفتارهای منسجم و عجیب و غریبی از خود نشان داده‌اند که این ها ناشی از محبت به امام حسین (ع) در بین مردم است و این عامل تقویت روحیه مردم برای مقابله به ظلم و استکبار است.

کیان ابراز کرد: این محبت، قلب‌ها را به سمت هم می‌کشد تا برای اهداف ملی و دینی قدم بردارند در نتیجه از ملت‌های اسلامی و مسیر قدس حمایت می‌کنند.

انتهای پیام/۳۱۳/۴۷

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha