جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
عید سعید فطر

حوزه/ انسان بعد از روزه داری و پاک شدن به فطرت پاک گذشته برمی گردد، ولی باید مواظب باشد این دامن پاک آلوده به گناه و لغزش نشود.

حجت الاسلام والمسلمین احمدی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه، ضمن تبریک عید سعید فطر، گفت: عید فطر روز با عظمتی است و همه عظمتش به دلیل ماه رمضان است. در روایت از امام حسن(ع) نقل شده که عید فطر شبیه ترین روز به قیامت است.

مدیر حوزه علمیه چهار محال و بختیاری افزود: در این روز انسانها دارای دو چهره می باشند دسته اول اهل روزه بوده و  دسته دوم کسانی که اهل روزه نبوده و  در عین حال هم احترامی هم برای این روز قائل نبوده اند. برای چهره اول، روز شادی و روز گرفتن جایزه و برای دسته دوم روز شقاوت و بدبختی و مکافات عمل است.

وی ادامه داد: روز قیامت هم این گونه است که عده ای خوشحال و عده ای ناراحت می باشند. در روز قیامت عده ای از خدا درخواست برگشت به دنیا می کنند که می خواهیم به دنیا برگردیم و اعمال خود را جبران کنیم. آنجا به هیچ درخواستی پاسخ داده نمی شود چون زمان وفرصت گذشته است، چرا که به اندازه کافی به آنها وقت داده شد.

مدیر حوزه علمیه چهارمحال و بختیاری اظهار کرد: خدای متعال هزاران بار به ما فرصت می دهد؛ هر بار از خواب بر می خیزیم و دوباره به ما فرصت می دهد، اما باز از این فرصت بی بهره می مانیم، لذا چون از این لحظات استفاده نکرده ایم، درخواست ها در روز قیامت هم مورد پذیرش قرار نمی گیرد.

وی اظهار کرد: روز عید فطر روز توبه استغفار برای کسانی است که قدر این ماه را دانسته و از این زمان عمر بهره برده اند. همه این موارد نشان می دهد این روزه شبیه به قیامت است چرا که وقتی فرصت از دست برود، دیگر قابل برگشت نیست.

این کارشناس مسائل مذهبی عنوان کرد: اگر بخواهیم نور و برکت تا ماه رمضان بعدی بماند، باید نسبت به گناه مراقبت و محافظت کنیم، اهل توبه و استغفار باشیم، از نماز مراقبت کنیم، اهل نماز اول وقت و نماز جماعت باشیم.

وی اظهار کرد: انس با قرآن را بیشتر کنیم، اهل توجه وتدبر به قرآن و عمل به مبانی دینی و ارزشی، اهل دعا باشیم، چرا که دعا باعث می شود انسان ارتباطش با خدا حفظ و تداوم داشته باشد.

حجت الاسلام والمسلمین احمدی گفت: از دیگر عوامل حفظ نورانیت، دائم الوضو بودن و توجه به مسائل اخلاقی و ارزشی و کمال است.

313/40

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha